KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    V Rakovníku roste nová hala na výrobu autokomponentů

V Rakovníku roste nová hala na výrobu autokomponentů

Publikováno: 13.2.2019
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

Technologická společnost Valeo, která se zabývá dodávkami pro automobilový průmysl, rozšiřuje svou činnost v České republice. V rámci rozšíření kapacit pro ni buduje divize Pozemní stavby Čechy společnosti HOCHTIEF CZ v Rakovníku novou výrobní halu. Objekt bude sloužit pro lehkou průmyslovou výrobu spočívající ve zpracování plastů a kovů pro výrobu komponentů na ovládací panely a senzory do asistenčních systémů vozidel, autoklimatizací, přístrojové desky a další automobilové součástky.

ZÁKLADNÍ VÝMĚRY A POPIS

Po dostavbě bude mít nová továrna 11 000 m2 výrobních prostor a 2 300 mkancelářských prostor. Očekává se, že do provozu bude uvedena v prvním čtvrtletí roku 2019 a po dokončení bude na 25 výrobních linkách ročně vznikat mimo jiné více než 15 milionů ultrazvukových senzorů a 7 milionů kamer, což jsou klíčové komponenty pro autonomní řízení a autonomní parkování. Již existující továrna Valeo v Rakovníku bude i nadále vyrábět klimatizační jednotky a přední masky s aktivní mřížkou chladiče, tzv. front-end moduly. Tyto systémy pomáhají snižovat spotřebu vozidel a tím i emise CO2.

Nově budovaná Hala H VI se bude skládat z výrobní a administrativní části, která bude sloužit jako stravovací prostor, šatny a hygienické zázemí pro výrobní personál. Objekt je situován tak, aby jeho atraktivní administrativní část byla orientována směrem k veřejné komunikaci. Po dokončení bude mít lichoběžníkový tvar a impozantní rozměry 97 × 217 m. Všechny objekty budou mít plochou střechu a výška administrativního objektu a převážné části haly bude lehce přes 9 m. V jihozápadní části výrobní haly je navržen třípodlažní vestavek, který bude ještě asi o pět metrů vyšší.

Hala bude založena na velkoprůměrových pilotách a její nosná konstrukce je navržena z montovaného železobetonu. Střešní plášť bude mít nosnou konstrukci z trapézového plechu. Tepelná izolace o tloušťce 240 mm bude z minerálních vláken a vodotěsná izolace z 1,5 mm tlusté PVC fólie. Na střeše budou umístěny šedové světlíky o rozměru 7 × 3,5 m, které budou zajišťovat i odvod tepla a kouře. Obvodový plášť je navržen ze sendvičových panelů TRIMO s minerální izolací o tloušťce 150 mm, administrativní část je opláštěná ze speciálních panelů TRIMO Q-biss. Výplně otvorů budou z hliníkových profilů s trojitým zasklením. Příčky uvnitř haly budou ze sádrokartonu a podlaha bude drátkobetonová s hlazeným povrchem a vsypem za vlhka o tloušťce 200 mm a 80 mm tlustou tepelnou izolací. V administrativní části budou podlahy nezdvojené a zakryté buď vinylem, nebo kobercem.

Hala je ve své administrativní části bezbariérová. Jsou zde umístěny dva výtahy, každý pro 8 osob. Tyto výtahy budou umožňovat bezbariérový přístup do výtahů a pater. Bezbariérové jsou zde i toalety a k dispozici jsou i parkovací místa pro osoby se sníženou schopností pohybu. Vzhledem k charakteru výroby se nepředpokládá zaměstnávání osob se sníženou schopností pohybu. Proto nejsou šatny pro operátory výroby řešeny jako bezbariérové.

TECHNOLOGIE

Nová výrobní hala bude plně vybavena technologiemi na výroby automobilových komponentů a součástek pro osobní automobily. Nacházet se v ní bude osm automatických montážních linek na výrobu detekčních ultrazvukových senzorů, která v sobě zahrnuje několik za sebou navazujících procesů (montáž plastových dílů, sváření plastových komponentů laserem, lepení, pájení kovových kontaktů, nanášení chemických látek, ostaření materiálů náhlou změnou teplot, testování finálního výrobku a balení hotové výroby). Dále zde bude umístěno patnáct semiautomatických montážních linek na výrobu ovládacích panelů klimatizace a sedm plně automatických montážních linek na výrobu ovládání oken automobilů a ovládacích panelů.

