KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Dálnice D47 pod mikroskopem

Dálnice D47 pod mikroskopem

Publikováno: 11.10.2005, Aktualizováno: 18.2.2010 22:21
Rubrika: 2005

Okolo stovky stavebních odborníků jednalo ve dnech 10. a 11. října 2005 v Ostravě o řadě okolností, souvisejících s výstavbou dálnice D47. Po zahajovacích projevech rektora VŠB – TU Tomáše Čermáka a senátora Václava Roubíčka přednesl téměř hodinový projev ministr dopravy ČR Milan Šimonovský.

Ten zdůraznil, že nadále věří v dodržení termínu dokončení celé dálnice až na polské hranice v roce 2008, i když například šestikilometrový úsek z Bohumína k hranicím vyžaduje získání nového územního rozhodnutí. Problémy jsou nadále v lokalitě Hladké Životice, kde má mostní estakáda prakticky obec rozpůlit.

Na výstavbu dálnice na severu Moravy je podle ministra dostatek finančních prostředků. Poslouží k tomu dluhopisy ve výši 48,5 miliard korun s tím, že dále byla vytvořena rezerva ve výši 8,5 miliard korun na nepředvídatelné záležitosti. „Tyto prostředky však budou patrně využity zejména na výstavbu dálničních přivaděčů, s nimiž se v původních projektech nepočítalo," uvedl ministr. Dálniční přivaděče podle něj ale nebudou hotovy do roku 2008, ale nejméně o rok později.
 


Stavbu D47 si prohlédli i investoři na konferenci Investiční fórum v Ostravě


SOUČASNÝ STAV
V ČR je nyní k dispozici na 850 kilometrů dálnic, což je ve srovnání například s Německem žalostně málo – to má 12 tisíc kilometrů dálnic. Na D47 se nyní staví na 45 kilometrech a ještě letos má být zahájena výstavba dalších 15 kilometrů, především v úseku u Bělotína. Na konferenci o problematice D47 se dále hovořilo o řadě dalších souvislostí – například o různých typech násypů, sanacích odvalů, využití druhotných surovin jako stavebního materiálu nebo o údržbě dálniční zeleně pomocí robotů.

Zajímavé bylo také vystoupení Bohuslava Slánského z firmy Skanska DS, který hovořil o rostoucí úloze betonových dálničních svodidel. Ta jsou podle něj bezpečnější než ocelová a poskytují vyšší úroveň zadržení, což doložil aktuálními příklady z Velké Británie. Dvě vystoupení se týkala oblasti požární ochrany silničních tunelů a konkrétně i právě tunelu na D47 v Klimkovicích, který bude splňovat nejnáročnější světové požadavky.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Další velký ocelářský gigant je na světě (18x)
V Číně se zřejmě spojí dvě ocelářské firmy. Dvojka na největším ocelářském trhu nejlidnatější země stavě, Angang, se spo...
Přepraví tisíce tun oceli (18x)
Počátkem letošního března zahájila ostravská přepravní společnost Nosreti, specializovaná na přepravu těžkých a nadrozmě...
Konference o železničních mostech a tunelech jubilejně a rekordně (18x)
Rekordní počet téměř 350 specialistů přišlo 20. ledna 2005 na 10. ročník konference Železniční mosty a tunely. Stále se ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice