KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    Huisman získal zakázku na výrobu největšího lodního jeřábu na světě

Huisman získal zakázku na výrobu největšího lodního jeřábu na světě

Publikováno: 15.10.2014
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

Čeští technici ze sviadnovské společnosti Huisman pracují na výrobě dvou největších lodních jeřábů na světě, každý s nosností 10 000 tun a výškou 153 metrů. Půjde o největší jeřáby pro použití na moři, které kdy byly vyrobeny. Sviadnovští technici připraví výrobní dokumentaci, samotnou výrobu si vezme na starost závod Huismanu v Číně. Termín dokončení a předání odběrateli je naplánován na druhou polovinu roku 2017. Kontrakt na dva jeřáby uzavřela mateřská společnost českého závodu Huisman Equipment se společností Heerema.

Technici ze sviadnovského závodu se postarají o přípravu výrobní dokumentace k lodním sloupovým jeřábům. „Předpokládáme, že naši zaměstnanci stráví na tomto prestižním projektu přibližně 23 000 hodin práce. To dokládá, že čeští technici patří dlouhodobě ke světové špičce,“ přiblížil rozsah zakázky pro český Huisman vedoucí strojní konstrukce Robert Muroň. Výroba a finalizace zakázky proběhne v čínském závodu Huismanu.

Novými rekordmany mezi lodními sloupovými jeřáby se po dokončení v roce 2017 stanou dva jeřáby, každý s nosností 10 000 tun a výškou 153 metrů. Předchozí rekordman mezi lodními jeřáby, s výškou 82 metrů a nosností 5 000 tun, z roku 2011 nosil také nálepku Huismanu. Sviadnovská firma tehdy dodala pro jeho zkonstruování stovky důležitých dílů.

Světovým unikátem bude také ložisko hlavního podstavce jeřábu, které bude mít v průměru 32 metrů. Tento důležitý díl si bude navrhovat a vyrábět Huisman sám, protože nikdo jiný na světě není schopen takto rozměrné ložisko vyrobit. Domovským typem plavidla pro dvojici největších lodních jeřábů se stane částečně ponorné pontonové plavidlo (tzv. Semi-submersible crane vessel) společnosti Heerema.

Téměř dvojnásobnou výšku nového jeřábu oproti bývalému největšímu lodnímu jeřábu na světě porovnal s některým známými stavbami v České republice PR zástupce společnosti Huisman Vojtěch Bednář: „Věž Nové radnice v Ostravě měří 85,6 m, Petřínská rozhledna v Praze má 65,5 m a například poloviční výšky, než náš jeřáb, dosahuje se 78 metry také vysílač na Lysé hoře.“

ZAJÍMAVÁ ČÍSLA

  • samotný výložník jeřábu: 1 800 tun
  • celková váha použitých lan pro operace jeřábu: přes 800 tun
  • celková hmotnost dosahuje hodnoty: 9 300 tun
  • maximální operační radius: 48 m
  • Společnost Huisman je specialista v konstrukčním navrhování a výrobě „hi-tech“ strojírenských výrobků s vysokou přidanou hodnotou.
  • Mezi produkty firmy patří ropné vrtné soupravy, pozemní a námořní jeřáby, zařízení pro pokládání potrubí v moři a další.
  • Technici ze společnosti Huisman se podíleli, mimo jiné, na výrobě největšího lodního sloupového jeřábu na světě s nosností 5 000 tun či na výrobě zařízení pro vyzdvižení ponorky Kursk.
  • Společnost je členem nadnárodní skupiny Huisman, která je světovou špičkou v oboru a působí v 6 zemích po celém světě. Centrála společnosti je v Nizozemí.
  • Společnost Huisman působí ve Sviadnově od roku 1997.
  • V České republice firma zaměstnává 600 pracovníků. Na Slovensku disponuje konstrukčním oddělením s 21 zaměstnanci.
  • Firma úzce spolupracuje s VŠB-TU Ostrava a středními technickými školami v Moravskoslezském kraji.

Huisman Won the Contract for Production of the Biggest Ship Crane in the World
Czech engineers from the Svjadnov company Huisman are working on production of two biggest ship cranes in the world, each with a load capacity of 10,000 tons and height of 153 m. They will be the biggest cranes for operation at sea that have ever been produced. The Svjadnov engineers are going to prepare production documentation, while the production itself is going to be carried out by a Huisman production plant in China. A completion and hand over date is planned for the second half of 2017. The contract for production of the two cranes was concluded by the parent company of the Czech plant – Huisman Equipment with the Heerema company.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Vizualizace dvojice rekordmanů

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČRStavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČR (109x)
Současné období (tj. roky 2009 – 2014) je v oboru stavebních ocelových konstrukcí (dle NANDO 2/4) charakterizováno zásad...
PROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhelPROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhel (66x)
PROTAH je systém konstrukčních táhel a doplňků pro použití v konstrukcích pozemních a inženýrských staveb. Systém PROTAH...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (57x)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...

NEJlépe hodnocené související články

Rozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapaRozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapa (5 b.)
Změna legislativy, resp. zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, který požaduje provádění revize a zkoušky těsnosti nádrží na ...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (5 b.)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...
Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice