KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Nový silniční obchvat ulehčí Uherskému Hradišti i dalším městům

Nový silniční obchvat ulehčí Uherskému Hradišti i dalším městům

Publikováno: 26.9.2004, Aktualizováno: 16.2.2010 00:09
Rubrika: 2004

Za účasti ministra dopravy Šimonovského, generálního ředitele ŘSD Laušmana a vrcholových představitelů sdružení firem Skanska DS a Strabag, dne 27.9.2004 s měsíčním předstihem dostali motoristé do užívání nový silniční obchvat Uherského Hradiště. Dílo v hodnotě 994 miliony Kč. Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR, projektantem akciová společnost Pragoprojekt.

Součástí projektu byla také výstavba tří mimoúrovňových křižovatek a devíti mostních objektů.

Silniční estakáda o délce 1.012 m, která překračuje trať ČD, silnici I/55 a některé místní komunikace, je svými parametry nejdelší estakádou v České republice. Její nosnou konstrukci tvoří 29 polí a bezpečnost provozu je zajištěna ocelovými svodidly a ocelovým zábradlím s protihlukovou výplní z plastu tloušťky 15 mm. Z důvodu přerušení dostupnosti některých zemědělských objektů bylo nutno vybudovat osm nových polních cest a celou řadu přeložek inženýrských sítí. S ohledem na přírodní specifika dané oblasti bylo v rámci  obchvatu vybudováno devět prostupů pro obojživelníky. Místa, kde komunikace prochází oddychovou příměstskou zónou, jsou chráněna 750 metrů dlouhou a 2,7 metru vysokou protihlukovou stěnou.

Hlavní trasa obchvatu začíná u obce Zlechov, kde se odklání od stávající silnice I/50, obchází města Staré Město a Uherské Hradiště a v konci úpravy navazuje na dříve vybudovanou přeložku „Kunovice - Vésky“. Srážková voda je z vozovky odváděna betonovými příkopovými žlaby do řeky Moravy a Olšavy. Stavba byla zahájena v lednu 2002 a dokončena a předána do užívání s měsíčním předstihem před smluvním termínem, kterým byl říjen 2004.

Zdroj: tisková zpráva Skanska DS

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu (26x)
Sedm měsíců bude trvat výstavba nového provizorního mostu na hraničním přechodu Moravský Svätý Ján mezi Slovenskem a Rak...
O stavbu Národní technické knihovny mají firmy zájem (26x)
V rozsáhlém komplexu vysokých škol v Praze 6 vyroste Národní technická knihovna. Stavba objektu přijde na dvě miliardy k...
Betonové vozovky pohledem odborníků (26x)
Je lepší stavět vozovky z betonu nebo asfaltu? Tak hlavně v tomto duchu se nesla 1. mezinárodní konference Betonové vozo...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice