KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    V Číně dokončili základní konstrukci nejvyšší budovy

V Číně dokončili základní konstrukci nejvyšší budovy

Publikováno: 25.10.2013
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

Poslední nosník byl na začátku srpna umístěn v nejvyšší části budovy vysoké 632 metrů, kterou navrhla společnost Gensler, světová firma zaměřená na design a architekturu. Budova Shanghai Tower představuje maják trvale udržitelné strategie designu, která chce spojit komerční čtvrť Lujiazui s prominentními veřejnými prostorami v devíti vertikálních komunitách.

„Budova Shanghai Tower představuje nový způsob definice a tvorby měst,“ řekl Art Gensler, čestný člen Amerického institutu architektů (FAIA), zakladatel společnosti Gensler. „Tím, že jsme použili nejlepší postupy, pokud jde o trvalou udržitelnost a nejnáročnější design, začlenili budovu do urbanistického celku Šanghaje a zapojením společenského života, přetváří budova Shanghai Tower úlohu výškových budov v současných městech a nastavuje vyšší laťku pro příští generaci super vysokých budov.”

Budova Shanghai Tower je umístěna ve finanční a obchodní zóně Lujiazui, oblasti Šanghaje, kde byla před více než 20 lety jen zemědělská půda. Jedná se o první čtvrť v Číně se super výškovými domy. Budova Shanghai Tower doplní trojici budov, z nichž jednou je sousední Jin Mao Tower a další budova Šanghajského světového finančního centra (Shanghai World Financial Center).

V budově Shanghai Tower budou umístěny prvotřídní kancelářské prostory, obchody, luxusní hotel a prostory pro kulturní akce. V nejvyšších patrech bude nejvýše položená vyhlídková terasa na světě, zatímco pódium věže nabídne špičkové prostředí pro obchody a hlavní prostor pro pořádání kulturních a dalších akcí. Ve spodních patrech budou obchody, stanice metra a tři patra pro parkování.

„Po dokončení budovy Shanghai Tower bude trio budov ve čtvrti Lujiazui sloužit jako ohromující příklad minulosti, současnosti a neomezené budoucnosti Číny,” řekl Jun Xia, hlavní designér budovy Shanghai Tower a hlava firmy Gensler. „Tato budova se inspirovala v tradičních parcích a čtvrtích Šanghaje a tato historie z ní vyzařuje velmi silně v urbanistické formě, která symbolizuje objevení moderní Šanghaje a Číny.”

Projektantem investiční výstavby budovy je společnost Shanghai Tower Construction & Development Co., Ltd. Konstrukčním inženýrem je Thornton Tomasetti, mechanickou, elektrickou a instalatérskou stránku má na starost společnost Cosentini Associates a konzultantem designu je Výzkumný ústav architektonického designu univerzity v Tongji (Architectural Design and Research Institute of Tongji University). Výstavba by měla být dokončena v příštím roce.

KONSTRUKCE BUDOVY
Věž Shanghai Tower tvoří devět budov ve tvaru válce, které jsou umístěné jedna na druhé. Vnitřní vrstva dvojité fasády spojuje vnitřní části, zatímco vnější fasáda vytváří obal celé budovy, který se stáčí v úhlu 120 stupňů a dodává věži Shanghai Tower jedinečný spirálový vzhled. Prostory mezi dvěma vrstvami fasády vytváří devět atriových zahrad. Podobně jako náměstí a podobná prostranství v tradičních městech, nabízí veřejné části budovy Shanghai Tower prostor pro vzájemnou komunikaci a společenský život ve formě restaurací, kaváren, hospůdek a samoobslužných obchodů, stejně jako nádherně upravený terén v celém areálu. Se zahradami po celém obvodu je věž Shanghai Tower doslova obklopena prostory pro veřejnost.

Vnější i vnitřní pláště budovy Shanghai Tower jsou průhledné, a umožňují tak vizuální propojení interiérů budovy s urbanistickou strukturou Šanghaje. Část přízemí s obchody a kulturním zázemím, okázalou vstupní halou a stanicí metra přímo pod budovou ještě více prohlubují fyzické a vizuální spojení budovy s městem.

Budova Shanghai Tower bude mít nejrychlejší výtahy na světě, s dvojnásobně vysokými kabinami navrženými společností Mitsubishi, které budou dopravovat obyvatele i návštěvníky budovy nahoru rychlostí téměř 18 metrů za vteřinu (40 mil za hodinu) s využitím nejmodernějších technologií navržených speciálně pro tuto budovu.

STRATEGIE TRVALÉ UDRŽITELNOSTI
Trvalá udržitelnost je pro design budovy Shanghai Tower nejdůležitější. Charakter, textura a asymetrický tvar fasády společně snižují zátěž budovy ve větru o 24 procent, čímž přináší úsporu ve výši 58 milionu amerických dolarů z celkových nákladů na stavbu.

Průhledný vnitřní i vnější plášť budovy propouští maximum přirozeného denního světla a snižuje tak potřebu elektrického osvětlení. Vnější plášť budovu izoluje a snižuje se tak spotřeba energie pro vytápění a klimatizaci. Parapet ve tvaru spirály zachycuje dešťovou vodu, která je využívána v systému vytápění a klimatizace.

Větrné turbíny umístěné pod parapetem generují energii přímo na místě pro horní patra budovy. Kogenerační systém na zemní plyn s výkonem 2 130 kW poskytuje elektřinu a vytápění pro spodní patra. Celou jednu třetinu zaujmou upravené zelené plochy, které budou budovu ochlazovat.

Strategie udržitelného rozvoje budovy Shanghai Tower sníží uhlíkovou stopu budovy celkově o 34 000 metrických tun ročně. Budova usiluje o zlatý certifikát LEED pro energeticky úsporné budovy udělovaný americkým institutem Green Building Council a hodnocení Green Building Three Star v Číně.

Base Structure of the Highest Building in China Finished
The last girder was placed in the highest part of the 632 metre-high building at the beginning of August. The building was designed by Gensler company, a world business focused on design and architecture. The Shanghai Tower building represents a lighthouse of sustainable design strategy, seeking to connect the commercial district Lujiazui with prominent public space in nine vertical communities.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Shanghai Tower

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČRStavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČR (114x)
Současné období (tj. roky 2009 – 2014) je v oboru stavebních ocelových konstrukcí (dle NANDO 2/4) charakterizováno zásad...
PROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhelPROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhel (66x)
PROTAH je systém konstrukčních táhel a doplňků pro použití v konstrukcích pozemních a inženýrských staveb. Systém PROTAH...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (57x)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...

NEJlépe hodnocené související články

Rozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapaRozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapa (5 b.)
Změna legislativy, resp. zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, který požaduje provádění revize a zkoušky těsnosti nádrží na ...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (5 b.)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...
Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice