KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    Haly v areálu Vimbau s. r. o. Praha – Kunratice

Haly v areálu Vimbau s. r. o. Praha – Kunratice

Publikováno: 25.6.2018
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

Montované haly nabízí v současné době nejlepší poměr ceny, kvality a rychlosti montáže. Z těchto důvodů jsou v několika posledních letech nejčastější investicí do rozšíření výroby, skladových prostor nebo výstavby nového zázemí pro mnoho firem. Jelikož je velká poptávka po halách, rozhodlo se mnoho investorů k výstavbě hal, které se nabízí k pronájmu.

Díky ekonomické situaci v ČR a zájemcům o nové prostory vyrostly během dvou let v areálu firmy Vimbau s. r. o. v Praze – Kunraticích dvě haly. Obě jsou již obsazeny a využívány nájemníky, kteří si vyžádali dodatečné úpravy zrealizovaných hal dle svých potřeb.

PROJEKT HAL A JEJICH ŘEŠENÍ

Výstavba první haly navržené jako rámová konstrukce s rozměry 32 × 25 m a modulem 5,3 m proběhla v roce 2015 a její statický návrh počítal s podélným rozdělením vnitřního prostoru na dva stejně velké prostory, které jsou nyní využívány jako skladové. Pro rozdělení dělící příčkou byly použity vnitřní podpěrné sloupy z profilů HEA, které pomohly odlehčit zatížení od nosné konstrukce střešního pláště a zároveň slouží pro kotvení stěnového pláště, rozdělujícího podlahovou plochu haly. Velkou výhodou haly s podpěrou je odlehčený ocelový skelet, který při malých profilech ocelové konstrukce dokáže roznést větší rozpony než rámová konstrukce bez podpěry, což se projeví v ekonomické náročnosti stavby. Sekundární konstrukce pro střešní plášť je z válcovaných tenkostěnných ocelových profilů METSEC. Opláštění haly bylo provedeno z kvalitních sendvičových panelů ve stříbrné metalíze RAL 9006 doplněné dvojitým pruhem podél celého stěnového pláště v barvě zelenožluté RAL 6018. Vstup do haly je zajištěn vraty a dveřmi v čele haly v barvě stříbrná metalíza RAL 9006 a jako celá hala je i klempířské zapravení otvorů navrženo ve stejném barevném provedení v barvě stříbrná metalíza RAL 9006. Pro nenarušení celkového vzhledu haly byly klempířské prvky rozděleny a v místě, kde se nachází zelenožlutý pruh, byly použity klempířské prvky v barvě zelenožluté RAL 6018. Pro zvýšení designu byl k hale navržen bezespádový hranatý okapový systém.

Realizace druhé haly s rozměry 24 × 68 m započala na jaře 2017 s dokončením v červnu. Rámová konstrukce haly s modulem 6,765 m je navržena bez podpěr s dělící příčkou v příčném směru, rozdělující halu na dvě stejné plochy. Investor byl nucen při navrhování haly a jejího půdorysu řešit dopravní obslužnost, což bylo vyřešeno k jeho spokojenosti zkosením jednoho rohu díky variabilitě ocelové konstrukce. Dle požadavků budoucího nájemníka bylo do haly dodatečně řešeno patro, které funguje jako administrativní zázemí. Tato změna si vyžádala doplňující statický výpočet a návrh konstrukce, s jejíž pomocí se patro vyneslo. Sekundární konstrukce pro vynesení střešního pláště je ve formě tenkostěnných válcovaných profilů METSEC. Pro patro byly zvoleny stropnice METSEC, jež jsou osazeny do průvlaků pro následnou montáž trapézových plechů, které plní funkci ztraceného bednění pro vylití betonové podlahy. Z důvodu zajištění denního světla v obou částech haly byly do pláště střechy namontovány světlíky prosvětlující skladové prostory. Opláštění haly bylo z důvodu požárně-bezpečnostního řešení nutno řešit kombinací dvou typů panelů a to PIR a minerálních panelů. Panely s minerální vlnou byly montovány v obou čelech haly o délce 24 m a dle požadavků musely být v těchto místech osazeny požární žebříky s přístupem na střechu. V podélných stěnách nebyly tak přísné požadavky a proto byly opláštěné panely s PIR pěnou. Pro zachování barevné kompozice areálu je barva stěny i střechy navržena ve stříbrné metalíze RAL 9006, která je opět ozvláštněna barevným pruhem po celém obvodu v barvě ohnivě červená RAL 3000. Klempířské prvky jsou na této hale opět rozděleny, aby byla zachována vizuální kompozice haly. Dle požadavků investora byly nad vrata namontovány markýzy, které zabraňují promoknutí při vykládce a nakládce zboží. Dveře a vrata byly dodány v barvě stříbrná metalíza RAL 9006, dle místa osazení v plášti. Okna, která jsou umístěna v administrativní části, byla zvolena v bílé barvě, která nijak nenarušuje celkový dojem ze stavby. Pro halu byl opět navržen bezespádový hranatý okapový systém, který kvalitou a designem zajišťuje důstojný vzhled stavby.

INTERIÉR HALY

Pro druhou halu bylo zvoleno opláštění patra v interiéru haly ze sádrokartonových příček, které odděluje administrativu od skladové části. Schodiště do patra bylo zvoleno ocelové s pozinkovanými rošty.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Čelní strana se zkoseným rohem u haly č. 2Interiér vestavbyPohled na podélnou stranu haly s dodatečně řešenou vestavbou patraBarevný design haly č. 1Vnitřní dispozice haly č. 1 s příčkou oddělující jednotlivé části haly

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČRStavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČR (80x)
Současné období (tj. roky 2009 – 2014) je v oboru stavebních ocelových konstrukcí (dle NANDO 2/4) charakterizováno zásad...
PROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhelPROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhel (66x)
PROTAH je systém konstrukčních táhel a doplňků pro použití v konstrukcích pozemních a inženýrských staveb. Systém PROTAH...
Konstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnostiKonstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnosti (34x)
Jedním z hlavních konstrukčních prvků, které jsou využívané pro stavbu příhradových konstrukcí, jsou rovnoramenné úhelní...

NEJlépe hodnocené související články

Rozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapaRozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapa (5 b.)
Změna legislativy, resp. zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, který požaduje provádění revize a zkoušky těsnosti nádrží na ...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (5 b.)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...
Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice