KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Poškozený most nahradil zcela nový

Poškozený most nahradil zcela nový

Publikováno: 8.8.2004, Aktualizováno: 16.2.2010 00:16
Rubrika: 2004

Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 2004, kdy byl slavnostně uveden do provozu. Most byl postaven za necelý rok. Práce začaly v září 2003 a přišly na zhruba 35 milionů korun.

Význam stavby pro dopravní obslužnost v regionu podtrhli svou přítomností zástupci zhotovitele Pavel Jankůj, ředitel společnosti SDS EXMOST, investora Jaroslav Krauter (náměstek pro správu finančních zdrojů SFDI), dále Karel Sehoř, člen hospodářského výboru Parlamentu ČR, František Polách, 1. náměstek hejtmana Jihomoravského kraje a ředitel SÚS JmK Jan Zouhar. Na místo přišli i Antonín Pechal ze stejnojmenné projekční firmy a Vladimír Krejčík ze společnosti Dosting Brno.

KONSTRUKCE
Nový most je ocelový se spraženou ocelobetonovou mostovkou a levostranným chodníkem. Nosným prvkem je dvojice plnostěnných svařovaných nosníků profilu I, jejichž osová vzdálenost činí 10,845 metru. Celková délka ocelové konstrukce je 46,143 m. Hmotnost OK činí 143 tuny.

Současný více než 55 metrů dlouhý most nahradil předchozí z roku 1946 (poslední rekonstrukce byla provedena v roce 1968). Před dvěma léty most vážně poškodila rozvodněná Dyje a i proto se rozhodlo postavit nový most. Stavbu financoval Státní fond dopravní infrastruktury z „Programu výstavby, rekonstrukcí a oprav silnic II, a III. tříd“. Nosnou konstrukci starého mostu tvořilo pět válcovaných ocelových nosníků I 70 „Škoda-Faltus“ s železobetonovou prefabrikovanou deskou. Zatížení mostu se zvýšilo z Vn (normální) 19 tun na 32 tun, zatížitelnost Vr (výhradní) z 21 tun na 80 tun. Šířka mezi obrubami je oproti dřívějším 4,2 metrům zvětšena na 7,5 metru.


ZÁKLADNÍ IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE
Název stavby:
II/409 Stálky, most ev. č. 409-027
Investor: SÚS JmK
Projektant: Antonín Pechal, CSc., projektové a inženýrské služby
Zhotovitel: SDS EXMOST

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový silniční obchvat ulehčí Uherskému Hradišti i dalším městům (21x)
Za účasti ministra dopravy Šimonovského, generálního ředitele ŘSD Laušmana a vrcholových představitelů sdružení firem Sk...
První železniční koridor byl dokončen (18x)
České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými...
Česká republika je ve hře o další ocelárny (17x)
Rakouské ocelárny Voestalpine plánují v jedné ze tří středoevropských reformních zemí postavit nový závod na zpracování ...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice