KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Plechy pro luxusní lodě

Plechy pro luxusní lodě

Publikováno: 14.11.2004, Aktualizováno: 18.12.2008 17:28
Rubrika: 2004

Přes 3.000 tun lodních plechů putovalo z Ostravy do finské loděnice Aker Finnyards, Rauma pro výrobu 177 m dlouhé a 28 m široké „čistokrevné“ luxusní jachty BIRKA PARADISE, kterou v tomto týdnu loděnice předaly zákazníkovi švédské firmě Birka Line.

Plechy byly s Česka do Finska dodávány postupně od června 2003 až do začátku letošního roku, poprvé byla loď spuštěna na vodu letos v dubnu a od tohoto týdne bude převážet své pasažéry na pravidelné lince Stockholm (Švédsko) - Mariehamn (Finsko). Dodavatelem plechů jsou Vítkovice Steel.
„Tato loď je skvělým příkladem našich schopností a odborných zkušeností v oblasti stavby jachet pro zábavné plavby s náročnou klientelou. Letos v listopadu proto bude koupání v bazénu a oběd pod palmami v exotickém prostředí možné také na Baltu,“ řekl Jyrki Heinimaa, prezident Aker Finnyards. Tropické horko pod umělým sluncem, které svítí jako opravdové, ale s 90% odfiltrováním ultrafialových paprsků, totiž umožňuje zasklená venkovní paluba. I díky ostravské společnosti se tedy může celkem 1.800 pasažérů procházet po jedenácti palubách, nebo postupně navštěvovat devět restaurací, několik barů, dva noční kluby, nákupní prostory a nejvýše položenou „rekreační“ palubu s vyhlídkovou místností a bazénem s lázněmi.
Tato zakázka je jen pokračováním několikaleté spolupráce s firmou Aker Finnyards. V minulém roce dodala společnost Vítkovice Steel zhruba 5.400 t plechů na stavbu lodi Victoria I - plavidla o délce 193 m, šířce 29 m a hrubé tonáži 40.000 t, které je schopno převézt až 2.500 pasažérů. Viktoria I. patří do „flotily“ největší estonské loďařské společnosti Tallink Grupp AS a k přepravě osob a vozidel na trase Stockholm - Tallin slouží již od března 2004.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

První železniční koridor byl dokončen (19x)
České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými...
Most Seifertova otevřen, doprava u Bulhara se zlepší (19x)
Dva měsíce před plánovaným termínem byl koncem září zahájen plný automobilový provoz pod železničním přemostěním Seifert...
O stavbu Národní technické knihovny mají firmy zájem (18x)
V rozsáhlém komplexu vysokých škol v Praze 6 vyroste Národní technická knihovna. Stavba objektu přijde na dvě miliardy k...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice