KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Ocelové konstrukce v Hustopečích

Ocelové konstrukce v Hustopečích

Publikováno: 2.12.2004, Aktualizováno: 18.12.2008 21:22
Rubrika: 2004

Každoroční konference odborníků z oboru ocelových konstrukcí se konala 2. prosince již po dvaačtyřicáté. Ve zcela zaplněném sále se jich sešly téměř tři stovky a měli možnost vyslechnout si patnáct odborných příspěvků s nejrůznější tématikou. V přísálí mezitím probíhala prezentace zhruba dvaceti firem.

Úvodem hovořil profesor Jindřich Melcher ze stavební fakulty Vysokého učení technického v Brně o aktuálních problémech konverze ENV na EN. ČR jako plnoprávný člen výboru CEN (ComitéEuropéen de Normalisation) je zapojena do všech aktivit zemí západoevropského regionu, zaměřených na tvorbu, schvalování a zavádění unifikovaných a harmonizovaných evropských technických normativních dokumentů. Profesor Melcher uvedl, že zatímco západní projektanti změny vnímají velmi „vlažně“, jejich čeští kolegové jsou naopak hodně aktivní. CEN je ale obrovská mašinérie, v níž se odehrává harmonizace a unifikace norem již 25 let. Uzavření procesu se předpokládá mezi lety 2008 - 2010, ale dalších až 5 let bude probíhat tak zvaná paralelní konzistence, kdy budou současně platit i normy jednotlivých zemí. Konverze byla zahájena přede dvěma lety a byl přijat první balík základních pravidel. Jednotlivé státy mají tendenci prosazovat některá národní specifika. Například zástupce Švédska žádal při jednom ze zasedání v dohodovém řízení prosazení ocelí vyšších pevností a podařilo se mu to poměrně snadno. Jak uvedl dále prof. Melcher, při unifikaci a harmonizaci norem vznikají problémy zásadního charakteru při překladu do angličtiny nebo němčiny, kde nejednou dochází k diskutabilnímu výkladu přeložených technických výrazů.

SPOJENÍ OCELI A BETONU
O perspektivách užívání oceli v budoucnosti hovořil architekt Roman Koucký. Zdůraznil fakt, že stále rostoucí ceny oceli se nadále nebudou týkat jen výstavby, ale všech oborů, kde se ocel užívá. S tímto materiálem se ve světě pracuje stále více, ale například v ČR nadále přetrvává určitá míra segregace, kdy oceláři a betonáři pracují dlouhodobě zavedenými postupy a na rozdíl od vyspělých zemí světa nedokážou dostatečně spojit výhody obou stavebních hmot. R. Koucký zdůraznil velké možnosti práce s ocelí, kde se dá velmi dobře pracovat s křivkou a nejen tradičně s pravým úhlem.
Následně vystoupil Jiří Studnička, s informacemi z kongresu IABSE v čínské Šanghaji. Na kaskádě snímků doložil využívání oceli v tomto dynamicky se rozvíjejícím se regionu. Objekty místního letiště jsou jen z oceli a spojení s městem zajišťuje speciální vlak, jezdící rychlostí 430 km/hod, přičemž 3 minuty trvá rozjezd a dosažení potřebné rychlosti, jednu minutu uvedená rychlá jízda a další tři minuty probíhá brzdění. Profesor Studnička také prezentoval největší obloukový most na světě s rozpětím 550 metrů.
V dalším průběhu jednání se hovořilo rekonstrukci a obnově mostů přes Dunaj, otázkách při navrhování styčníků podle Evropských norem, žárově zinkovaných povlacích při protikorozní ochraně a řadě konkrétních staveb. Blok přednášek zakončil Milan Citta obsáhlou informací o zaplavování Mostu Košická v Bratislavě. Po krátké diskusi následoval společenský večer s pozváním organizátorů na příští konferenci, která se uskuteční první čtvrtek v prosinci 2005.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový silniční obchvat ulehčí Uherskému Hradišti i dalším městům (21x)
Za účasti ministra dopravy Šimonovského, generálního ředitele ŘSD Laušmana a vrcholových představitelů sdružení firem Sk...
První železniční koridor byl dokončen (18x)
České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými...
Česká republika je ve hře o další ocelárny (18x)
Rakouské ocelárny Voestalpine plánují v jedné ze tří středoevropských reformních zemí postavit nový závod na zpracování ...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice