KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Na Mostě Košická v Bratislavě finišují

Na Mostě Košická v Bratislavě finišují

Publikováno: 5.9.2004, Aktualizováno: 16.2.2010 00:11
Rubrika: 2004

Den otevřených dveří, který se konal v neděli 5. září 2004 na největší současné dopravní stavbě na Slovensku, přilákal tisíce lidí. Ti měli jedinou a poslední možnost prohlédnout si zblízka unikátní technické dílo, zaručující po definitivním osazení celkovou délku přemostění 835 metrů včetně estakád. Hlavní mostní objekt má délku 517,3 metru a hlavní pole mostu měří 231 metr.

Ocelový oblouk má v největší výšce 36 metrů a je na něm 66 kusů závěsů, nesoucích mostovku. Ta bude po osazení 15 metrů nad hladinou Dunaje. Toto mimořádné inženýrské dílo umožní propojení městské části Bratislava - Petržalka s městskými částmi Mlýnské Nivy a Ružinov bez zatížení centrální městské zóny. V rámci výstavby mostu bude přebudována řada souvisejících křižovatek s cílem přesměrovat dopravní zátěž na již vybudované dopravní okruhy.

Investorem akce je Metro Bratislava a generálním projektantem Dopravoprojekt Bratislava. Z mezinárodního tendru na zhotovitele stavby, kterého se zúčastnilo 13 firem a konsorcií, vyšlo vítězně sdružení, v němž je lídrem Doprastav Bratislava spolu s firmou MCE Linz. Práce na výstavbě ocelové části mostu, jehož jednotlivé části připravovali tři dodavatelé a jehož hlavní mostní pole montovali na břehu Dunaje montéři Hutních montáží Ostrava, nyní finišují a probíhá příprava na zaplavení mostu k definitivnímu osazení. S ohledem na hmotnost hlavního pole (5.240 tun) půjde o mimořádně náročnou práci s využitím speciálních pontonů a nejrůznější techniky. Počítá se s tím, že přemístění hlavní pole potrvá tři dny. Podle dosavadních propočtů tři dny.



V první fázi bude nutné nalodit konec mostu ze strany od Hradu na pontonovou soupravu. Poté bude následovat přeplavení mostu na pilíř č. 10, který je vybudován v korytě Dunaje na petržalské straně, přičemž celou přepravu bude nutné hlídat, případně brzdit, pomocí obřích brzdných souprav - elektrických vrátků. Most se bude v této fázi otáčet na straně přístavu v jednom bodu na speciálním kalotovém ložisku, zatímco protilehlá strana této části bude pojíždět na čtvrtkruhové dráze, vytvořené z lešení typu Pižmo a obřích nosníků o celkové váze 800 tun. Poslední fáze bude znamenat přemístění petržalské části hlavního pole mostu na nosný pilíř. Budou následovat další práce jako je kompletní vystrojení ocelové části mostu - osazení iluminace, radarové, denní, meteorologické a světelné signalizace. Patří sem také uložení inženýrských sítí včetně vodovodu DN 600 do technického prostoru mostu.

S celým procesem zaplavení hlavního ocelového pole mostu se počítá v závislosti na plavebních podmínkách v letošním září. Mezitím probíhá průběžně výstavba Estakády Bratislava, kde je třeba vystavět 75 tisíc m2 vozovky a okolo 17,5 tisíce m2 mostních izolací. Celá stavba je velkým souborem 140 objektů, mezi něž patří kolektory, kanalizace, překládky inženýrských sítí, chodníky vozovky, lávky pro pěší a cyklisti, opěrné zdi a protihlukové stěny. O postupu výstavby budeme dále průběžně informovat.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový silniční obchvat ulehčí Uherskému Hradišti i dalším městům (21x)
Za účasti ministra dopravy Šimonovského, generálního ředitele ŘSD Laušmana a vrcholových představitelů sdružení firem Sk...
První železniční koridor byl dokončen (18x)
České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými...
Česká republika je ve hře o další ocelárny (18x)
Rakouské ocelárny Voestalpine plánují v jedné ze tří středoevropských reformních zemí postavit nový závod na zpracování ...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice