KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    První železniční koridor byl dokončen

První železniční koridor byl dokončen

Publikováno: 12.10.2004, Aktualizováno: 16.2.2010 00:06
Rubrika: 2004

České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými službami. Slavnostní otevření úseku Záboří nad Labem - Přelouč znamená totiž faktické dokončení I. národního tranzitního železničního koridoru na trase Děčín - Praha - Pardubice - Česká Třebová - Brno - Břeclav.

Tím se výrazně zjednodušuje železniční spojení do okolních států, především do Německa, na Slovensko, do Maďarska a do Rakouska. Významný podíl na této stavbě měla společnost Skanska ŽS. Poslední úsek znamenal práce zhruba za dvě miliardy korun (téměř celou jednu miliardu poskytla Evropská unie) a vítězem veřejné soutěže a posléze i zhotovitelem se stalo konsorcium Koridor Záboří.

Vedoucím členem sdružení je společnost Stavby silnic a železnic, druhým klíčovým účastníkem pak Skanska ŽS.
Modernizace celého prvního koridoru stála dohromady 36,5 miliardy korun. Byla financována státem, bankovními úvěry a v neposlední řadě příslušnými fondy Evropské unie. Investorem modernizace železniční sítě v České republice je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC).Celková aktualizovaná délka I. koridoru je 381,5 kilometru. Tento projekt je součástí IV. panevropského multimodálního koridoru.

Nyní zbývá v rámci I. a II. koridoru dokončit již pouze modernizaci některých železničních uzlů, především Chocně, Bohumína, Ústí nad Labem, Prahy, Kolína, Brna, České Třebové, Břeclavi a dalších.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Betonové vozovky pohledem odborníků (26x)
Je lepší stavět vozovky z betonu nebo asfaltu? Tak hlavně v tomto duchu se nesla 1. mezinárodní konference Betonové vozo...
Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu (25x)
Sedm měsíců bude trvat výstavba nového provizorního mostu na hraničním přechodu Moravský Svätý Ján mezi Slovenskem a Rak...
O stavbu Národní technické knihovny mají firmy zájem (25x)
V rozsáhlém komplexu vysokých škol v Praze 6 vyroste Národní technická knihovna. Stavba objektu přijde na dvě miliardy k...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice