KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Hovořilo se o tématech z 9. sympozia Mosty 2004

Hovořilo se o tématech z 9. sympozia Mosty 2004

Publikováno: 28.9.2004, Aktualizováno: 16.2.2010 00:09
Rubrika: 2004

Diskusní seminář, který navazoval na 9. sympozium Mosty 2004 se konal předposlední zářijový týden v Plzni - Křimicích. Týkal se hlavně problematiky mostů, pozemních komunikací a drážních mostů.

Podebatovat na tato témata přijelo z celé republiky okolo šedesáti odborníků ze státní i soukromé sféry. Součástí dvoudenního semináře byla i exkurze po obchvatu Plzně (mostní objekty - SMP Construction, Bögl & Krýsl, Skanska DS). Mostařská veřejnost využívá těchto seminářů kromě možnosti odborného vyjádření k přednáškám z letošního sympozia, kdy na podobné diskuse není čas, tak hlavně i k navázání kontaktů. Nejzajímavější náměty ze semináře budou posléze zařazeny do programu připravovaného jubilejního 10. sympozia Mosty 2005.

A tím by například mohl být příspěvek, hodnotící stav mostů v Česku. Přítomní odborníci jej totiž v mnoha případech označili za kritický. „Někdy mi až naskakuje husí kůže, když projíždím pod některými dálničními mostmi. Kolegové z ciziny se opravdu diví, kam až jsme stav mostů nechali dojít,“ poznamenal například František Menšík z ŘSD Brno. Vedoucí pracoviště hospodaření s vodou z VÚV T.G. Masaryka v Praze Evžen Polenka zase názorně představil na videoprojekci, co všechno ovlivňuje odolnost mostní konstrukce při povodních. Hovořil také o tom, jak přizpůsobit stavbu mostu průtokům řek, neboť nelze brát v potaz jen čísla udávaná meteorologickými ústavy. Od skutečnosti se mohou lišit v mnoha procentech. Více o těchto zkušenostech přineseme v některém z dalších čísel časopisu KONSTRUKCE. Taktéž o dalších zajímavých příspěvcích budeme průběžně informovat v dalších číslech.

Během programu prvního dne se probíraly ještě tyto oblasti: Financování dopravní infrastruktury, legislativa, normy, předpisy, novinky v oblasti vědy a výzkumu, Projekce a realizace novostaveb, přestaveb a oprav mostů, Příslušenství mostů s doporučeným zaměřením na materiály, výrobky a konstrukční prvky mostních staveb. Večer zpestřily videoprogramy z výstavby zajímavých objektů.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový silniční obchvat ulehčí Uherskému Hradišti i dalším městům (21x)
Za účasti ministra dopravy Šimonovského, generálního ředitele ŘSD Laušmana a vrcholových představitelů sdružení firem Sk...
První železniční koridor byl dokončen (18x)
České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými...
Česká republika je ve hře o další ocelárny (17x)
Rakouské ocelárny Voestalpine plánují v jedné ze tří středoevropských reformních zemí postavit nový závod na zpracování ...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice