Náročná dopravní stavba dokončena
Rubrika: 2004
Železniční mosty na Seifertově ulici v Praze v lokalitě Bulhar se opravovaly od října 2003. Rekonstrukce měla dvě části a její celkové náklady dosáhly výše 703 miliony korun.
Při rekonstrukci přemostění se podařilo sdružení firem, které tvořily společnosti SSŽ a Skanska ŽS, se podařilo ve spolupráci s investorem (Správa železniční dopravní cesty - SŽDC) zkrátit termíny dokončení jednotlivých částí stavby. Tramvajová provoz na ulici Seifertova byl dokončen o tři měsíce a provoz automobilový o měsíce dva oproti původnímu harmonogramu. Podle Jana Komárka, generálního ředitele SŽDC, plní nový železniční most všechna přísná kriteria. Most výrazně zlepšil dopravní situaci v této části Prahy a také přispěl ke zlepšení vlakového spojení z pražského Hlavního nádraží.
NOVÉ PARAMETRY
Přestavbu železničních mostů nad Seifertovou ulicí vyvolal havarijní stav původních ocelových mostů, které byly z konce 19. století. Omezovaly vlakovou dopravu v lokalitě Hlavního nádraží a také nízkou podjezdnou výškou bránily podjezdu vyšších vozidel, například hasičských. Nový most tvoří ocelobetonová konstrukce, kterou tvoří 73 ocelové nosníky proměnné výšky. Nová mostní konstrukce stojí na zcela nových opěrách, které jsou založeny na velkoprůměrových pilotách o průměru 900 a 1.200 mm. Na mostě je nyní průběžné štěrkové lože s pružným upevněním kolejnic, což znamená výrazné snížení hluku proti původnímu řešení.
Stavba byla značně náročná, například i tím, že Seifertovu ulici bylo nutné prohloubit o 1,5 metru. S tím bylo spojena překládka velkého množství kabelů, kterých bylo použito necelých 50 kilometrů. Výkopy představují téměř 28 tisíc kubických metrů a na zpětné zásypy bylo použito 8,5 tisíce m3 nenamrzavých hmot. Drážní úřad Praha vydal po hlavní prohlídce a úspěšných výsledcích zatěžovací zkoušky mosty (pomocí čtyř parních lokomotiv) souhlas s uvedením kolejiště a mostu do provozu od 6. prosince 2004. Plný vlakový provoz zde bude zahájen v noci z 11. na 12. prosince 2004.
Jan Komárek hodnotí kladně stavbařskou práci
Most Seifertova je zcela způsobilý k trvalému provozu