KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Most Apollo zprovozněn

Most Apollo zprovozněn

Publikováno: 7.9.2005, Aktualizováno: 18.2.2010 22:16
Rubrika: 2005

Podařilo se nám uskutečnit projekt evropského formátu, zaznělo z úst Pavola Hrušovského, předsedy Slovenské národní rady při slavnostním otevření bratislavského mostu Apollo v neděli 4. září 2005. Aktu se zúčastnila celá řada vládních představitelů včetně ministra dopravy SR Pavla Prokopoviče. Přítomny byly tisíce Bratislavanů a také zástupci všech firem a dodavatelů.

Jak dále připomenul P. Hrušovský, most Apollo se nyní stal dominantou města. On sám ho denně vídá z okna své kanceláře a dovoluje si tvrdit, že významným způsobem zkrášlil pohled na Bratislavu. Připomenul také, že ví o tom, že most vznikal poměrně těžko a jeho výstavbu provázely nejrůznější problémy.

FINANCOVÁNÍ STAVBY
Dále vystoupil místopředseda vlády a ministr financí SR Ivan Mikloš. Prohlásil, že most byl velkou investicí, kterou z větší části financuje státní rozpočet. Celkové náklady na výstavbu mostu byly zhruba 4 miliardy korun, z čehož 3,6 miliardy korun zaplatí státní rozpočet a 400 milionů korun město Bratislava. Na financování stavby se podílela i Evropská unie prostřednictvím Evropské investiční banky, která poskytla na tuto akci úvěr. Výstavba mostu trvala přibližně jedenatřicet měsíců, přičemž rozhodnutí o výstavbě padlo již před sedmi lety. Pavol Prokopovič, ministr dopravy, pošt a telekomunikací SR připomenul, že název mostu Apollo je odvozen od bývalé továrny, která zde dříve stávala, tak zvané Apollky. Podle jeho názoru si Bratislava skutečně zasloužila v pořadí pátou spojnici mezi části starého města a sídlištěm Petržalka. Dojde ke zkvalitnění dopravy a počítá se s tím, že přes most projede okolo 45 tisíc vozidel během 24 hodin. Celkově nyní projíždí přes pět bratislavských mostů okolo 180 tisíc vozidel.¨

PODÍL DOPRASTAVU
Most je určitým způsobem symbol, který nerozděluje, ale spojuje. V tomto duchu dále hovořili primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský, Ladislav Csáder, generální ředitel investorské organizace Metro a Ivan Šesták, generální ředitel a předseda představenstva Doprastavu. I. Šesták připomenul, že most Apollo je již čtvrtým mostem v Bratislavě, který Doprastav v Bratislavě postavil. Vyzdvihl skutečnost, že jde o stavbu velmi moderní, na níž se podíleli profesionálně vyspělí projektanti a dodavatelé. Dále připomenul, že most podstatně zvýší bezpečnost přepravy. Celá stavba se skládá ze 140 objektů, z nichž je většina pod zemí. Práce probíhaly do posledních chvil před otevřením a jedinou vadou bylo nedokončení jedné z křižovatek na ulici Košická.

VYVRCHOLENÍM OHŇOSTROJ
Po slavnostním přestřižení pásky se vedoucí představitelé prošli po mostě. Následovala řada vystoupení hudebních skupin a různé zábavné pořady. Okolo 19. hodiny bylo nutné celý prostor mostu vyklidit kvůli instalaci prvků zábavné pyrotechniky. Samotný ohňostroj začal ve 20. hodin a trval dvacet minut. Mezitím plula po Dunaji loď s vládními představiteli a vedoucími pracovníky dodavatelských firem. V provozu bylo plné osvětlení mostu, které je velmi působivé a zdůrazňuje především jeho křivky. Dopravní provoz na mostě byl zahájen symbolicky pátého září v pět hodin. První projíždějící automobily v tuto dobu sledoval na místě primátor Ďurkovský a své pocity sděloval několika televizím.

Most je určitým způsobem symbol, který nerozděluje, ale spojuje. V tomto duchu dále hovořili primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský, Ladislav Csáder, generální ředitel investorské organizace Metro a Ivan Šesták, generální ředitel a předseda představenstva Doprastavu. I. Šesták připomenul, že most Apollo je již čtvrtým mostem v Bratislavě, který Doprastav v Bratislavě postavil. Vyzdvihl skutečnost, že jde o stavbu velmi moderní, na níž se podíleli profesionálně vyspělí projektanti a dodavatelé. Dále připomenul, že most podstatně zvýší bezpečnost přepravy. Celá stavba se skládá ze 140 objektů, z nichž je většina pod zemí. Práce probíhaly do posledních chvil před otevřením a jedinou vadou bylo nedokončení jedné z křižovatek na ulici Košická.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební část projektu IATCC dokončena (25x)
Stavební část projektu výstavby IATCC byla na počátku května kolaudací dokončena. Investorem tohoto ambiciózního projekt...
Allianz Arena pohledem fotografa (25x)
Na několika záběrech je zachycena stavba unikátního fotbalového stadionu, který se buduje na severu Mnichova. Finanční o...
Další japonská společnost v Brně (23x)
Černovická terasa v Brně bude základnou pro další japonskou společnost. Bude jí Ohmori Technos Corporation a její výrobn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice