KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Miliardy korun poputují pod zem

Miliardy korun poputují pod zem

Publikováno: 8.12.2004, Aktualizováno: 15.2.2010 23:58
Rubrika: 2004

Praha bude mít další tunel rekordní délky. K městskému okruhu se plánuje přístavba v podobě napojení Strahovského tunelu přes Špejchar a Letnou do Troje, jejíž součástí je i téměř čtyři kilometry dlouhá podzemní cesta pod Stromovkou a Vltavou. Dělníci už prorazili velkou část průzkumné štoly.

Průzkumná štola se razí z Troje a jejím úkolem je vyzkoumat podmínky pro budoucí stavbu tunelu. Celková délka průzkumné štoly činí 1.949 m a profil výrubu, asi 10 m2, je součástí budoucího výrubu vlastní stavby. Dělníci zatím vyrazili 1.400 metrů. Teprve podle údajů z průzkumu se může určit přibližná cena celého tunelu. Ta se v současnosti odhaduje na téměř 15 miliard korun. Investorem stavby je město Praha, ale vzhledem k obrovským finančním nákladům se uvažuje o tom, že část peněz do projektu vloží soukromý investor.

Hlavním úkolem je napojit existující části okruhu a »odklonit« dopravu z nejkritičtější oblasti ve městě. Pokud bude vše probíhat podle plánů, stavba začne už ke konci příštího roku. Zhruba na jaře by mělo být vyhlášeno výběrové řízení na zhotovitele tunelu. Průzkumnou štolu nyní provádí Metrostav a na projektu pracují projektanti z firmy Satra.

Foto: www.satra.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový silniční obchvat ulehčí Uherskému Hradišti i dalším městům (20x)
Za účasti ministra dopravy Šimonovského, generálního ředitele ŘSD Laušmana a vrcholových představitelů sdružení firem Sk...
První železniční koridor byl dokončen (17x)
České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými...
Česká republika je ve hře o další ocelárny (17x)
Rakouské ocelárny Voestalpine plánují v jedné ze tří středoevropských reformních zemí postavit nový závod na zpracování ...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice