KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    Montované stavby pro účely mytí vozů zaznamenávají v posledních letech nebývalý rozvoj

Montované stavby pro účely mytí vozů zaznamenávají v posledních letech nebývalý rozvoj

Publikováno: 4.6.2019
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

Společnost UNIHAL s. r. o., zabývající se dodávkou a montáží hal s ocelovou nosnou konstrukcí, již řadu let úspěšně realizuje průmyslové haly pro skladové, výrobní a administrativní účely. S ohledem na stále se rozšiřující klientelu a rostoucí požadavky svých zákazníků přijímá firma stále nové a nové výzvy k realizacím hal ve specializovaných oborech jako jsou potravinářské haly, autosalony nebo také haly sloužící jako mycí linky. Právě montované stavby pro účely mytí vozů zaznamenávají v posledních letech nebývalý rozvoj.

Na trhu existuje řada firem specializujících se na dodávku nejen technologického vybavení pro provoz myček, ale nabízí také dnes už kompletní služby údržby, servisu a dodávky potřebné značkové chemie splňující jak hledisko ekonomičnosti provozu, tak také stále se zpřísňující ekologické normy. To samo o sobě dává investorům určitou záruku dobré investice do oboru, který v těchto letech zásadně mění charakter a rozsah služeb, a nabízí tak investorům jedinečnou příležitost nově vstoupit do tohoto typu podnikání.

SAMOOBSLUŽNÉ MYTÍ NA VZESTUPU

Po 22 letech provozu především portálových mycích linek, přichází na trh na větší míře i samoobslužné ruční vysokotlaké mytí vozů. Trend ovlivňuje především móda přicházející ze sousedních zemí. Příčin, proč zákazník vyhledává samoobslužný mycí box, je několik. Z pohledu zákazníka se jedná o levnější způsob umytí vozidla, kde si ovšem musí své auto umýt sám a kde si kvalitu úkonu určuje v poměru „cena/rozsah/kvalita“. Konečná cena za mytí je pro zákazníka v globále nižší než v portálové myčce.

Ruční mytí a portálová mycí linka si přitom moc nekonkurují, protože každá má svoji cílovou skupinu. Záleží na tom, jak provozovatel daný projekt mycího provozu uchopí. Jsou zákazníci, kteří používají k mytí vozidel výhradně portálové myčky, a nikdy by si ručně auto neumývali. Stejně tak jsou ovšem tací, kteří by nikdy nevjeli do kartáčů. V každém případě s příchodem bezkontaktního vysokotlakého mytí vozidel přibyla nová, stále se rozšiřující cílová skupina.

Moderní mycí boxy jsou vybaveny technologiemi zajišťujícími perfektní kombinaci kvality mytí s neuvěřitelně výhodnými ekonomickými aspekty. Přestože výstavba automyčky je investicí, jejíž náklady je třeba počítat v miliónech korun, je to stále velmi bezpečné podnikání. Navíc provozovatelé automyček mají navíc jednu podstatnou výhodu… Poskytovatelé zařízení a technologie zvyšují svoji konkurenceschopnost neustálým vylepšováním produktivity, ergonomie a spolehlivosti svých zařízení. Je to velice výhodné, zejména pro majitele myček, protože ti se nemusí starat o inovace. Za ně to totiž udělá technologický partner.

Moderní automyčka je plně automatizovaná. Její provoz se dá řídit on‑line pomocí aplikace, kterou lze otevřít v libovolném prohlížeči. Provozovatel tak má neustále pod kontrolou všechny výnosy, náklady a stav chemických prostředků. Aktuální situaci na myčce lze sledovat pomocí bezpečnostních kamer.

Řízení myčky není časově náročné, a proto je skvělým druhem investice pro osoby, které již podnikají a vedou jiné společnosti. Majitel velkého autobazaru, který musí dbát na prezentaci prodávaných vozů, je stejně musí někde umývat. Automyčka může být také výbornou doplňující investicí ve spojení s čerpací stanicí, STK, supermarketem, autoopravnou nebo placeným parkovištěm.

PŘÍKLADY REALIZACÍ

Firma UNIHAL s. r. o. zrealizovala v Mohelnici v roce 2015 pro společnost Nikey s. r. o. specializovanou mycí linku pro autobusovou a nákladní dopravu. Jedná se o montovanou halu o rozměrech 7,5 × 24,2 × 6,2 metru. Hala je vyrobena z rámové ocelové konstrukce Unihal složené z ocelových sloupů, příčlí, náběhů a pozinkovaných vaznic METSEC. Ocelová konstrukce je pro zvýšení odolnosti proti korozi vlivem agresivního prostředí pozinkovaná. Montovaná hala je navržena s pultovou střechou a sklonem 6 °, s požární odolností 10 minut. Ocelová konstrukce je opláštěná zatepleným sendvičovým panelem tloušťky 80 mm v barvě stříbrné RAL 9006 a profilem box, izolační pěnou IPN a kladebnou šíří 1 150 mm. Do haly jsou umístěny dvoje sekční vrata 4,1 × 4,5 metru v obou štítech haly, vrata jsou prosvětlena dvěma prosvětlovacími lamelami. Barevně jsou laděna do barvy modré RAL 5010. Montovaná zateplená hala Nikey je prosvětlená střechou polykarbonátovými pásy 1 × 6 metrů s prostupností světla 82 %.

Po úspěšné realizaci mycí linky v roce 2015 jsme o dva roky později realizovali pro téhož investora (firmu Nikey s. r. o.) další zateplenou mycí linku – tentokrát v Olomouci. Jednalo o zdvojenou, výškově oddělenou, mycí linku se stejným zaměřením pro mytí autobusů a nákladních vozidel. Ocelová pozinkovaná konstrukce i opláštění je obdobou dříve popsané stavby. Do haly jsou umístěny dvoje sekční vrata 4,1 × 4,5 metru v obou štítech haly, vrata jsou prosvětlena dvěma prosvětlovacími lamelami. Barevně jsou laděna do barvy modré RAL 5010. Do každého štítu jsou umístěny dvoje únikové ocelovo‑hliníkové dveře s výplní i barvou shodné s vraty. Prosvětlení haly je opět realizováno střechou polykarbonátovými pásy (8 kusů) 1 × 3 metrů s prostupností světla 82 %.

V roce 2018 realizovala firma UNIHAL s. r. o. další myčku, tentokrát pro společnost Car Wash 24 s. r. o. v Ústí nad Labem. Investor kladl od prvotního jednání velký důraz na precizní vzhled, technické provedení a přijatelnou cenu. Hala plní veškeré požadavky na funkční i estetickou stránku stavby. Tato hala oslovila velké množství dalších potenciálních klientů k poptávce na podobnou montovanou halu. Rozměry haly jsou 10 × 30,7 × 6,1 metru.

Ocelová konstrukce haly je navržena v provedení pultového rámu se sklonem 4 °. Agresivní prostředí vedlo i zde k použití pozinkované nosné konstrukce. Hala je doplněna (z důvodu funkčního i estetického) v jedné podélné a jedné čelní straně markýzou. Sekundární konstrukce pro roznesení střešního pláště a plechů na markýze byly navrženy v provedení pozinkovaných vaznic METSEC.

Hranatý okapový systém 120 × 120 mm je zvolen v barevném provedení stěnového i střešního pláště v RAL 7024. Klempířské prvky haly byly navrženy v barevném odstínu RAL 7024 vyjma klempířských prvků markýzy, oken, dveří a vrat, kde byla zvolena barva ohnivě červená RAL 3000.

Více informací naleznete na www.unihal.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Mycí linka firmy NIKEY s. r. o. v MohelniciMycí linka firmy NIKEY s. r. o. v OlomouciMyčka aut firmy Car Wash 24 v Ústí nad LabemMyčka aut firmy Car Wash 24 v Ústí nad Labem

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČRStavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČR (107x)
Současné období (tj. roky 2009 – 2014) je v oboru stavebních ocelových konstrukcí (dle NANDO 2/4) charakterizováno zásad...
PROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhelPROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhel (69x)
PROTAH je systém konstrukčních táhel a doplňků pro použití v konstrukcích pozemních a inženýrských staveb. Systém PROTAH...
Konstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnostiKonstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnosti (59x)
Jedním z hlavních konstrukčních prvků, které jsou využívané pro stavbu příhradových konstrukcí, jsou rovnoramenné úhelní...

NEJlépe hodnocené související články

Rozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapaRozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapa (5 b.)
Změna legislativy, resp. zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, který požaduje provádění revize a zkoušky těsnosti nádrží na ...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (5 b.)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...
Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice