KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    „Funkčnost obřího ložiska je součástí našeho jedinečného know-how,“

„Funkčnost obřího ložiska je součástí našeho jedinečného know-how,“

Publikováno: 20.11.2014
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

vysvětluje konstruktér David Továrek, vedoucí týmu, který je v ČR zodpovědný za jeřáby.

23 tisíc hodin práce na přípravě projektu je celkem dost. Co vše musejí vaši projektanti a technici u takovéto zakázky zohlednit? 
Česká pobočka bude zpracovávat podklady pro výrobu. Naši konstruktéři musí zohlednit zejména aspekty: vyrobitelnost, přepravitelnost, a funkčnost.

Jaký software je pro tento projekt použit?
AutoCad a Ansys.

Samostatná kapitola je dvaatřicetimetrové hlavní ložisko. Jak je vůbec zajištěno mazání takovéhoto kolosu? Můžete blíže specifikovat konstrukční řešení ložiska?
Je to součást našeho jedinečného know-how; detaily nemůžeme zveřejnit.

Rozměr jeřábů je maximálně možný, nebo lze zkonstruovat ještě něco většího, co ponton ještě i s nákladem udrží nad vodou?
Ano, lze zkonstruovat ještě větší zařízení. Ponton – loď, která jeřáby ponese je konstruována tak, aby vše, včetně zátěže, unesla.

S jakým typem oceli je pro výrobu rekordních jeřábů počítáno?
Kombinace materiálů St52-3N, St.E690, St.E960 spojovací čepy budou z CrNi oceli.

Komponenty budou svařovány nebo spojovány? Jaké svařovací metody a spojovací materiály budou použity?
Bude využito svařování a čepových spojení. Svařování převážně metodami FCAW (trubičkový drát v ochranné atmosféře), SAW (automatem pod tavidlem).

Co povrchová úprava?
Vícevrstvý lakovaný povrch dle specifikace klienta.

Nelze se nezeptat na parametry plavidla, na kterém budou jeřáby umístěny.
Půjde o poloponorné jeřábové plavidlo o celkové délce 214 metrů a šířce 97,5 metru. Ponese dva jeřáby, každý o nosnosti 10 000 mt.

Spolupracujete s vysokými školami v regionu. Jaký je zájem mladých inženýru o práci v segmentu offshore? A co kvalifikované kapacity například z řad svářečů nebo zámečníků?
Spolupracujeme jak se středními školami tak se školami vysokými (zejména VŠB TU Ostrava a VUT Brno). Naše povaha činnosti je pro studenty-absolventy velmi atraktivní. Některé pracovní pozice u nás jsou spojeny i s cestováním na plavidla zákazníků v rámci instalace a servisu našich produktů, což může být pro řadu mladých techniků splněný sen.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
David Továrek

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČRStavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČR (101x)
Současné období (tj. roky 2009 – 2014) je v oboru stavebních ocelových konstrukcí (dle NANDO 2/4) charakterizováno zásad...
PROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhelPROTAH – certifikovaný systém konstrukčních táhel (69x)
PROTAH je systém konstrukčních táhel a doplňků pro použití v konstrukcích pozemních a inženýrských staveb. Systém PROTAH...
Konstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnostiKonstrukční prvky příhradových konstrukcí a jejich vlastnosti (60x)
Jedním z hlavních konstrukčních prvků, které jsou využívané pro stavbu příhradových konstrukcí, jsou rovnoramenné úhelní...

NEJlépe hodnocené související články

Rozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapaRozšíření centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi – VII. etapa (5 b.)
Změna legislativy, resp. zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, který požaduje provádění revize a zkoušky těsnosti nádrží na ...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (5 b.)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...
Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice