KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    Komfortní jízda na eskalátorech ve stanici metra Národní Třída

Komfortní jízda na eskalátorech ve stanici metra Národní Třída

Publikováno: 4.8.2014
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

Od konce letošního června využívají denně tisíce obyvatel i návštěvníků Prahy nové eskalátory Schindler ve stanici metra Národní třída, která prošla zásadní rekonstrukcí. Doprava cestujících je díky eskalátorům Schindler bezpečnější, spolehlivější a ekonomičtější než dříve.

První cestující nastoupili v pátek 27. června na nové eskalátory Schindler ve stanici pražského metra Národní třída. Oprava této stanice trvala dva roky a mezi nejnáročnější operace celé rekonstrukce patřila právě instalace nových eskalátorů. Původní eskalátory byly nahrazeny bezpečnějšími a nejmodernějšími eskalátory firmy Schindler, které se osvědčily mimo jiné již při opravě nedaleké stanice Můstek. Celkem je zde instalováno šest eskalátorů Schindler. Dopravní kapacita každého z nich je 11 700 osob za hodinu. Pohybují se rychlostí 0,65 m/s, což odpovídá současným evropským normám.

Původní dlouhý eskalátorový tunel byl o 10 metrů zkrácen a cesta na povrch rozdělena do dvou úseků. Při cestě z metra eskalátorem Schindler 9700 překonáte výšku 27,4 metry a ocitnete se v podzemním vestibulu. Z vestibulu lze pokračovat buď přímo do centra Quadrio, které během rekonstrukce vyrostlo na povrchu v prostoru nad stanicí, nebo dalším eskalátorem Schindler 9300 o zdvihu 9,7 na roh ulic Spálená a Purkyňova. Delší i kratší část tunelu obsluhuje vždy tři eskalátory vedle sebe. Zachován zůstal výstup výtahem do ulice Magdalény Rettigové, díky němuž patří stanice metra Národní k bezbariérovým.

Provoz v rámci Městské hromadné dopravy klade na zařízení, jakými jsou eskalátory, enormní zátěž. Firma Schindler má celosvětově rozsáhlé zkušenosti s podobně náročnými provozy, proto byla vybrána jako dodavatel i pro tento projekt.

Ing. Vladimír Lenoch, předseda představenstva Schindler CZ, a. s. říká: „Vážíme si důvěry Dopravního podniku hlavního města Prahy a jsem rád, že naše firma Schindler mohla opět přispět k vyššímu komfortu a bezpečnosti cestujících v pražském metru.“

Kladně hodnotí spolupráci s firmou Schindler také Ing. Martin Slíva, technický pracovník Dopravního podniku hl. m. Prahy, a. s.: „Spolupráce s dodavatelskou firmou Schindler CZ při realizaci dodávky šesti kusů eskalátorových ramen ve stanici metra Národní třída byla dobrá. Jednalo se o profesionální přístup nejen při výrobě eskalátorů, ale i při jejich následné montáži.“

Přestože po instalaci na své místo se eskalátory staly samozřejmou součástí stanice metra, je dobré připomenout, že byly vyrobeny stovky kilometrů od Prahy. Svoji cestu zahájily v Dunajské Stredě na Slovensku, kde je vybudován moderní výrobní závod koncernu Schindler. Doprava takto rozměrného a obtížně manipulovatelného zařízení až do samého centra Prahy byla velice náročná. Díky zkušenosti zaměstnanců firmy a pečlivě naplánovanému scénáři proběhly všechny tyto kroky hladce a včas.

Každý ze tří eskalátorů Schindler 9700 má hmotnost 45 tun a disponuje 304 schody o šířce 1 metru. Na stavbu byly dopraveny v prosinci 2013. Z důvodu velkých rozměrů a hmotnosti byly rozebrány na menší díly a přivezeny na nákladních vagonech přímo tunelem metra. To vše samozřejmě probíhalo v nočních hodinách během výluk metra. Složení a zprovoznění jednoho eskalátoru trvalo deseti lidem přibližně týden. Kratší eskalátory Schindler 9300 mají hmotnost 13 tun a 125 schodů. Na místo určení byly dopraveny začátkem ledna 2014 po povrchu nákladními automobily.

Na závěr nezbývá než doplnit komentář Luboše Veřtata, montážního mistra společnosti Schindler CZ, a. s.:

„Povedl se nám další kousek, na který můžeme být hrdí. Hlavně bych rád poděkoval všem lidem, kteří se na realizaci podíleli, protože vynaložili veliké úsilí a čas proto, aby vše zdárně dopadlo.“

O SPOLEČNOSTI SCHINDLER
Schindler Group byla založena ve Švýcarsku v roce 1874 a patří mezi přední společnosti nabízející výtahy, eskalátory a související servisní služby. Mobilní řešení Schindler přepraví denně miliardu lidí po celém světě. Za úspěchem společnosti stojí přes 48 000 zaměstnanců ve více než 100 zemích.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Eskalátory Schindler ve stanici Národní TřídaNové eskalátory pocházejí z výroby v Dunajské Strede.Eskalátory značky SchindlerPohodlí pro cestující díky moderním eskalátorůmVestibul stanice Národní Třída působí svěže.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČRStavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČR (103x)
Současné období (tj. roky 2009 – 2014) je v oboru stavebních ocelových konstrukcí (dle NANDO 2/4) charakterizováno zásad...
PROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhelPROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhel (65x)
PROTAH je systém konstrukčních táhel a doplňků pro použití v konstrukcích pozemních a inženýrských staveb. Systém PROTAH...
Konstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnostiKonstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnosti (51x)
Jedním z hlavních konstrukčních prvků, které jsou využívané pro stavbu příhradových konstrukcí, jsou rovnoramenné úhelní...

NEJlépe hodnocené související články

Rozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapaRozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapa (5 b.)
Změna legislativy, resp. zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, který požaduje provádění revize a zkoušky těsnosti nádrží na ...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (5 b.)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...
Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice