KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Architektura    Startuje II. fáze projektu Dopravní terminál Svinov

Startuje II. fáze projektu Dopravní terminál Svinov

Publikováno: 15.7.2011
Rubrika: Architektura

Nový dopravní terminál nadregionálního významu, kterým se má od konce roku 2012 stát přepravní uzel v Ostravě‑Svinově je zase o krok blíže svému dokončení. V červnu totiž začala výstavba druhé fáze projektu, která plynule navazuje na výstavbu architektonicky zdařilého a známého vlakového nádraží. Na řadě je nyní rekonstrukce Svinovských mostů a stavba nového plata.

Cílem projektu je vytvořit dopravní terminál nadregionálního významu, který propojuje a integruje vlakovou dopravu, individuální automobilovou dopravu, dálkovou autobusovou dopravu s městskou hromadnou dopravou autobusovou i tramvajovou. Projekt je rozdělen do několika fází a zahrnuje rekonstrukci svinovského nádraží a přednádraží, rekonstrukci Svinovských mostů a stavbu nového plata.

II. FÁZE (mosty, plato) – popis projektu:

  • Projekt navazuje na již realizovanou rekonstrukci nádražní haly ČD včetně přímého přednádražního prostoru. Výstavbu terminálu provází příprava vzájemně koordinovaných a harmonizovaných projektů Moravskoslezského kraje (MSK) a Statutárního města Ostravy (SMO). Do projektu MSK spadají silnice II. a III. třídy – vybudování dvou okružních křižovatek na ulici Bílovecké (sjezd z ulice Opavské a křížení s prodlouženou částí Peterkovy ulice v severní části projektu) a rekonstrukce silničních částí Svinovských mostů. Zbytek revitalizace Svinovských mostů jsou v kompetenci SMO.
  • Celková realizace II. fáze se dá rozdělit do dvou částí, kdy v první části projektu bude prodloužena ulice Peterkova směrem pod Svinovské mosty, až k ulici Bílovecké, a to kvůli vybudování nového bezbariérového autobusového terminálu přímo pod mosty.
  • Druhou částí je samotná rekonstrukce prostoru autobusových a tramvajových zastávek na Svinovských mostech a přístupů k těmto zastávkám. Součástí této rekonstrukce je i vybudování bezbariérových přístupů na jednotlivá nástupiště a to pomocí eskalátorů a výtahů. Vzhledem k důležitosti Svinovských mostů v dopravním systému kraje a města nebude tento tranzitní uzel po dobu rekonstrukce přerušen, jen dojde k přesunu zastávek do předpolí mostů směrem k Porubě.
  • Celkové náklady na realizaci stavby jsou odhadovány na 815 mil. Kč, z čehož cca 613 mil. Kč jsou náklady Statutárního města Ostravy a cca 183 mil. Kč jsou náklady stavební části Moravskoslezského kraje. V případě úspěšného podepsání dotační smlouvy Statutárního města Ostravy s Regionální radou regionu soudržnosti Moravskoslezsko, bude tento projekt financován z fondů EU, maximálně však ve výši 91,98 % z celkových způsobilých výdajů projektu.

Stage II of the Project Transport Terminal Svinov Begins
The new transport terminal of non-regional importance to become the transport node in Ostrava-Svinov in late 2012, is one step closer to its completion. In June, construction of the second stage of the project began. It is continuously connected with the construction of architecturally successful and well-known railway station. The reconstruction of secondary bridges and construction of a new plateau will begin soon.

Z podkladů SMO

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Pohled z autobusového terminálu – vizualizacePřístup k zastávkám – vizualizaceNové zastávky – vizualizaceCelkový pohled – vizualizaceCelkový pohled – vizualizaceCelkový pohled – vizualizaceCelkový pohled – vizualizaceCelkový pohled – vizualizace

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Navrhování konstrukcí ze skla podle evropských norem (49x)
Moderní architektura se vyznačuje důrazem na lehkost a co možná největší transparentnost, proto se v současnosti funkce ...
Řešený příklad návrhu nosné desky ze skla (43x)
Vzhledem k tomu, že v ČR v současné době neexistují žádné obecně závazné předpisy pro navrhování konstrukcí ze skla, je ...
Předsazená montáž oken a dveří (43x)
Řešení zabudování oken do stavby nebyla donedávna přisuzována velká důležitost. S nárůstem počtu novostaveb a rekonstruk...

NEJlépe hodnocené související články

Nové centrum Vinařství Lahofer – moderní architektura mezi vinicemiNové centrum Vinařství Lahofer – moderní architektura mezi vinicemi (5 b.)
Návrh nového reprezentativního centra Vinařství Lahofer ve vinicích nad Dobšicemi u Znojma, vznikl v brněnském studiu Ch...
Polyfunkční centrum AFI VokovicePolyfunkční centrum AFI Vokovice (5 b.)
Budova Polyfunkčního centra AFI Vokovice je primárně administrativní budova, nabízející variabilní řešení kancelářských ...
Rekonstrukce Paláce ŠporkRekonstrukce Paláce Špork (5 b.)
Rekonstrukce Paláce Špork je příkladem řešení revitalizace souboru budov na území Pražské památkové rezervace. Původní p...

NEJdiskutovanější související články

Projekt Nové Vítkovice odstartovalProjekt Nové Vítkovice odstartoval (4x)
Bývalé ocelové srdce Česka – Ostrava, stojí na prahu dalšího monstrózního projektu. Nejde o nic menšího, než o rev...
Předsazená montáž oken a dveří (2x)
Řešení zabudování oken do stavby nebyla donedávna přisuzována velká důležitost. S nárůstem počtu novostaveb a rekonstruk...
Nákupno-zábavné centrum AUPARK KošiceNákupno-zábavné centrum AUPARK Košice (2x)
Navrhované Nákupno-zábavné centrum AUPARK Košice je kompozične rozdelené na dva stavebné objekty SO 101 a SO 102 a tri k...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice