KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Přepraví tisíce tun oceli

Přepraví tisíce tun oceli

Publikováno: 15.3.2005, Aktualizováno: 16.2.2010 00:25
Rubrika: 2005

Počátkem letošního března zahájila ostravská přepravní společnost Nosreti, specializovaná na přepravu těžkých a nadrozměrných nákladů, převozy ocelových mostních dílců na další z budovaných mostů dálnice D 47. Jedná se o most Ostravice, situovaný v těsné blízkosti soutoku řek Odra a Ostravice v městské části Ostrava – Hrušov.

Mostní dílce vyrábí firma VÍTKOVICE – STROJÍRENSTVÍ od počátku letošního roku. Celkem se jedná o zhruba 3.500 tun konstrukcí. Most je vyprojektován jako komorový nosník a je vyráběn z oceli se zvýšenou odolností proti atmosférické korozi s názvem Atmofix. Ta je typická tím, že ji není nutné chránit protikorozními nátěry, protože hloubkové korozi brání příměs mědi v jejím složení.

BEZPROBLÉMOVÁ JÍZDA
Přepravce má povolení Policie ČR převážet dílce až v odpoledních hodinách poté, kdy již klesá dopravní špička. Poslední z převozů proběhl v pátek 11. března. Dva dílce mostu byly naloženy na podvalníky u výrobce v dopoledních hodinách a osádky poté musely vyčkat na start, který proběhl krátce po patnácté hodině. V čele kolony jelo policejní vozidlo spolu s trasovacím vozem přepravce – firmy Nosreti, přičemž dva trasovací vozy také kolonu uzavíraly. Vzdálenost necelých patnáct kilometrů z místa výroby na stavbu kolona ujela za necelých 40 minut. Na dvou až třípruhových silnicích se pohybovala rychlostí až 50 km/hod.

Horší to však bylo na samotném místě stavby, kde byla jízda obtížnější. Tam musela být předem zřízena provizorní vozovka z makadamu, zhutněná silničním válcem. Na místě skládky bylo z panelů zhotoveno montážní místo, kde se budou kratší dílce (přepravované kusy mají okolo 50 tun a délku do 12 metrů) svařovat do delších montážních prvků. Složení mostního prvku z podvalníku trvalo i s uchycením a odvázáním necelých 20 minut, přičemž manipulaci s břemenem hodně ovlivňoval silný vítr. Po složení prvního nákladu se tahač s podvalníkem musel poměrně komplikovaně obrátit a zastavit na okraji montážního místa tak, aby obdobně mohlo proběhnout i skládání kusu dalšího. Od výjezdu kolony do ukončení skládky neuplynuly ani dvě hodiny.

 


Krátká porada těsně před výjezdem


Tahač přijíždí po provizorní vozovce na staveniště


Padesátitunové mostní prvky skládal na staveništi těžký jeřáb

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Allianz Arena pohledem fotografa (24x)
Na několika záběrech je zachycena stavba unikátního fotbalového stadionu, který se buduje na severu Mnichova. Finanční o...
Ústí nad Labem bude mít moderní železniční uzel (22x)
Cesta po železnici mezi Prahou a Děčínem bude pohodlnější a rychlejší, a to díky modernizaci průjezdu železničním uzlem ...
Ve Znojmě vyrostla další prodejní hala (19x)
Další prodejnu na Českém trhu otevřela společnost bauMax. Jedná se už o pětadvacáté prodejní místo. Celkem má obchodní ř...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice