KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu

Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu

Publikováno: 29.12.2004, Aktualizováno: 15.2.2010 23:56
Rubrika: 2004

Sedm měsíců bude trvat výstavba nového provizorního mostu na hraničním přechodu Moravský Svätý Ján mezi Slovenskem a Rakouskem. Nosná konstrukce mostu bude tvořena typovou ocelovou rozebíratelnou mostní konstrukcí, jejíž součástí bude také zvedací zařízení, které umožní v období splavnosti řeky Moravy zvednout most o 1,5 metru. Mostní objekt bude tvořen třemi poli o délce 27 + 60 + 45 m.

Výstavba zahrnuje vybudování provizorního mostu širokého 4 metry přes řeku Moravu a chodníků po obou stranách o šířce 1,25 m. Jelikož bude most jednopruhový, obousměrný, silniční doprava na něm bude řízena světelnou signalizací.

Projekt počítá s vybudováním nové přístupové komunikace k mostnímu objektu v délce 100 metrů, zrekonstruováno bude také 400 metrů asfaltového povrchu na stávající komunikaci III/0238. Pod vozovkou bude také vybudováno sedm průchodů pro obojživelníky, především žáby. Stavební ruch zde bude probíhat po dobu sedmi měsíců s výjimkou období od května do poloviny července roku 2005. V tomto období budou práce přerušeny, aby stavební činnost nenarušovala přírodní rovnováhu v místě, kde hnízdí vzácné ptactvo.

Díky mostu zroste kapacita přechodu a především omezí zátěž, kterou znamená pro místní obyvatele. Dílo za bezmála 2,3 milionů EURO provede společnost Skanska DS, investorem stavby je Slovenská správa ciest. Výstavba bude financována z prostředků programu PHARE Evropské unie.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nejlepší stavby roku vyhlášeny na veletrhu ForArch (31x)
Z osmačtyřiceti přihlášených staveb vybírala odborná porota soutěže Stavba roku 2004. Ta se již tradičně konala u přílež...
Nejdelší český dálniční tunel proražen (29x)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
První železniční koridor byl dokončen (24x)
České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice