KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    Společnost NOEN dobývá evropské trhy, dodá rýpadla do Bulharska i Německa

Společnost NOEN dobývá evropské trhy, dodá rýpadla do Bulharska i Německa

Publikováno: 6.5.2014
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

Skvělého úspěchu dosáhla česká inženýrská společnost NOEN v balkánském teritoriu. Pro bulharskou státní energetickou firmu Mini Marica – Iztok dodá unikátní kolesové rýpadlo, které by mělo již v roce 2015 pracovat na odkrývání nového uhelného naleziště. Smlouvu o kontraktu, jehož hodnota dosahuje stovek miliónů korun, již podepsali zástupci obou společností v sídle investora – ve městě Radnevo na jihovýchodě Bulharska. Další významná zakázka ale směřuje i na německý trh. Do povrchového dolu v severním Německu dodá dvě kolesová rýpadla pro kontinuální těžbu křídy.

Samotný proces veřejné soutěže probíhal téměř dva roky, což svědčí o jeho mimořádně složitém průběhu. Společnost NOEN nakonec zvítězila zcela transparentně nejen cenovou kalkulací, ale i perfektním technickým návrhem, přičemž obě části nabídky byly zadavatelem klasifikovány jako nejlepší.

„Touto zakázkou získáváme prestižní referenci, která nás posouvá mezi velmi úzký okruh světových dodavatelů v tomto oboru. Naším cílem je navázat na tradici strojírenských dodávek z původního Československa nejen na Balkán, ale i do dalších oblastí. Poslední rýpadlo z české provenience bylo do Bulharska dodáno v roce 1964, tehdy pod značkou Škoda,“ uvedla tisková mluvčí společnosti NOEN Kateřina Rosová.

NOEN dodá společnosti Mini Marica – Iztok kolesové rýpadlo doslova na klíč, tedy od návrhu studie přes Detail Design až po dodávky všech částí, montáž, odladění a uvedení do provozu.

KOMPAKTNÍ KOLESOVÉ RÝPADLO K400.1
Kolesové rýpadlo ponese název K400.1, jeho délka bude 52 metrů, šířka 15 metrů a výška 14 metrů. Průměr kolesa bude činit 8 metrů a jeho váha dosáhne 700 tun. Výkon stroje je navržen na 1 300 m/hod. Minimální doba práce stroje v extrémně náročných podmínkách se odhaduje na více jak 20 let. Rýpadlo bude pracovat na rozfárání nového uhelného naleziště v jednom z největších hnědouhelných dolů na Balkáně, kde roční těžba pohybuje okolo 30 miliónů tun uhlí.

Zajímavostí stroje je jeho nízký měrný tlak na terén, který dosahuje 0,065 MPa. Ten byl, spolu s malými dovolenými sklony svahů a dalšími požadavky na geometrii stroje základními parametry zadanými do soutěže od zákazníka. Díky těmto veličinám vznikl zcela unikátní stroj, jehož technické řešení je pozoruhodné a potvrzuje vysokou prestiž českých inženýrů i daleko za hranicemi České republiky. „Důvodem tohoto přísného kritéria je, že stroj bude pracovat v místě, kde je navážka, tedy již jednou navezená zemina. Ta blokuje přístup k dalším ložiskům uhlí. Náš stroj musí odhrabat tuto navezenou zeminu, aby se následně mohlo vytěžit 48 miliónů metrů krychlových uhlí. Navážka je ale velmi kluzká a nestabilní a při hmotnosti stroje téměř 700 tun by bylo velmi složité provádět jeho případné vyproštění, pokud by se propadl nebo by se nepřiměřeně naklonil. Proto samozřejmě odpovídá nekompromisnímu požadavku na měrný tlak, ale zohledňuje i snadnější vyjetí, když by se například jedna strana neúměrně zabořila do terénu,“ popsala ojedinělost stroje Kateřina Rosová.

NOEN DODÁ DVĚ RÝPADLA ROVNĚŽ DO NĚMECKÉHO KŘÍDOVÉHO DOLU
Inženýrská společnost NOEN dodá rovněž do povrchového dolu v severním Německu dvě kompaktní kolesová rýpadla pro kontinuální těžbu křídy. První stroj by měl být hotový v letošním roce, druhý pak na začátku roku 2015. Finanční objem projektu dosahuje několik desítek milionů korun.

Společnost NOEN získala zakázku ve standardním výběrovém řízení za účasti široké mezinárodní konkurence. „Rozhodující byla cena a schopnosti našich inženýrů. Projekční způsobilost pro stavbu kolesového rýpadla řadí NOEN mezi úzkou skupinu několika firem na světě,“ upozornila Rosová s tím, že Česká republika vyvezla podobné zařízení naposledy v osmdesátých letech minulého století.

Obě korečková kolesová rýpadla se budou pyšnit výkonem 138 t/h vytěženého materiálu za hodinu a každé z nich bude vážit zhruba 70 tun. V současné době dokončují projektanti a technici společnosti NOEN projektovou dokumentaci. Po jejím odsouhlasení se začne s výrobou, první rýpadlo má být do dolu dodáno 30. září letošního roku, druhé pak 31. ledna 2015. „Samotná výroba strojů bude probíhat ve firmách spadajících do holdingu NOEN, konkrétně ve společnostech Elektroprim Koutník, SEA a Klement,“ konstatovala Kateřina Rosová.

Společnost NOEN má se zákazníkem dohodu, která je na české poměry nestandardní, ale v Německu je podle Kateřiny Rosové běžná, a to, že jméno zákazníka bude zveřejněno až po předání obou strojů. Zatím lze obchodního partnera charakterizovat jako evropskou nadnárodní firmu, která působí ve více než 50 zemích po celém světě.

Společnost NOEN vyrostla výhradně na českém trhu a poslední dva roky intenzivně investuje do rozvoje zahraničního obchodu. Projekt těchto dvou kolesových rýpadel je prvním uzavřeným kontraktem na dodávku finálního výrobku na zahraniční trh. Doposud společnost v zahraničí prodávala pouze inženýrské hodiny.

NOEN a. s. působí na českém i zahraničním trhu již přes deset let. NOEN a. s. je česká firma s vlastním vývojem a odbornou znalostí pro vývoj a dodání na klíč technologického zařízení pro kontinuální povrchovou těžbu a dálkovou pasovou dopravu velkých objemů sypkých materiálů. Akciová společnost NOEN zaměstnává tým více než 100 vysoce odborných pracovníků, projektantů a konstruktérů s dlouholetou praxí. Během svého působení se NOEN a. s. stala hlavním partnerem Severočeských dolů, a. s. Mezi další významné společnosti, se kterými spolupracuje, patří ČEZ, a. s., Mostecká uhelná společnost a. s., Sokolovská uhelná a. s. a ŠKODA PRAHA Invest s. r. o.

NOEN Company Conquers European Markets, it supplies excavators to Bulgaria and Germany
Czech engineering company NOEN has achieved a great success in Balkan territory. It will supply a unique wheel excavator, which should work on uncovering a new coal bed already in 2015, for Bulgarian state energetics company Mini Marica – Iztok. Other significant contract will be initiated on German market. It will supply two wheel excavators for continual chalk mining for an opencast in Northern Germany.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Kompaktní kolesové rýpadlo NOEN K400.1NOEN K400.1 – Návrh dosahových parametrů v těženém blokuNOEN K400.1 – Střední stavba včetně kabiny řidiče, elektrorozvodny a protizávažíKompaktní kolesové rýpadlo NOEN K100.1NOEN K100.1 – pohled na nakládací výložník

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČRStavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČR (104x)
Současné období (tj. roky 2009 – 2014) je v oboru stavebních ocelových konstrukcí (dle NANDO 2/4) charakterizováno zásad...
PROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhelPROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhel (65x)
PROTAH je systém konstrukčních táhel a doplňků pro použití v konstrukcích pozemních a inženýrských staveb. Systém PROTAH...
Konstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnostiKonstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnosti (51x)
Jedním z hlavních konstrukčních prvků, které jsou využívané pro stavbu příhradových konstrukcí, jsou rovnoramenné úhelní...

NEJlépe hodnocené související články

Rozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapaRozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapa (5 b.)
Změna legislativy, resp. zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, který požaduje provádění revize a zkoušky těsnosti nádrží na ...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (5 b.)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...
Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice