KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Praha bude mít další železniční tunely

Praha bude mít další železniční tunely

Publikováno: 12.7.2004, Aktualizováno: 16.2.2010 00:16
Rubrika: 2004

Zcela zásadní zlepšení železniční dopravy na území hlavního města přinese vybudování dvou nových tunelů pod Vítkovem. Ty spojí na straně jedné hlavní nádraží v Praze a Masarykovo s nádražími Libeň, Vysočany a Holešovice na straně druhé.

Zároveň tak budou na nejvyšší možné úrovni technické, bezpečnostní i rychlostní spojeny I., III. a IV. železniční koridor. Stavbu za 7,85 miliardy korun, jejímž investorem je Správa železniční dopravní cesty, a prostředky na ni poskytne stát prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury, uskuteční sdružení firem „Pražské spojení“ vedené společnosti Skanska ŽS. Přesný název stavby zní „Nové spojení Praha hl. n., Masarykovo n. - Libeň, Vysočany a Holešovice“.


Podpis smlouvy se uskutečnil 12. července, zahájení stavby je naplánováno na 1. srpna 2004 a ukončení celého díla je podle smluvních podmínek stanoveno na 15. prosince roku 2010. Projekt tunelů pod Vítkovem a jejich napojení na jednotlivé železniční koridory patří k nejnáročnějším dopravním stavbám, které kdy byly na území české republiky uskutečněny. Vedle dvou dvojkolejných tunelů, které tvoří samo jádro stavby, budou vybudovány 4 významné železniční mosty, přičemž hlavními jsou 437 metrů dlouhá estakáda Masarykova a Husitská, dále 322 metrů dlouhá estakáda Sluncová, 130ti metrový tunelový most a 44 metrů dlouhý most Balabenka. Vznikne také téměř třistametrová silniční estakáda spojující Krejcárek a Palmovku a řada doprovodných staveb.

Celková délka tunelů je 2,68 kilometru. Bude položeno 28,48 kilometru nových kolejí, nataženy 43 kilometry optických kabelů, 29 kilometrů traťových kabelů a 16 km nového trakčního vedení. Postaveny budou téměř tři kilometry protihlukových stěn.„Jde o projekt, který představuje absolutní špičku v železničním stavitelství. Je to stavba neobyčejně náročná na koordinaci činností, na technickou přesnost a na dodržování technologické kázně,“ prohlásil předseda představenstva a generální ředitel Skanska ŽS Jindřich Topol.

Soustava tunelů a navazujících estakád vytváří na území pěti pražských obvodů (2, 3, 8, 9 a 10) křižovatku, která naprosto zásadně změní možnosti využívání koridorů, které budou tvořit páteř železniční dopravy v republice. Jejich přímé spojení však bude mít i kladné dopady na hromadnou dopravu v hlavním městě jako takovém, protože samo zvýšení rychlosti dopravy a propustnosti celého pražského uzlu změní výrazně kvalitu spojení mezi samotnou Prahou a aglomeracemi středočeského kraje. V tomto směru lze stavbu chápat jako vysloveně ekologický projekt, protože otevře cestu ke snížení individuální automobilové přepravy z oblastí přiléhajících k hlavnímu městu do jeho centra.

Vítězem veřejné obchodní soutěže se stalo Sdružení „Pražské spojení“. Jeho vedoucím členem je Skanska ŽS, dalšími členy jsou Stavby silnic a železnic, Metrostav a.s. a Subterra. Členové konsorcia se zavázali v rámci výstavby plnit nejpřísnější ekologické i bezpečnostní předpisy.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu (26x)
Sedm měsíců bude trvat výstavba nového provizorního mostu na hraničním přechodu Moravský Svätý Ján mezi Slovenskem a Rak...
Betonové vozovky pohledem odborníků (26x)
Je lepší stavět vozovky z betonu nebo asfaltu? Tak hlavně v tomto duchu se nesla 1. mezinárodní konference Betonové vozo...
O stavbu Národní technické knihovny mají firmy zájem (25x)
V rozsáhlém komplexu vysokých škol v Praze 6 vyroste Národní technická knihovna. Stavba objektu přijde na dvě miliardy k...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice