KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    Hala M1 rozšířila stávající vimperský závod společnosti Rohde&Schwarz

Hala M1 rozšířila stávající vimperský závod společnosti Rohde&Schwarz

Publikováno: 25.1.2017
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

Třípodlažní hala M1 byla navržena jako obdélníkový monoblok s nosnými rámy v příčném směru a s podélnými ztužidly. Architektonicko-výtvarné řešení objektu haly Rohde&Schwarz přitom vycházelo z již proběhlých etap výstavby stávajících hal. Stavbu realizovala společnost HOCHTIEF CZ.

KONSTRUKČNÍ ŘEŠENÍ

Stavba je z architektonického hlediska řešena jako jeden hmotový a vizuální celek se stávajícími stavbami. Hlavním objektem je hala s půdorysem o rozměrech 74,65 × 56,5 m. Řešení se soustředilo zejména na funkční dispozice pro daný účel objektu, na jednoduché hmotové uspořádání a v neposlední řadě na strukturální a barevný návrh pláště.

Budova je založena na pilotách s hlavicemi s kalichy pro vetknutí sloupů. Mezi sloupy jsou po vnějším obvodě osazeny prefabrikované železobetonové sendvičové dílce, které plní funkci základových prahů a parapetních panelů.

Svislé nosné konstrukce tvoří vetknuté sloupy železobetonového skeletu pro prostorovou stabilitu objektu. Vodorovná nosná konstrukce stropů je tvořena systémem železobetonových prefabrikovaných vazníků a monolitické železobetonové desky.

Vodorovná nosná konstrukce střechy je tvořena systémem železobetonových prefabrikovaných vazníků sedlového tvaru a trapézových plechů.

Obvodový plášť tvoří stěnové sendvičové panely s horizontálním kladením. Barevné tóny – modrá a šedivá – jsou shodné se stávajícími halami. Pásy oken ve stěnách jsou členěny horizontálně i vertikálně, kdy řada oken druhého nadzemního podlaží je opatřena slunolamy. Jednotná fasáda je přerušena proskleným přístavkem se schodištěm s únikovým východem na volné prostranství. Železobetonový sokl pod sendvičovými panely je hladký.

Zastřešení je provedeno s malými spády. Objekt dokončené haly má dvě plnohodnotná podlaží, a to na úrovních –7,400 m a ±0,000 m. Tyto podlahové úrovně jsou shodné s podlahovými úrovněmi ve stávajících halách M2 – M4. Další, jen částečné podlaží, je na úrovni +4,000 m. Další, opět jen částečné podlaží, je na úrovni –12,500 m. Jde o stávající podlaží, které zůstalo zachováno po demolici původního objektu, má samostatné vstupy z venkovního prostoru a je zakomponováno do obestavěného prostoru nové haly.

OPLÁŠTĚNÍ HALY

Opláštění haly je shodné s halami M2 – M4 a je z vodorovně kladených sendvičových panelů. Jedná se o panely tvořené ocelovým plechem pozinkovaným s povrchovou úpravou polyesterem, výplní z tepelné izolace z minerální vlny tl. 150 mm, s prosklenými okenními pásy a s vratovými otvory se sekčními vraty. Po obvodu přechází obvodový plášť ve střešní atiku. Barevné řešení fasády v odstínu Ral 9006.

Střešní plášť je skládaný, složený z tepelné izolace z desek minerální vlny v celkové tl. 180 mm a povlakové střešní krytiny z asfaltových střešních pasů, se střešními světlíky a záchytným systémem proti pádu osob.

Ohnivzdorné panely Trimoterm FTV jsou zvlášť vhodné pro stavební záměry, u nichž jsou kladeny vysoké požadavky na protipožární odolnost a zvukovou i tepelnou izolaci. Skládají se ze dvou profilovaných, oboustranně pozinkovaných a nabarvených ocelových plechů a izolační výplně z nehořlavé lamelované minerální vlny třidy A1 (EN 13501-1). Všechny tři vrstvy jsou slepeny do kompaktního sendvičového prvku.

Výrobu, dodávku a montáž železobetonové prefa konstrukce společně s montáží všech ocelových konstrukcí a opláštění panely TRIMO FTV provedli zaměstnanci HOCHTIEF CZ ze závodu Speciální činnosti v Plané nad Lužnicí.

BUDOUCÍ VYUŽITÍ PROVOZU

Do haly byl přestěhován provoz zpracování plechů, elektrotechnická výroba a v horním podlaží je umístěna montáž a oživování elektrotechnických výrobků s částí, kde je umístěno administrativní zázemí.

Dosud se celkem ročně v závislosti na skladbě – často se měnící elektrotechnické výroby – v závodě vyrobí cca 100 000 kusů různých druhů výrobků o celkové hmotnosti do cca 500 000 kg. Po uvedení výrobní haly M1 do provozu je majitelem předpokládané navýšení výroby cca o 30 %, tj. cca 130 000 kusů různých druhů výrobků o celkové hmotnosti do cca 650 000 kg.

Výrobní aktivity pak slibují 150 nových pracovních míst v třísměnném provozu.

The Existing Vimperk Rohde & Schwarz Factory Has Been Extended by an M1 Hall
A three-floor M1 Hall has been designed as a rectangular building having load bearing frames in a diagonal direction and longitudinal reinforcements. The architectonic and artistic solution of the Rohde&Schwarz Hall was based on the executed stages of construction of the existing halls. Construction has been performed by HOCHTIEF CZ company.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Barevné provedení haly navazuje na předchozí etapy výstavbyV hale bude mj. umístěn provoz zpracování plechů a elektrotechnická výroba.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČRStavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČR (85x)
Současné období (tj. roky 2009 – 2014) je v oboru stavebních ocelových konstrukcí (dle NANDO 2/4) charakterizováno zásad...
PROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhelPROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhel (53x)
PROTAH je systém konstrukčních táhel a doplňků pro použití v konstrukcích pozemních a inženýrských staveb. Systém PROTAH...
Konstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnostiKonstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnosti (46x)
Jedním z hlavních konstrukčních prvků, které jsou využívané pro stavbu příhradových konstrukcí, jsou rovnoramenné úhelní...

NEJlépe hodnocené související články

Rozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapaRozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapa (5 b.)
Změna legislativy, resp. zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, který požaduje provádění revize a zkoušky těsnosti nádrží na ...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (5 b.)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...
Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice