KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Výrazné zlepšení silniční dopravy v Praze

Výrazné zlepšení silniční dopravy v Praze

Publikováno: 30.8.2004, Aktualizováno: 16.2.2010 00:12
Rubrika: 2004

Ač je tunel Mrázovka délkou zhruba jeden kilometr jen malou částí městského okruhu v Praze, je díky vyřešení řady dopravních problémů velmi významný. Město počítalo s tím, že jeho přínos bude po slavnostním otevření a zprovoznění ve čtvrtek 26. srpna 2004 okamžitý. Význam tunelu dále vzroste v celoměstské úrovni a v delším časovém výhledu, kdy bude postaven celý blok dopravního systému, který umožní průjezd pod zemí z oblasti Tróji až na Smíchov.

Projekčně se počítá s tím, že tento úsek bude dlouhý okolo 9 kilometrů a bude tvořen šesti tunely. Toto řešení umožní průjezd z jedné strany města na druhou ze méně než čtvrthodinu, což by mělo být okolo roku 2011. Zprovozněním tunelu Mrázovka se uskutečnila část myšlenky vybudovat v Praze městský okruh, která je stará 30 let. Dostavbou celého okruhu Prahou se podaří odvést většinu tranzitní dopravy z centra města a dojde také ke zlepšení dopravy v části Středočeského kraje.

NÁKLADY A VYBAVENOST MRÁZOVKY
Jak uvedl při slavnostním otevření tunelu Mrázovka primátor Prahy Pavel Bém, je tato stavební akce mimořádně významná nejen z hlediska výrazného zlepšení bezpečnosti a plynulosti silniční dopravy města , ale také podstatně sníží ekologickou zátěž. Celá investice hlavního města Prahy činí 7,149 miliardy korun. Stavba, jejíž příprava trvala 8 let a výstavba 6 let, mohla být dokončena dříve, ale protáhla se o téměř dva roky vlivem protestů ekologických aktivistů a navíc byla proti původním předpokladům i dražší.

Mrázovka patří podle odborníků mezi nejmodernější tunely v Evropě, když je tento tunel hodnocen na třetím až devátém místě mezi 30 tunely. Mezi jeho technologické vybavení patří centrální řídicí systém, dále systém provozního a požárního větrání a má 4 průchozí a dvě průjezdné propojky, které umožňují hladký průjezd hasičských zásahových vozidel z jedné tunelové trouby do druhé. Západní tubus tunelu je dlouhý 1.004 metry a tubus východní 837 metrů. Stavbaři ze Sdružení Mrázovka (Metrostav a Subterra) vyrubali přes 350 tisíc kubíků počas ražení a při hloubení tunelů to bylo přes 109 tisíc kubických metrů. Oba hlavní ražené třípruhové tunely mají šířku výrubu 16,62 metru, výšku 12,5 metru a plochu 165 m2. Tunel byl v některých místech ražen jen 12 metrů pod základy obytných domů při trvalém zachování jejich obytné funkce.

VYSOKÁ MÍRA BEZPEČNOSTI
Podle názoru primátora Béma (viz foto) se v současnosti dá počítat s tím, že tunely projede okolo 25 tisíc vozidel denně. Ve finále, po dokončení celého městského okruhu, to má být až 80 tisíc vozidel za 24 hodiny. Ve dvoupruhových tunelech jsou pro nepojízdná vozidla odstavné zálivy. Ve všech tunelových troubách je požární vodovod s hydranty u všech skříní SOS. Zvlášní pozornost byla věnována elektrické požární signalizaci, jejíž lineární teplotní kabel dokáže napomoci určení ohniska požáru s přesností okolo 1,5 metru. Únikové prostory jsou větrány čerstvým vzduchem. Ve skříních SOS jsou ruční požární přístroje a telefonní propojení na složky Integrovaného záchranného systému a dispečera tunelu. K dispozici je také anténní systém pro složky záchranného systému a GSM, dále nouzové osvětlení a důležitá zařízení mají zálohované napájení elektrickou energií. Bezpečnost provozu posiluje také televizní dohled a videohled pro zjišťování mimořádných situací.

Zlepšení ekologických podmínek v lokalitě dokládají dříve měřené koncentrace znečisťujících látek (oxid dusičitý, benzen), jejichž hodnoty mají postupně klesat na méně než polovinu. Magistrát hlavního města Prahy řadí otázky zlepšování dopravy mezi priority, což dokládá například skutečnost, že v roce 2004 poskytl na provoz, údržbu a rozvoj dopravy města okolo 20 miliard korun, což je téměř polovina rozpočtu města.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Česká republika je ve hře o další ocelárny (20x)
Rakouské ocelárny Voestalpine plánují v jedné ze tří středoevropských reformních zemí postavit nový závod na zpracování ...
Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu (18x)
Sedm měsíců bude trvat výstavba nového provizorního mostu na hraničním přechodu Moravský Svätý Ján mezi Slovenskem a Rak...
Zinkovna v plném provozu (16x)
V závěru letošního května byla uvedena do plného provozu patrně největší a nejmodernější zinkovna svého druhu v Evropě. ...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice