KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Nejdelší český dálniční tunel proražen

Nejdelší český dálniční tunel proražen

Publikováno: 29.11.2004, Aktualizováno: 16.2.2010 00:01
Rubrika: 2004

Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus tunelu Panenská, kterým budou projíždět řidiči ve směru z Drážďan do Prahy, měří zhruba dva kilometry. V pravém chybí prorazit asi 200 metrů. Bez zajímavosti není ani informace razičů o tom, že bylo dosaženo unikátního českého rekordu, kdy dělníci dokázali měsíčně prorazit 236 metrů tohoto dálničního tunelu.

Ražba tunelu začala v září roku 2003 a časopis KONSTRUKCE o ní podrobně informoval v čísle 2/2004. Levá a pravá část tunelu je na několika místech, z důvodu bezpečnosti, propojena. Kromě tunelu Panenská bude na trase Trmice - hranice ještě jeden kratší tunel Libouchec. Celý úsek až ke státní hranici dlouhý přes 23 kilometrů, má být zprovozněn na konci roku 2006. Náklady na stavbu tunelu Panenská se pohybují kolem 4,2 miliardy korun, které poskytuje Státní fond dopravní infrastruktury. Dále se však plánuje využít i úvěru od Evropské investiční banky.

Této ojedinělé akci předcházela několikaminutová světelná ohnivá show na jejímž konci se z barevné brány vynořila skupinka pracovníků Metrostavu, oděná do nažehlených montérek, aby se za jejich zády vzápětí rozburácely obří zemní stroje zakusující se do těla kamenného kopce, kterým tunel povede. To vše bylo umocněno projevem biskupa Josefa Koukla, žehnajícího patronce havířů sv. Barboře, která má ohlídat bezpečnost dělníků na této podle biskupa tolik potřebné stavbě.

Pravý tubus Panenská bude nejdelší i po dokončení levé poloviny tunelu, ta bude mít totiž 1.975 metrů. Plocha výrubu je 85,5 metru čtverečního a v místě bezpečnostních zálivů 121 metrů čtverečních. V již proraženém tunelu včera pokračovaly práce na osazování izolace a betonáži definitivní obezdívky tunelu. V druhé tunelové troubě je zatím vyraženo z obou portálů dohromady 1.700 metrů a v odstupu za čelbou od severního portálu probíhají také práce na definitivní obezdívce.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový silniční obchvat ulehčí Uherskému Hradišti i dalším městům (21x)
Za účasti ministra dopravy Šimonovského, generálního ředitele ŘSD Laušmana a vrcholových představitelů sdružení firem Sk...
První železniční koridor byl dokončen (18x)
České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými...
Česká republika je ve hře o další ocelárny (17x)
Rakouské ocelárny Voestalpine plánují v jedné ze tří středoevropských reformních zemí postavit nový závod na zpracování ...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice