Složil Jaromír
Články tohoto autora:
Nekvalitní práce stavbařů ničí dřevo i životní prostředí
Jedním z rozhodujících faktorů, který ovlivňuje stavební dílo, je životnost konstrukce střešního krovu. V daném případě budeme hovořit o krovu dřevěném, případně kombinovaném z oceli a dřeva. Ten lze postavit ve špičkové kvalitě s garancí desítek let životnosti. Stejně tak je ho možné postavit na pohled ve kvalitě také špičkové, ale s tím, že životnost bude třeba jen dvacetiletá, přičemž investor se o tom vůbec nedoví. Je řeč o ochraně dřeva prot...
Celý článek zdeHliník - špičkový stavební materiál
Bližší poznání systému výroby hliníkových profilů bylo předmětem tématického zájezdu do výrobního závodu společnosti Eduard Hueck & CO, výrobce systému HueckHartmann v německém městě Lüdenscheidu nedaleko Düsseldorfu. Při prohlídce výrobního závodu se zástupci významných českých zákazníků společnosti dověděli nejrůznější informace, počínaje slévárenským zpracováním až po systém skladování a expedice hliníkových profilů....
Celý článek zdeDálnice D47 pod mikroskopem
Okolo stovky stavebních odborníků jednalo ve dnech 10. a 11. října 2005 v Ostravě o řadě okolností, souvisejících s výstavbou dálnice D47. Po zahajovacích projevech rektora VŠB – TU Tomáše Čermáka a senátora Václava Roubíčka přednesl téměř hodinový projev ministr dopravy ČR Milan Šimonovský....
Celý článek zdeMost Apollo zprovozněn
Podařilo se nám uskutečnit projekt evropského formátu, zaznělo z úst Pavola Hrušovského, předsedy Slovenské národní rady při slavnostním otevření bratislavského mostu Apollo v neděli 4. září 2005. Aktu se zúčastnila celá řada vládních představitelů včetně ministra dopravy SR Pavla Prokopoviče. Přítomny byly tisíce Bratislavanů a také zástupci všech firem a dodavatelů....
Celý článek zdeRozhoduje ekonomika nebo jiné faktory?
Stavba určitého dálničního úseku je vždy zajímavou výzvou pro projektanty. Nejinak je tomu na části dálnice D47, vedoucí z Lipníka nad Bečvou k polským hranicím v oblasti Bohumína. Tato trasa je doslova mosty přeplněna – bude jich tam téměř sto padesát. V této souvislosti jsme narazili na určité spory, které vznikly při projektování mostu C 202 – přemostění Odry....
Celý článek zdeJak dále se dřevem České republiky
Nadace Dřevo pro život si klade za cíl podporu využívání dřeva jako domácí, obnovitelné a ekologické suroviny. V současné době připadá na jednoho obyvatele ČR 0,23 m3 dřeva ročně, což odpovídá jedné třetině využívání dřeva v sousedních zemích. Tím se řadíme na jedno z posledních míst v Evropské unii. Místo dřeva jsou stále preferovány ekologicky méně vhodné materiály, jejichž výroba významně více zatěžuje životní prostředí....
Celý článek zdeChránit bude svatá Barbora
Dlouholetým zvykem horníků a důlních i tunelářských dělníků je mít na svém pracovišti sošku svaté Barbory, která jejich tradiční patronkou. V závěru letošního června se uskutečnilo vysvěcení a uložení sošky na brněnském portálu klimkovického tunelu, který je součástí 80 kilometrů dlouhé budované dálnice D47 od Lipníka nad Bečvou k polským hranicím....
Celý článek zdeBankéři budou sídlit v novém
Závěr roku 2006 bude pro Československou obchodní banku určitým průlomem v její činnosti. Přestěhuje se totiž z míst dosavadního působení v centru Prahy do architektonicky velmi progresivní a v ČR ojedinělé budovy, která bude postavena v prostoru Radlického údolí, v těsné blízkosti stanice metra Radlická a zčásti nad ní. Autorem projektu je významný český architekt Josef Pleskot z AP Atelieru v Praze. Novou budovu začala stavět firma Skanska CZ, ...
Celý článek zdeAutodesk Forum 2005 přineslo nové směry
Především nové technologie prezentovali specialisté na letošním setkání uživatelů Autodesk Forum 2005, které se uskutečnilo 28. června 2005 v pražském hotelu Hilton. V průběhu celodenního jednání byl na pořadu především hlavní dopolední program, v němž hovořil David Palas, Country Sales Manager pro ČR, SR a země jihovýchodní Evropy o celkové strategii firmy, která v současnosti určuje trendy v IT technologiích světa. Zároveň uvedl, že setkání je ...
Celý článek zdeDigitální svařovací systém společnosti Fronius
Význačnou roli hraje u rakouské výrobní společnosti Pötinger svařování, a to jak automatizované, tak i ruční. Firma se rozhodla již v roce 2003 masivně investovat do svařovacích procesů s cílem zlepšit ekonomické výsledky a zkvalitnit svařovací proces....
