KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    Ocelová konstrukce pro estakádu přes potok Porubka

Ocelová konstrukce pro estakádu přes potok Porubka

Publikováno: 20.11.2014
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

Společnost VÍTKOVICE POWER ENGINEERING a. s. vyrábí ocelovou konstrukci pro silniční estakádu (most) přes potok Porubka a tramvajovou trať v rámci stavby silnice I/11 Prodloužená Rudná nedaleko Ostravy. Podle vedoucího projektu Davida Vrány proběhla v červenci expedice prvních segmentů.

Celková délka estakády, která bude zhruba ve dvacetimetrové výšce nad terénem, je bezmála půl kilometru. Most se skládá ze dvou oddělených nosných konstrukcí (levá a pravá nosná konstrukce, na každé budou dva jízdní pruhy) komorového průřezu s železobetonovou monolitickou deskou. Ocelová komora má průřez o konstantní šířce 7,2 metru a výšce 3,1 metru. Délka montážních segmentů bude od 8,75 do 18,75 metru.

Staticky je most tvořen dvěma spojitými nosníky o osmi polích. Celková hmotnost ocelových konstrukcí bude přes 3 500 tun. „Vzhledem k našim výrobním možnostem a relativní blízkosti stavby bude expedice jednotlivých segmentů probíhat v jednom kuse,“ dodal David Vrána.

Výroba ocelových konstrukcí byla ve VÍTKOVICE POWER ENGINEERING a. s. zahájena letos v květnu, konkrétně pravé části mostu, expedice prvních segmentů pak proběhla v červenci. Poslední expedice ocelových konstrukcí pravé pravého mostu je naplánovaná na přelom letošního roku. V příštím roce se počítá s výrobou a expedicí levé části. Termín uvedení do provozu byl stanoven na roky 2016 – 2017.

MONTÁŽ MOSTU
Montáž mostu zajišťuje společnost Hutní montáže a. s. a její realizace bude probíhat výsunem. Montážní dělení představuje montážní dělení: 2 × 31 segmentů, přičemž délka jednoho segmentu se pohybuje v rozmezí 8,75 – 18,35 m. Hmotnost segmentů je od 34 do 63 tun.

TECHNICKÉ PARAMETRY:
Silniční spřažený most s ocelovou komorou a spřaženou ŽB mostovkou, dva mosty – levý a pravý, po dvou jízdních pruzích

  • spojitý nosník: 8 polí (45 + 6 × 64,5 + 45 m)
  • výška nad terénem: max. 19,0 – 20,0 m
  • délka mostu: 497,4 m
  • délka OK: 478,6 m
  • hmotnost OK: cca 2 × 1 600 t

PARAMETRY PŘÍČNÉHO ŘEZU:
Výroba a expedice v jednom kuse

  • šířka: 7,20 m
  • výška: 3,11 m, vč. trnů 200 mm
  • příčný sklon mostovky: 3,60 %
  • průměrná hmotnost OK: 3,5 tun/bm

Materiál byl prezentován na konferenci Ocelové konstrukce 2014 v Karlové Studánce.

Steel Structure for the Viaduct Over the Porubka Stream
The VÍTKOVICE POWER ENGINEERING company is producing a steel structure for a motorway viaduct (bridge) over the Porubka stream and tram track within construction of the I/11 motorway Prodloužená Rudná near Ostrava. According to the Project Manager David Vrána,, expedition of the first segments took place in August.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Vizualizace mostu přes potok PorubkaVnitřní část komory během dílenské přejímkyPrvní dílenská sestava, segmenty SP1-SP4Nadpodporový příčníkNakládka prvního segmentuPodélný řezPůdorysPříčný řez v poliPříčný řez koncovým příčníkemSegment SP1 připraven k expedici

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČRStavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČR (79x)
Současné období (tj. roky 2009 – 2014) je v oboru stavebních ocelových konstrukcí (dle NANDO 2/4) charakterizováno zásad...
PROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhelPROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhel (65x)
PROTAH je systém konstrukčních táhel a doplňků pro použití v konstrukcích pozemních a inženýrských staveb. Systém PROTAH...
Konstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnostiKonstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnosti (34x)
Jedním z hlavních konstrukčních prvků, které jsou využívané pro stavbu příhradových konstrukcí, jsou rovnoramenné úhelní...

NEJlépe hodnocené související články

Rozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapaRozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapa (5 b.)
Změna legislativy, resp. zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, který požaduje provádění revize a zkoušky těsnosti nádrží na ...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (5 b.)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...
Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice