KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Dobrá se zbavila dopravní zátěže o čtyři měsíce dříve

Dobrá se zbavila dopravní zátěže o čtyři měsíce dříve

Publikováno: 25.10.2004, Aktualizováno: 16.2.2010 00:04
Rubrika: 2004

Se čtyřměsíčním předstihem byla slavnostně zprovozněna stavba obchvatu obce Dobrá, která se stala jedním z nejvýznamnějších a nejsledovanějších dopravních projektů Moravskoslezského kraje posledních let. Výstavba obchvatu v délce 5,6 km byla zahájena začátkem léta a dodavatelé se zavázali ji dokončit za 32 měsíců.

Oproti plánu byla tedy doprava z obce Dobrá převedena na novou komunikaci, která je součástí mezinárodní silnice E 462 (rychlostní silnice R 48), o 4 měsíce dříve. Řidiči tak dostanou k dispozici čtyřpruhovou rychlostní silnici se středním dělícím pruhem, dvěma mimoúrovňovými křižovatkami, 11 mosty, jednou lávkou pro pěší a podchodem. Součástí projektu byla též výstavba protihlukových stěn o ploše cca 25.000 m2, 9 opěrných zdí, 18 km svodidel a zábradlí. Bezprostředně po zahájení stavby bylo v průběhu 6 měsíců vykopáno a uloženo zhruba 700 tisíc m3 zemin, plocha nových vozovek dosahuje výměry 170 tisíc m2 a v rámci ochrany životního prostředí byla provedena náhradní výsadba asi 30 tisíc kusů stromků a keřů.


Otevření se zúčastnil i premiér Gross

Obchvat obce Dobrá významně přispěje celkovému zkvalitnění dopravní infrastruktury kraje, bezpečnosti silničního provozu a především zlepšení životního prostředí obyvatel obce. Stavbu realizovalo sdružení moravských firem v čele se společností ODS - Dopravní stavby Ostrava. Dalšími členy sdružení byly firmy Skanska DS a ŽS Brno.

Jde o první stavbu v ČR, spolufinancovanou v rámci programu ISPA Evropskou unií, která přispěla nenávratnou částkou - grantem ve výši 20,3 mil. EUR (60% z celkových nákladů). Dohled nad dodržováním technických parametrů stavby a nad efektivním využíváním finančních prostředků zajišťovala společnost Mott MacDonald, investorem celé stavby bylo ŘSD ČR.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový silniční obchvat ulehčí Uherskému Hradišti i dalším městům (21x)
Za účasti ministra dopravy Šimonovského, generálního ředitele ŘSD Laušmana a vrcholových představitelů sdružení firem Sk...
První železniční koridor byl dokončen (18x)
České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými...
Česká republika je ve hře o další ocelárny (18x)
Rakouské ocelárny Voestalpine plánují v jedné ze tří středoevropských reformních zemí postavit nový závod na zpracování ...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice