KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Kámen pro D47 zažil útok kladívek

Kámen pro D47 zažil útok kladívek

Publikováno: 24.3.2005, Aktualizováno: 16.2.2010 00:28
Rubrika: 2005

Ač se na úseku dálnice D47 v úseku Bílovec – Ostrava pracuje již několik měsíců, slavnostní zahájení prací zde proběhlo až 25. března 2005. Stalo se tak za účasti ministra dopravy Milana Šimonovského, generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Petra Laušmana, ředitele Skanska DS Josefa Hájka a řady představitelů dalších institucí a firem, které zajišťují výstavbu.

Slavnostnímu poklepu předcházela návštěva na městském úřadu v Klimkovicích, kde bylo nedávno zřízeno informační středisko, prezentující stavbu celého dálničního úseku Lipník nad Bečvou – hranice s Polskem ve všech souvislostech. Ve středisku je řada map a dalších informačních zdrojů, které podrobně informují o jednotlivých částech stavby. Zároveň je zde možné shlédnout krátký film s vizualizací jak jednotlivých staveb, tak simulovaným průjezdem po trase dálnice až do Polska leteckým pohledem i pohledem pozemním.

PŘESUN NA STAVBU
V poledních hodinách se zúčastnění přesunuli na několik kilometrů vzdálenou stavbu na katastrálním území obce Bravantice, kde proběhl poklep na základní kámen. Jak uvedl v projevu ministr Šimonovský, výstavba celé dálnice je finančně zajištěna částkou 50 miliard korun. Stavbaři mají dostatek kapacit pro dokončení celé dálnice v roce 2008, ale plynulé výstavbě brání ještě několik nevydaných územních rozhodnutí, především v oblasti Hladkých Životic a oblasti Bohumína. Slavnostně zahájená výstavba v úseku Bílovec – Ostrava, Rudná, jež měří zhruba 11,7 kilometrů, má 235 stavebních objektů. Bude zde 17 mostů, z toho 10 na dálnici, 6 nad dálnicí a jeden na ostatních komunikacích. Ministr se zmínil i o tunelu v Klimkovicích, jehož oba tubusy budou dlouhé více než kilometr. Celkový objem zemních prací v daném úseku přesáhne dva miliony kubických metrů u výkopů a přes půl milionu kubíků při násypech. Podle názoru ministra je termín dokončení dálnice sice velmi napjatý, leč splnitelný.

Optimistické bylo i vystoupení P. Laušmana, který poděkoval všem zúčastněným organizacím a firmám za velmi pružný postup ve všech sférách. Dodal, že také na straně ŘSD podnikají vše, aby plánovaný termín dokončení byl dodržen. K jeho slovům se přidal také J. Hájek a za sdružení stavebních firem, které výstavbu předmětného úseku Bílovec – Ostrava zajišťují a přislíbil co nejrychlejší postup výstavby. Závěrem celé akce proběhlo společenské setkání všech zúčastněných v nedalekých Lázních Klimkovice.


Dagmar Poláchová při slavnostním projevu na zahájení stavby


Redaktor časopisu Konstrukce zpovídá ministra Šimonovského


Kladívko dostali do rukou všichni
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Další velký ocelářský gigant je na světě (18x)
V Číně se zřejmě spojí dvě ocelářské firmy. Dvojka na největším ocelářském trhu nejlidnatější země stavě, Angang, se spo...
Přepraví tisíce tun oceli (18x)
Počátkem letošního března zahájila ostravská přepravní společnost Nosreti, specializovaná na přepravu těžkých a nadrozmě...
Konference o železničních mostech a tunelech jubilejně a rekordně (18x)
Rekordní počet téměř 350 specialistů přišlo 20. ledna 2005 na 10. ročník konference Železniční mosty a tunely. Stále se ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice