KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    „Veškerá opracování a povrchové úpravy jsme prováděli přímo u nás ve firmě,“

„Veškerá opracování a povrchové úpravy jsme prováděli přímo u nás ve firmě,“

Publikováno: 5.12.2013
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

vysvětluje Ing. David Kasper, výkonný ředitel společnosti KASPER CZ s. r. o.

Společnost KASPER má již za sebou celou řadu zajímavých realizací. Projekt lanovky a stavby, řekněme v „extrémních“ podmínkách, je však nejspíše první?Popravdě v takových podmínkách, jako jsou prudké změny počasí, vysoká nadmořská výška a s tím spojený způsob dopravy např. stavebního materiálu, které se nejvíce odrazily u výstavby úseku horní stanice Sněžka, jsme zatím ještě žádný projekt nerealizovali. Na druhou stranu za sebou máme například realizaci nástavby ambasády ČR v Pyongyangu v Severní Koreji, což byla také výzva.

Mělo právě prostředí nějaké specifické požadavky na výběr materiálů a vlastnosti konstrukce?
Materiály a konstrukční řešení byly dány projektem. Nejsme autory statiky ani konstrukčního řešení, do této fáze jsme neměli prostor skoro vůbec zasahovat. Nicméně z pohledu dopravy muselo být vše řešeno tak, aby se dalo využívat vrtulníku, případně malého auta. Kupříkladu na horní stanici se muselo vyvézt okolo 25 tun materiálu.

Jakým způsobem byla dřevěná konstrukce Dolní stanice zakotvena do ocelových a železobetonových konstrukcí objektu?
V ocelových konstrukcích byly již připraveny kotvící prvky (žiletky, kapsy) a k těm jsme dřevěné konstrukce kotvili svorníky. Do betonových konstrukcí jsme museli vrtat otvory pro chemické kotvy a závitové tyče.

Jak eliminujete tepelné mosty v aplikacích dřevo-železobeton-ocel?
Tato problematika byla řešena již v zadání projektu, které jsme dostali. Přesto, že jsme ji neřešili, si myslím, že eliminace tepelných mostů ani není případem této konstrukce, která je z důvodu funkčnosti do velké míry otevřená.

Dřevěné konstrukce byly kompletně vyrobeny ve vašem závodě?
Ano, veškerá opracování a povrchové úpravy jsme prováděli přímo u nás ve firmě.

Jak je zajištěna povrchová ochrana dřeva ve vysokohorských podmínkách Krkonoš?
Všechny dřevěné konstrukce jsou opatřeny transparentním impregnačním nátěrem.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Ing. David Kasper

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČRStavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČR (103x)
Současné období (tj. roky 2009 – 2014) je v oboru stavebních ocelových konstrukcí (dle NANDO 2/4) charakterizováno zásad...
PROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhelPROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhel (65x)
PROTAH je systém konstrukčních táhel a doplňků pro použití v konstrukcích pozemních a inženýrských staveb. Systém PROTAH...
Konstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnostiKonstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnosti (51x)
Jedním z hlavních konstrukčních prvků, které jsou využívané pro stavbu příhradových konstrukcí, jsou rovnoramenné úhelní...

NEJlépe hodnocené související články

Rozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapaRozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapa (5 b.)
Změna legislativy, resp. zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, který požaduje provádění revize a zkoušky těsnosti nádrží na ...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (5 b.)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...
Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice