„Abychom splnili požadavek investora, volili jsme panely s vyšší laboratorní hodnotou,“
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE projektant společnosti LLENTAB Ing. Michal Přibyl.
Jaká jsou specifika takto velké zakázky do země, která je vyhlášena svou precizností? Měl investor nějaké požadavky, přes které zkrátka „nejede vlak“?
Obecně jsme takto vnímali všechny požadavky. Nicméně například na začátku byl poměrně hodně diskutovaný požadavek na stavební hodnotu indexu vzduchové neprůzvučnosti s faktorem přizpůsobení spektru. Tedy ne pouze na Rw – laboratorní hodnotu konkrétního panelu, což je deklarováno v každém katalogu, ale hodnotu R´w + Ctr – což je hodnota celé fasády včetně všech detailů napojení, která se dá skutečně přesně zjistit až po celé montáži. Abychom požadavek splnili, volili jsme panely s vyšší laboratorní hodnotou, tedy s rezervou pro zohlednění detailů.
Společnost SIPRAL je známa svým sofistikovaným systémem výroby, dopravy a montáže Trace & Tracking. Využili jste jej, nebo vaše část dodávky probíhala podle vašich zvyklostí?
Naše firma také používá systém řízení a mapování vnitřních procesů. Systém SIPRALu jsme přímo nevyužívali, ale přizpůsobovali jsme operativně náš.
Jakým způsobem byla realizována doprava dílů na stavbu?
Doprava nebyla jednoduchá a byla jednoznačně náročnější na koordinaci než při stavbě v Česku. Materiál jsme do Kodaně posílali z několika směrů a zdrojů. Primárně jsme využívali blízkost Švédska a většinu prvků jsme vozili z mateřského závodu přímo do Dánska, včetně hlavních předmontovaných dílců. Některé dílce byly vyráběny (upravovány) v Praze, a doprava tedy probíhala v určitých cyklech i z Prahy. Občas jsme využili časté závozy materiálu SIPRALu a poslali drobnou zásilku i jejich kamionem. Výrobce panelů směřoval také závozy přímo z výrobního závodu do Kodaně.