KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    Rychlestavitelný jeřáb Liebherr 65 K – nová měřítka ve třídě 65 mt

Rychlestavitelný jeřáb Liebherr 65 K – nová měřítka ve třídě 65 mt

Publikováno: 9.5.2014
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

V České republice byl tento nový rychlestavitelný jeřáb poprvé představen veřejnosti na akci Liebherr RoadShow, která se konala na konci dubna roku 2012 v pískovně v Bratčicích u Brna. Nová konstrukce 65 K je založena na úspěšné koncepci typu 81 K. Byla při ní uplatněna řada optimalizovaných a dále rozvinutých funkcí. Díky tomu nastavuje rychlestavitelný jeřáb ve třídě 65 mt nová měřítka v oblasti výkonu, ovládání a bezpečnosti na staveništi.

S maximální nosností 1 400 kg při vyložení 40,0 m představuje typ 65 K ve své velikostní třídě absolutní špičku. Stejně jako u většího 81 K jsou všechna břemena přemisťována v čistě 2lanovém provedení SPEED2LIFT. Žádné přelanovávání, žádná ztráta času pro dosažení maximálního přenosu nákladu na staveništi – to je v této třídě jeřábů také jedinečné. Vynikajícím ukazatelem výkonu je také maximální nosnost 4 500 kg.

Inovativní řešení pro přepravu umožňují přepravit kompletní jeřáb 65 K včetně zátěže na staveniště jen dvěma nákladními automobily. V porovnání s předchozím modelem byly výrazně redukovány přepravní rozměry. Přepravní délka snížená na méně než 14,5 m a rozvor 6 m zvyšují manévrovatelnost při přepravě jeřábu. Díky tomu lze 65 K bez námahy přepravovat i nejužšími průjezdy na staveništi. Model 65 K lze navíc na základě konstrukčního provedení otoče s krátkým přesahem montovat velmi blízko budov.

Ke špičkovým parametrům v této třídě jeřábů patří také malý rozpon podpěr 4,2 m × 4,2 m a poloměr otáčení optimalizovaný na 2,55 m. To poskytuje jeřábu 65 K mimořádnou flexibilitu i v husté zástavbě a ve stísněných prostorách.

Montáž rychlestavitelného jeřábu 65 K je vysloveně bezpečná a jednoduchá. Manipulace při montáži je jednak podpořena poloautomatickým blokováním mezi věží a otočí pomocí rychlospojky (Quick-Connection) a jednak spolehlivou kinematikou vztyčování, která umožňuje montáž i nad vysokými překážkami. Napínací táhla výložníku umožňují bezpečnou manipulaci a poloautomatické balastování, což ve spojení se samocentrovacími zatěžovacími panely umožňuje instalovat závaží v nejkratším možném čase i bez pomocného jeřábu.

Moderní předprogramovatelné řízení zahrnuje mnoho možností pro bezpečnou montáž a hospodárný provoz. Při prvomontáži ulehčuje jednoduché skalírování jeřábu pouze jedním břemenem ve spojení s grafickým displejem LCD rychlé a bezpečné nastavení jeřábu. Dalším plusovým bodem v oblasti bezpečnosti je volitelná varianta elektronického omezovače pracovního rozsahu ABB a elektronické omezení zatěžovacího momentu LMB. Při provozu jeřábu jsou na displeji přehledně v piktogramech zobrazeny všechny informace o aktuálním stavu.

U nového jeřábu 65 K se používá úspěšná technologie pohonu a řízení, kterou Liebherr poprvé použil u rychlestavitelného jeřábu 81 K a předtím byla známa jen u modelů s horní otočí. U nového 65 mt rychlestavitelného jeřábu je k dispozici také stiskem tlačítka spínaný režim jemného polohování MICROMOVE. Lze tak s naprostou bezpečností jemně a na milimetry přesně polohovat i těžká břemena bez zajištění brzdy zdvihacího ústrojí. K hospodárné manipulaci s břemeny přispívají plynule regulované a zejména energeticky účinné pohony frekvenčních měničů z centra Liebherr. Tak je vždy zajištěno bezpečné pojíždění s břemenem.

Nový 65 K nabízí při nasazení na staveništi obvyklou flexibilitu a vynikající přizpůsobivost. S využitím rychlého šplhacího zařízení lze až 5 segmentů věže vztyčit snadno a bezpečně. Díky nastavení sklonu výložníku až 30° nabízí 65 K celkem 14 výšek háku od 15,6 m do 51,7 m, takže se lze optimálně přizpůsobit všem požadavkům staveniště.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
65K na transportních osách65K, 71K – Zugspitze (Německo)65K – bytová výstavba – Buswil (Švýcarsko)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČRStavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČR (103x)
Současné období (tj. roky 2009 – 2014) je v oboru stavebních ocelových konstrukcí (dle NANDO 2/4) charakterizováno zásad...
PROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhelPROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhel (65x)
PROTAH je systém konstrukčních táhel a doplňků pro použití v konstrukcích pozemních a inženýrských staveb. Systém PROTAH...
Konstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnostiKonstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnosti (51x)
Jedním z hlavních konstrukčních prvků, které jsou využívané pro stavbu příhradových konstrukcí, jsou rovnoramenné úhelní...

NEJlépe hodnocené související články

Rozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapaRozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapa (5 b.)
Změna legislativy, resp. zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, který požaduje provádění revize a zkoušky těsnosti nádrží na ...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (5 b.)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...
Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice