KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Ocelové konstrukce v Hustopečích

Ocelové konstrukce v Hustopečích

Publikováno: 2.12.2004, Aktualizováno: 18.12.2008 21:22
Rubrika: 2004

Každoroční konference odborníků z oboru ocelových konstrukcí se konala 2. prosince již po dvaačtyřicáté. Ve zcela zaplněném sále se jich sešly téměř tři stovky a měli možnost vyslechnout si patnáct odborných příspěvků s nejrůznější tématikou. V přísálí mezitím probíhala prezentace zhruba dvaceti firem.

Úvodem hovořil profesor Jindřich Melcher ze stavební fakulty Vysokého učení technického v Brně o aktuálních problémech konverze ENV na EN. ČR jako plnoprávný člen výboru CEN (ComitéEuropéen de Normalisation) je zapojena do všech aktivit zemí západoevropského regionu, zaměřených na tvorbu, schvalování a zavádění unifikovaných a harmonizovaných evropských technických normativních dokumentů. Profesor Melcher uvedl, že zatímco západní projektanti změny vnímají velmi „vlažně“, jejich čeští kolegové jsou naopak hodně aktivní. CEN je ale obrovská mašinérie, v níž se odehrává harmonizace a unifikace norem již 25 let. Uzavření procesu se předpokládá mezi lety 2008 - 2010, ale dalších až 5 let bude probíhat tak zvaná paralelní konzistence, kdy budou současně platit i normy jednotlivých zemí. Konverze byla zahájena přede dvěma lety a byl přijat první balík základních pravidel. Jednotlivé státy mají tendenci prosazovat některá národní specifika. Například zástupce Švédska žádal při jednom ze zasedání v dohodovém řízení prosazení ocelí vyšších pevností a podařilo se mu to poměrně snadno. Jak uvedl dále prof. Melcher, při unifikaci a harmonizaci norem vznikají problémy zásadního charakteru při překladu do angličtiny nebo němčiny, kde nejednou dochází k diskutabilnímu výkladu přeložených technických výrazů.

SPOJENÍ OCELI A BETONU
O perspektivách užívání oceli v budoucnosti hovořil architekt Roman Koucký. Zdůraznil fakt, že stále rostoucí ceny oceli se nadále nebudou týkat jen výstavby, ale všech oborů, kde se ocel užívá. S tímto materiálem se ve světě pracuje stále více, ale například v ČR nadále přetrvává určitá míra segregace, kdy oceláři a betonáři pracují dlouhodobě zavedenými postupy a na rozdíl od vyspělých zemí světa nedokážou dostatečně spojit výhody obou stavebních hmot. R. Koucký zdůraznil velké možnosti práce s ocelí, kde se dá velmi dobře pracovat s křivkou a nejen tradičně s pravým úhlem.
Následně vystoupil Jiří Studnička, s informacemi z kongresu IABSE v čínské Šanghaji. Na kaskádě snímků doložil využívání oceli v tomto dynamicky se rozvíjejícím se regionu. Objekty místního letiště jsou jen z oceli a spojení s městem zajišťuje speciální vlak, jezdící rychlostí 430 km/hod, přičemž 3 minuty trvá rozjezd a dosažení potřebné rychlosti, jednu minutu uvedená rychlá jízda a další tři minuty probíhá brzdění. Profesor Studnička také prezentoval největší obloukový most na světě s rozpětím 550 metrů.
V dalším průběhu jednání se hovořilo rekonstrukci a obnově mostů přes Dunaj, otázkách při navrhování styčníků podle Evropských norem, žárově zinkovaných povlacích při protikorozní ochraně a řadě konkrétních staveb. Blok přednášek zakončil Milan Citta obsáhlou informací o zaplavování Mostu Košická v Bratislavě. Po krátké diskusi následoval společenský večer s pozváním organizátorů na příští konferenci, která se uskuteční první čtvrtek v prosinci 2005.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu (26x)
Sedm měsíců bude trvat výstavba nového provizorního mostu na hraničním přechodu Moravský Svätý Ján mezi Slovenskem a Rak...
O stavbu Národní technické knihovny mají firmy zájem (26x)
V rozsáhlém komplexu vysokých škol v Praze 6 vyroste Národní technická knihovna. Stavba objektu přijde na dvě miliardy k...
Betonové vozovky pohledem odborníků (26x)
Je lepší stavět vozovky z betonu nebo asfaltu? Tak hlavně v tomto duchu se nesla 1. mezinárodní konference Betonové vozo...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice