KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Plechy pro luxusní lodě

Plechy pro luxusní lodě

Publikováno: 14.11.2004, Aktualizováno: 18.12.2008 17:28
Rubrika: 2004

Přes 3.000 tun lodních plechů putovalo z Ostravy do finské loděnice Aker Finnyards, Rauma pro výrobu 177 m dlouhé a 28 m široké „čistokrevné“ luxusní jachty BIRKA PARADISE, kterou v tomto týdnu loděnice předaly zákazníkovi švédské firmě Birka Line.

Plechy byly s Česka do Finska dodávány postupně od června 2003 až do začátku letošního roku, poprvé byla loď spuštěna na vodu letos v dubnu a od tohoto týdne bude převážet své pasažéry na pravidelné lince Stockholm (Švédsko) - Mariehamn (Finsko). Dodavatelem plechů jsou Vítkovice Steel.
„Tato loď je skvělým příkladem našich schopností a odborných zkušeností v oblasti stavby jachet pro zábavné plavby s náročnou klientelou. Letos v listopadu proto bude koupání v bazénu a oběd pod palmami v exotickém prostředí možné také na Baltu,“ řekl Jyrki Heinimaa, prezident Aker Finnyards. Tropické horko pod umělým sluncem, které svítí jako opravdové, ale s 90% odfiltrováním ultrafialových paprsků, totiž umožňuje zasklená venkovní paluba. I díky ostravské společnosti se tedy může celkem 1.800 pasažérů procházet po jedenácti palubách, nebo postupně navštěvovat devět restaurací, několik barů, dva noční kluby, nákupní prostory a nejvýše položenou „rekreační“ palubu s vyhlídkovou místností a bazénem s lázněmi.
Tato zakázka je jen pokračováním několikaleté spolupráce s firmou Aker Finnyards. V minulém roce dodala společnost Vítkovice Steel zhruba 5.400 t plechů na stavbu lodi Victoria I - plavidla o délce 193 m, šířce 29 m a hrubé tonáži 40.000 t, které je schopno převézt až 2.500 pasažérů. Viktoria I. patří do „flotily“ největší estonské loďařské společnosti Tallink Grupp AS a k přepravě osob a vozidel na trase Stockholm - Tallin slouží již od března 2004.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu (26x)
Sedm měsíců bude trvat výstavba nového provizorního mostu na hraničním přechodu Moravský Svätý Ján mezi Slovenskem a Rak...
O stavbu Národní technické knihovny mají firmy zájem (26x)
V rozsáhlém komplexu vysokých škol v Praze 6 vyroste Národní technická knihovna. Stavba objektu přijde na dvě miliardy k...
Betonové vozovky pohledem odborníků (26x)
Je lepší stavět vozovky z betonu nebo asfaltu? Tak hlavně v tomto duchu se nesla 1. mezinárodní konference Betonové vozo...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice