KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu

Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu

Publikováno: 29.12.2004, Aktualizováno: 15.2.2010 23:56
Rubrika: 2004

Sedm měsíců bude trvat výstavba nového provizorního mostu na hraničním přechodu Moravský Svätý Ján mezi Slovenskem a Rakouskem. Nosná konstrukce mostu bude tvořena typovou ocelovou rozebíratelnou mostní konstrukcí, jejíž součástí bude také zvedací zařízení, které umožní v období splavnosti řeky Moravy zvednout most o 1,5 metru. Mostní objekt bude tvořen třemi poli o délce 27 + 60 + 45 m.

Výstavba zahrnuje vybudování provizorního mostu širokého 4 metry přes řeku Moravu a chodníků po obou stranách o šířce 1,25 m. Jelikož bude most jednopruhový, obousměrný, silniční doprava na něm bude řízena světelnou signalizací.

Projekt počítá s vybudováním nové přístupové komunikace k mostnímu objektu v délce 100 metrů, zrekonstruováno bude také 400 metrů asfaltového povrchu na stávající komunikaci III/0238. Pod vozovkou bude také vybudováno sedm průchodů pro obojživelníky, především žáby. Stavební ruch zde bude probíhat po dobu sedmi měsíců s výjimkou období od května do poloviny července roku 2005. V tomto období budou práce přerušeny, aby stavební činnost nenarušovala přírodní rovnováhu v místě, kde hnízdí vzácné ptactvo.

Díky mostu zroste kapacita přechodu a především omezí zátěž, kterou znamená pro místní obyvatele. Dílo za bezmála 2,3 milionů EURO provede společnost Skanska DS, investorem stavby je Slovenská správa ciest. Výstavba bude financována z prostředků programu PHARE Evropské unie.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový silniční obchvat ulehčí Uherskému Hradišti i dalším městům (22x)
Za účasti ministra dopravy Šimonovského, generálního ředitele ŘSD Laušmana a vrcholových představitelů sdružení firem Sk...
První železniční koridor byl dokončen (18x)
České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými...
Česká republika je ve hře o další ocelárny (17x)
Rakouské ocelárny Voestalpine plánují v jedné ze tří středoevropských reformních zemí postavit nový závod na zpracování ...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice