KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    Ostravská průmyslová zóna roste

Ostravská průmyslová zóna roste

Publikováno: 4.12.2018
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

Průmyslový park v Ostravě – Porubě přivítal první nájemce a investory. Dostal také nové jméno NP AREA (dříve Soltex). Po otevření pobočky logistické společnosti TNT Express Worldwide zde vyrostla administrativní a skladovací hala společnosti High Lite Touring. Generálním dodavatel obou objektů je stavební firma HSF System.

Rozlohou menší průmyslová zóna nabízí nájemcům atraktivní lokalitu, velmi dobré napojení na páteřní komunikace a dobrý přístup k městské hromadné dopravě. „Lokalita je zajímavá především pro klienty, kteří se nechtějí „ztratit“ v obrovských průmyslových zónách, ale chtějí být výrazní a blízko centra Ostravy. Rozvoj průmyslového parku by však nebyl možný bez vstřícného přístupu a výborně fungující spolupráce s městským obvodem Ostrava‑Poruba,“ říká za průmyslovou zónu NP AREA Jan Hasík.

Skladovací a administrativní hala pro společnost High Lite Touring vyrostla na půdorysné ploše 2 070 m2. Objekt bude sloužit pro skladování koncertní, pódiové, jevištní a akustické techniky. Na opláštění objektu byly použity stěnové sendvičové panely. Nosný systém objektu je tvořen prefabrikovaným železobetonovým skeletem. Součástí haly je dvoupatrový administrativní vestavek, u kterého musel být dodržen architektonický návrh náročně řešených interiérů na klíč dle přání nájemce a také systém „vloženého podlaží“ určeného ke skladování. Výstavba trvala sedm měsíců.

Distribuční centrum společnosti TNT Express Worldwide tvoří na ploše 1 400 mtaké dvoupodlažní administrativní budova s kancelářským a sociálním zázemím. Nosná konstrukce je železobetonová, prefabrikovaná, fasádní plášť je ze sendvičových minerálních panelů. „Objekt slouží jako tranzitní depo, proto je vstup zajištěný pomocí 10 sekčních vrat se sklopnými můstky pro dodávkovou dopravu. Na východní straně je umístěno 5 vrat pro kamionovou dopravu. Součástí vrat je hydraulická vyrovnávací plošina osazená v podlaze,“ říká Tomáš Hess, obchodní ředitel společnosti HSF System, která byla generálním dodavatelem objektu.

V současné době je tak obsazena přibližně polovina zóny, která je dobrým příkladem ideální revitalizace brownfieldové plochy v Ostravě. „Společnost TNT podepsala, krátce po dokončení první etapy, smlouvu na rozšíření objektu. Dále probíhají intenzivní jednání s několika zájemci z řad českých i zahraničních firem,“ říká Jan Hasík. Příprava průmyslové zóny začala již před cca 10 lety úpravou území a sanačními pracemi. První stavební práce začaly před dvěma lety.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Ostravská průmyslová zóna roste

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČRStavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČR (112x)
Současné období (tj. roky 2009 – 2014) je v oboru stavebních ocelových konstrukcí (dle NANDO 2/4) charakterizováno zásad...
PROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhelPROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhel (61x)
PROTAH je systém konstrukčních táhel a doplňků pro použití v konstrukcích pozemních a inženýrských staveb. Systém PROTAH...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (60x)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...

NEJlépe hodnocené související články

Rozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapaRozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapa (5 b.)
Změna legislativy, resp. zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, který požaduje provádění revize a zkoušky těsnosti nádrží na ...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (5 b.)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...
Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice