KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Náročná dopravní stavba dokončena

Náročná dopravní stavba dokončena

Publikováno: 9.12.2004, Aktualizováno: 15.2.2010 23:58
Rubrika: 2004

Železniční mosty na Seifertově ulici v Praze v lokalitě Bulhar se opravovaly od října 2003. Rekonstrukce měla dvě části a její celkové náklady dosáhly výše 703 miliony korun.

Při rekonstrukci přemostění se podařilo sdružení firem, které tvořily společnosti SSŽ a Skanska ŽS, se podařilo ve spolupráci s investorem (Správa železniční dopravní cesty - SŽDC) zkrátit termíny dokončení jednotlivých částí stavby. Tramvajová provoz na ulici Seifertova byl dokončen o tři měsíce a provoz automobilový o měsíce dva oproti původnímu harmonogramu. Podle Jana Komárka, generálního ředitele SŽDC, plní nový železniční most všechna přísná kriteria. Most výrazně zlepšil dopravní situaci v této části Prahy a také přispěl ke zlepšení vlakového spojení z pražského Hlavního nádraží.

NOVÉ PARAMETRY
Přestavbu železničních mostů nad Seifertovou ulicí vyvolal havarijní stav původních ocelových mostů, které byly z konce 19. století. Omezovaly vlakovou dopravu v lokalitě Hlavního nádraží a také nízkou podjezdnou výškou bránily podjezdu vyšších vozidel, například hasičských. Nový most tvoří ocelobetonová konstrukce, kterou tvoří 73 ocelové nosníky proměnné výšky. Nová mostní konstrukce stojí na zcela nových opěrách, které jsou založeny na velkoprůměrových pilotách o průměru 900 a 1.200 mm. Na mostě je nyní průběžné štěrkové lože s pružným upevněním kolejnic, což znamená výrazné snížení hluku proti původnímu řešení.

Stavba byla značně náročná, například i tím, že Seifertovu ulici bylo nutné prohloubit o 1,5 metru. S tím bylo spojena překládka velkého množství kabelů, kterých bylo použito necelých 50 kilometrů. Výkopy představují téměř 28 tisíc kubických metrů a na zpětné zásypy bylo použito 8,5 tisíce m3 nenamrzavých hmot. Drážní úřad Praha vydal po hlavní prohlídce a úspěšných výsledcích zatěžovací zkoušky mosty (pomocí čtyř parních lokomotiv) souhlas s uvedením kolejiště a mostu do provozu od 6. prosince 2004. Plný vlakový provoz zde bude zahájen v noci z 11. na 12. prosince 2004.


Jan Komárek hodnotí kladně stavbařskou práci


Most Seifertova je zcela způsobilý k trvalému provozu

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu (26x)
Sedm měsíců bude trvat výstavba nového provizorního mostu na hraničním přechodu Moravský Svätý Ján mezi Slovenskem a Rak...
O stavbu Národní technické knihovny mají firmy zájem (26x)
V rozsáhlém komplexu vysokých škol v Praze 6 vyroste Národní technická knihovna. Stavba objektu přijde na dvě miliardy k...
Betonové vozovky pohledem odborníků (26x)
Je lepší stavět vozovky z betonu nebo asfaltu? Tak hlavně v tomto duchu se nesla 1. mezinárodní konference Betonové vozo...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice