KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    První železniční koridor byl dokončen

První železniční koridor byl dokončen

Publikováno: 12.10.2004, Aktualizováno: 16.2.2010 00:06
Rubrika: 2004

České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými službami. Slavnostní otevření úseku Záboří nad Labem - Přelouč znamená totiž faktické dokončení I. národního tranzitního železničního koridoru na trase Děčín - Praha - Pardubice - Česká Třebová - Brno - Břeclav.

Tím se výrazně zjednodušuje železniční spojení do okolních států, především do Německa, na Slovensko, do Maďarska a do Rakouska. Významný podíl na této stavbě měla společnost Skanska ŽS. Poslední úsek znamenal práce zhruba za dvě miliardy korun (téměř celou jednu miliardu poskytla Evropská unie) a vítězem veřejné soutěže a posléze i zhotovitelem se stalo konsorcium Koridor Záboří.

Vedoucím členem sdružení je společnost Stavby silnic a železnic, druhým klíčovým účastníkem pak Skanska ŽS.
Modernizace celého prvního koridoru stála dohromady 36,5 miliardy korun. Byla financována státem, bankovními úvěry a v neposlední řadě příslušnými fondy Evropské unie. Investorem modernizace železniční sítě v České republice je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC).Celková aktualizovaná délka I. koridoru je 381,5 kilometru. Tento projekt je součástí IV. panevropského multimodálního koridoru.

Nyní zbývá v rámci I. a II. koridoru dokončit již pouze modernizaci některých železničních uzlů, především Chocně, Bohumína, Ústí nad Labem, Prahy, Kolína, Brna, České Třebové, Břeclavi a dalších.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu (22x)
Sedm měsíců bude trvat výstavba nového provizorního mostu na hraničním přechodu Moravský Svätý Ján mezi Slovenskem a Rak...
Česká republika je ve hře o další ocelárny (21x)
Rakouské ocelárny Voestalpine plánují v jedné ze tří středoevropských reformních zemí postavit nový závod na zpracování ...
Zinkovna v plném provozu (21x)
V závěru letošního května byla uvedena do plného provozu patrně největší a nejmodernější zinkovna svého druhu v Evropě. ...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice