„Záměr autora projektu byl naplněn,“ rozhovor s ing. Radomírem Kletečkou
Rubrika: Realizace
říká o stavbě nové odletové haly mezinárodního letiště v Karlových Varech hlavní stavbyvedoucí společnosti EUROVIA CS, a. s. (dříve stavby silnic a železnic, a. s.) Ing. Radomír Kletečka.
Na letišti Karlovy Vary se Ing. Radomír Kletečka se svými spolupracovníky účastnil, jako hlavní stavbyvedoucí, tří staveb. Rekonstrukce vzletové a přistávací dráhy, rekonstrukce stávající budovy a nakonec výstavby nové odbavovací haly letiště. I když se za svou profesní kariéru podílel na řadě staveb, byla výstavba nové odbavovací haly pro něj i jeho spolupracovníky zcela netradiční.
Čím pro Vás byla stavba nové odletové haly zajímavá?
Zajímavá byla především svým tvarem a architektonickým výrazem. V době realizace stavby musela být den ze dne vyřešena spousta detailů, které prováděcí dokumentace neobsahovala. Ne vždy jsme měli shodný názor na jejich řešení s generálním projektantem akce. Netradiční problémy byly řešeny průběžně, i když je třeba říci, že s ohledem na vzdálenost mezi sídlem projektanta a stavbou se schalování řešení protahovalo. Od návrhu a koncepce budovy jsme se však jako zhotovitelé neodchýlili. Jsem přesvědčen o tom, že záměr autora projektu byl naplněn. Myslím si, že by se mnou souhlasil.
Co předcházelo samotné výstavbě haly?
Základy haly jsou ze železobetonových patek. Před vlastní montáží byly položeny rozvody kanalizace, drenáže, provedeny přeložky kabelů. Plocha byla upravena do roviny a zpevněna, aby byla umožněna bezproblémová montáž mobilními prostředky.
Ocelová konstrukce haly je montovaná nebo svařovaná? Pokud svařovaná, jakou metodou se svařovalo?
Ocelová konstrukce haly je montovaná. Jednotlivé díly byly předvyrobeny a svařovány v dílně. Na stavbě bylo svařováno obloukem.
Co instalace rozvodů, materiály, opláštění? Bylo užíto nějakých netradičních stavebních materiálů?
Souběžně s postupem montáže OK haly byly zděny příčky. Prováděly se rozvody elektro silno i slaboproudé. Dále rozvody ÚT, vody, plynu a ostatní instalace. Před vlastním dokončením OK se provedla i protiradonová ochrana a byly provedeny podkladní betonové mazaniny. Po položení trapézových plechů střechy a stropů galerie, se v přízemí haly a na galerii pokládaly granitové dlažby. Před položením střešního pláště našly své místo v sociálních zařízeních keramické obklady a dlažby. Stropy mají ztracené bednění z trapézových plechů a jsou konstruovány jako železobetonové desky. Opláštění OK, která připomíná draka trupu letadla, je z obkladu Kalzip a obkladu Montaline na podkonstrukci z trapézových plechů a ocelových roštech. Lemování je z Alubondů. Mezi trapézovým plechem a Kalzipem je tepelná izolace a parotěsná zábrana.
Jak hodnotíte spolupráci s ostatními dodavateli? Dařilo se dodržovat časový plán výstavby?
Na stavbě pracovala řada subdodavatelů. Z největších, co se týče dodávek Chezak spol. s r. o. Karlovy Vary a Vertikal-Zip, s. r. o. Se všemi byla po technické stránce dobrá splupráce. Časový harmonogram výstavby se dařilo, i přes letošní velmi nepříznivé zimní počasí, včetně většiny dílčích termínů plnit. Problémy byly ale s dodávkami opláštění a jeho postupem. Zde docházelo ke skluzům. Testovací provoz nového odbavování probíhal v předběžném užívání od počátku února 2009 do kolaudace. Konečný termín dokončení haly k 31. 3. 2009 byl splněn. K uvedenému datu proběhlo přejímací řízení a 2. 4. 2009 proběhlo úspěšně kolaudační řízení. Vlastní stavba probíhala pod řízením EUROVIA CS, a. s.