Celý článek zdeO korozivzdorné oceli mezinárodně
Třetí kongres International Stainless Steel, spojený s výstavou šedesáti firem z oboru korozivzdorné oceli, proběhl ve dnech osmého a devátého června 2005 v Ostravě. Výstavní plocha výstaviště na Černé louce byla zcela zaplněna a zasloužily se o to firmy z řady států, mimo jiné i z USA, Indie a Číny....
Celý článek zdeChtějí trumfnout celý svět
Ačkoliv jsou Spojené arabské emiráty (SAE) jen malý státeček na východním pobřeží Arabského poloostrova, patří díky obrovským zásobám a rozsáhlé těžbě ropy mezi nejbohatší státy světa. Největší město Dubaj se může pyšnit moderním letištěm, luxusními hotely a dokonalou infrastrukturou. Výstavba nových objektů stále pokračuje tak, aby se město mohlo co nejdříve stát luxusním centrem obchodu, turistiky a dopravy....
Celý článek zdeŽeleznice v Praze s novou dimenzí
Zvyšující se důraz na kvalitní tranzitní železniční spojení vyžaduje výstavbu nových tratí a rekonstrukce tratí současných, a to jak v celé ČR, tak zejména v Praze. V ní je nyní kapacitně a částečně i technicky pouze dvojkolejné spojení mezi Libní a Masarykovým nádražím Mezi Hlavním nádražím Vysočany, Holešovicemi a Libní je pouze spojení jednokolejné....
Celý článek zdeNejdelší železniční tunel ve výstavbě
Čtyři partnerské organizace budují nejdelší železniční tunel na světě – nízkoúrovňový tunel Gotthard ve Švýcarsku. Jeho struktura bude dlouhá 57 kilometrů a s dokončením akce se počítá v roce 2014. Tunel spojí města Bodio v jižním švýcarském kantonu Icino a Ersfeld ve středním kantonu Uri. Švýcarsko usiluje o to, aby nejvíce z rostoucího objemu dopravy probíhalo po železnici. Po dokončení tunelu, kterým projedou expresní vlaky za 20 minut, ...
Celý článek zdeStavbaři se blíží k polským hranicím
Další dobrou zprávu pro motoristy znamená zahájená výstavba dalšího úseku rychlostní komunikace R 48 na severu Moravy. Stalo se tak při oficiálním poklepání na základní kámen v pondělí 4. dubna 2005, kterého se zúčastnil Milan Šimonovský, ministr dopravy a místopředseda vlády ČR, dále Petr Laušman, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR a další představitelé....
Celý článek zdeKámen pro D47 zažil útok kladívek
Ač se na úseku dálnice D47 v úseku Bílovec – Ostrava pracuje již několik měsíců, slavnostní zahájení prací zde proběhlo až 25. března 2005. Stalo se tak za účasti ministra dopravy Milana Šimonovského, generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Petra Laušmana, ředitele Skanska DS Josefa Hájka a řady představitelů dalších institucí a firem, které zajišťují výstavbu....
Celý článek zdePřepraví tisíce tun oceli
Počátkem letošního března zahájila ostravská přepravní společnost Nosreti, specializovaná na přepravu těžkých a nadrozměrných nákladů, převozy ocelových mostních dílců na další z budovaných mostů dálnice D 47. Jedná se o most Ostravice, situovaný v těsné blízkosti soutoku řek Odra a Ostravice v městské části Ostrava – Hrušov....
Celý článek zdeStudenti skákali přes zeď
Pod dohledem patrona všech stavbařů, svatého Tomáše se uskutečnila na stavební fakultě VŠB – Technické univerzity Ostrava počátkem letošního března nyní již tradiční akce – 4. ročník skoku přes zeď. Jedná se o akci, při které musí studenti – tak zvaní fuxové – prokázat zkušební komisi a početnému auditoriu, jaké získali při studiu znalosti pro praktický život....
Celý článek zdeNáročná výroba, ještě náročnější přeprava
Na přelomu letošního února a března se uskutečnily dvakrát dvě náročné automobilové přepravy obřích dílů mostu do Rakouska. Výrobu téměř stotunových dílů zajišťovala DT výhybkárna a mostárna z Prostějova, která prošla před časem úspěšně testem rakouského odběratele. ...
Celý článek zdeČesko jsme vybrali pro strategickou polohu
Schopnost rozhodnout se správně je základem úspěchu. Platí to sice obecně, ale hlavně ve světě obchodu. Podobně uvažovali na přelomu devadesátých let minulého století představitelé nadnárodní developerské společnosti CTP INVEST. Do začátku roku 2005 vyprojektovala a postavila její česká pobočka šest velkých projektů a zvažuje další. O souvislostech developerské činnosti a poměrech na českém trhu jsme hovořili s Remonem L. Vosem, generálním ředite...
Celý článek zde