AREÁL

Areál je dopravně napojen na veřejnou komunikaci přes hlavní vjezd, který bude sloužit pro zásobování a obsluhu areálu a příjezd operátorů a techniků. U vjezdu je vrátnice, vedle které postavíme novou trafostanici.

Podél hranice pozemku vede hlavní vnitroareálová komunikace, na kterou jsou napojena parkoviště osobních automobilů, zásobovací a manipulační plocha v jihovýchodní části pozemku navazující na příjem a expedici výroby. Druhý vjezd do areálu je navržen na opačné straně, než je vjezd hlavní a bude sloužit pro příjezd zaměstnanců v administrativě, vedení společnosti a návštěvy. U vjezdu bude další parkoviště pro osobní auta.

Fasáda dvoupodlažní administrativní budovy bude osazena pásovými okny a opatřena skládaným obvodovým pláštěm s plechovými kazetami TRIMO Q-biss, které budou v kombinaci šedo černé barvy se světelnými logy společnosti Valeo. Fasáda výrobní části bude naopak bez oken, ale dostatek denního světla bude zajištěn střešními světlíky. V hale se nachází i třípodlažní vestavek, jehož fasáda bude zvýrazněna odlišnou barvou obvodového pláště.

Areál bude taky opatřen firemními znaky a poutači v podobě osvětlené reklamní tabule, vlajkových stožárů u reprezentativního vjezdu a osvětleným logem společnosti Valeo umístěným na obou stranách haly. Tým divize Pozemní stavby Čechy zrealizuje nejen již uvedenou vrátnici a trafostanici, ale i technický objekt, který bude obsahovat strojovnu stabilního hasicího zařízení, dílnu a sklad údržby. Pro stabilní hasicí zařízení zrealizuje i příslušnou nádrž.

SOUČASNÝ POSTUP PRACÍ

V současnosti jsou práce ve fázi před celkovým uzavřením objektu Haly H VI. Probíhá betonáž drátkobetonové desky, montáž fasádního pláště TRIMO na administrativním přístavku a byla zahájena montáž technického zabezpečení budovy, elektroinstalace, stabilního hasicího zařízení a dalšího vnitřního vybavení, tedy vyzdívek příček, betonáže podlah a montáže sádrokartonových konstrukcí.

Na venkovních objektech probíhá realizace konstrukčních vrstev vnitroareálových komunikací, montáž trafostanice a dokončování inženýrských objektů, elektroinstalačních rozvodů, venkovního osvětlení. Projekt v hodnotě 388 mil. Kč bude řádně dokončen do 31. 5. 2019.

Celkové zastavěné plochy

  • Hala H VI a kanceláře 18 163 m2
  • Trafo stanice 30 m2
  • Vrátnice 25 m2
  • Parkovišti pro osobní vozy 5 528 m2
  • Komunikace pro nákladní vozy 2 091 m2
  • Plocha pro vykládku a otáčení nákladních vozů 2 135 m2
  • Celkový obestavěný prostor 157 808 m3
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
V Rakovníku roste nová hala na výrobu autokomponentů (vizualizace)V Rakovníku roste nová hala na výrobu autokomponentů (vizualizace)V Rakovníku roste nová hala na výrobu autokomponentů (vizualizace)V Rakovníku roste nová hala na výrobu autokomponentů

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČRStavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČR (99x)
Současné období (tj. roky 2009 – 2014) je v oboru stavebních ocelových konstrukcí (dle NANDO 2/4) charakterizováno zásad...
PROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhelPROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhel (58x)
PROTAH je systém konstrukčních táhel a doplňků pro použití v konstrukcích pozemních a inženýrských staveb. Systém PROTAH...
Konstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnostiKonstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnosti (47x)
Jedním z hlavních konstrukčních prvků, které jsou využívané pro stavbu příhradových konstrukcí, jsou rovnoramenné úhelní...

NEJlépe hodnocené související články

Rozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapaRozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapa (5 b.)
Změna legislativy, resp. zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, který požaduje provádění revize a zkoušky těsnosti nádrží na ...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (5 b.)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...
Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice