KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    Realizace přístavby a stavebních úprav autosalonu v Třinci

Realizace přístavby a stavebních úprav autosalonu v Třinci

Publikováno: 6.6.2016
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

Společnost FEMONT OPAVA s. r. o. dokončila na konci roku 2015, jako subdodavatel ocelové konstrukce a opláštění, realizaci přístavby a stavebních úprav autosalónu ŠKODA KARIREAL v Třinci. Stavba vznikala v bezprostřední blízkosti třinecké hokejové Werk Areny v Třinci ve Frýdecké ulici. Realizovaný objekt je jako celek zcela jistě zdařilým dílem, nicméně jeho zrod nebyl zcela bez problémů.

POPIS KONSTRUKCE
Stávající objekt tvořily tři propojené provozy autosalonu, autoservisu a STK. V návaznosti na podmínky stanovené společností ŠKODA AUTO musela být do konce roku 2015 provedena rekonstrukce. Stávající část autosalonu byla odstraněna a na jeho místě byl vystavěn objekt nový. Jeho nosný konstrukční systém je tvořen ocelovou rámovou konstrukcí. Na části půdorysu byla řešena konstrukce podlaží. Stěnové opláštění bylo řešeno minerálními stěnovými panely v kombinaci s prosklenými stěnami. V nadpraží některých otvorů jsou zabudovány kastlíky pro předokenní žaluzie.

Vlastní provozy autoservisu a STK nebyly kromě rekonstrukce střešního pláště nějak zásadně upravovány.

Z hlediska rozsahu a konstrukčního řešení se nejedná o stavbu nikterak složitou a náročnou. Nicméně při výstavbě došlo k souběhu několika negativních faktorů, které značně ovlivnily průběh výstavby.

PROBLÉMY ŘEŠENÉ PŘI REALIZACI
Zásadním faktorem, který negativně ovlivnil průběh realizace, byla vlastní délka výstavby. Čas na realizaci byl extrémně krátký a i přes maximální úsilí generálního dodavatele při koordinaci docházelo v rámci staveniště ke kumulaci profesí. Navíc neustále docházelo k velkému množství změn a úprav.

Určitým pozitivním faktorem bylo, že projektová dokumentace byla zpracována ve stupni pro provedení stavby. Vzhledem k tomu, že se jednalo o rekonstrukci objektu, dalo se předpokládat, že bude nutno provádět některé úpravy nebo změny.

V rámci projektové dokumentace však bylo zjištěno několik větších, či menších nedostatků. Závažnost jejich důsledků však v souvislosti časovou tísní při realizaci narůstala. V průběhu výroby došlo například ke změně deklarace požární odolnosti některých prvků ocelové konstrukce, z čehož nakonec vyplynula jejich záměna. S ohledem na koncepční návrh ocelové střešní konstrukce, musela být změněna skladba střešního pláště. Touto změnou bylo zase dotčeno ukotvení ocelové konstrukce atik. Nutno podotknout, že vlastní provozy autoservisu a STK nesměly být při rekonstrukci dotčeny. V souvislosti s tímto požadavkem v návaznosti na průběžně zapracovávané změny, musely být korigovány i montážní postupy.

S ohledem na časový průběh výstavby stála její účastníky hodně úsilí i koordinace relativně banálních záležitostí, jakými jsou například předokenní žaluzie integrované ve stěnovém plášti. Rozměry žaluzií byly změněny v takové fázi výstavby, kdy už zahraniční výrobce nebyl schopen dodat prvky opláštění s konstrukční úpravou pro žaluzie v požadovaném termínu a úpravy byly prováděny těsně před vlastní montáží.

ZÁVĚR
Díky maximálnímu úsilí všech účastníku výstavby se nakonec podařilo dílo realizovat tak, aby byl investor spokojen.

Jsem přesvědčen o tom, že stavba nejenom dobře vypadá, ale i po provedení všech změn a úprav bude splňovat všechny funkční požadavky.

U všech rekonstrukcí ale výsledek nemusí být tak zdařilý.

Všeobecně platí, že je určitě v zájmu investora, vybrat kvalitního projektanta a kvalitní realizační firmu. Pokud to okolnosti dovolí, měl by, podle mého názoru, každý investor dbát na to, aby byl pro jednotlivé fáze výstavby vytvořen dostatečný časový prostor.

V opačném případě se zvyšuje riziko chyb a následných oprav, včetně těch pozáručních.

Building an Annex and Modifying the Building of the Showroom in Třinec
In late 2015, FEMONT OPAVA s. r. o. finished the construction of the annex as well as the modification of ŠKODA KARIREAL showroom in Třinec as a subcontractor of the steel structure and sheathing. The building was built in close proximity of the hockey Werk Arena in Třinec, Frýdecká Street. The object as a whole is, undoubtedly, a success. However, the construction process was accompanied by a number of challenges.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Celkový pohledPohled na průčelí autosalonuCelkový pohled na ocelový skelet autosalonuPohled na ocelovou konstrukci z interiéru

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČRStavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČR (114x)
Současné období (tj. roky 2009 – 2014) je v oboru stavebních ocelových konstrukcí (dle NANDO 2/4) charakterizováno zásad...
PROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhelPROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhel (66x)
PROTAH je systém konstrukčních táhel a doplňků pro použití v konstrukcích pozemních a inženýrských staveb. Systém PROTAH...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (57x)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...

NEJlépe hodnocené související články

Rozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapaRozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapa (5 b.)
Změna legislativy, resp. zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, který požaduje provádění revize a zkoušky těsnosti nádrží na ...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (5 b.)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...
Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice