KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Letecký přístav - zahájil provoz

Letecký přístav - zahájil provoz

Publikováno: 15.1.2004, Aktualizováno: 18.12.2008 16:17
Rubrika: 2004

Slavnostní předání nově postaveného areálu Cargo ČSA pro potřeby nákladní letecké dopravy letiště v Praha - Ruzyně se uskutečnilo ve čtvrtek 15. ledna letošního roku. Vlastní provoz pak začal o tři dny dříve. Stavební firma HOCHTIEF VSB a.s, tak dokázala realizovat stavbu během necelého jednoho roku, přesně za 11 měsíců.

Nový areál, který nahradí stávající objekty, bude zajišťovat odbavování přepravovaného zboží. Předpokládaná kapacita objektu, který je situován ve východní části letiště, činí 60 tisíc tun ročně. Obestavěný prostor představuje 179.00 metrů krychlových, zastavěná plocha činí 1,5 hektaru. Objem stavebních dodávek včetně technologií a slaboproudu činí 650 milionů korun. „Stavba byla náročná tím, že začala v zimním období a krátkou dobou výstavby. Tento projekt rozhodně patří mezi nejvýznamnější pro naší společnost v roce 2003,“ řekl nám Václav Matyáš, generální ředitel stavební firmy.
Budova Cargo ČSA se skládá ze dvou funkčních částí. Jednou je administrativní budova a druhá, rozsáhlejší, je provozní a skladová, která k ní přiléhá. Administrativní budova je z prefabrikátovaného železobetonového skeletu s předpínanými stropními panely. Architektonicky výrazným prvkem je průčelí budovy, které je navrženo s průběžnými okenními pásy a je výtvarně členěno prosklenými schodišťovými věžemi. Toto jižní průčelí je obráceno k příjezdové komunikaci a bude tvořit pro návštěvníky letiště pohledovou dominantu celého objektu. Provozní část tvoří tři ocelové haly různých výšek a maximálním rozponem 45 metrů. Opláštění obou funkčních celků je sendvičovými panely z plechů a PUR pěny.
Stavba byla náročnou nejen svým rozsahem, ale i složitostí technologického vybavení a souvisejícími nároky na přesnost výstavby. Zajímavostí může být rozsáhlé použití drátkobetonu na podlahy, spodní stavba bez vnějších hydroizolací a vysoká míra prefabrikace.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu (26x)
Sedm měsíců bude trvat výstavba nového provizorního mostu na hraničním přechodu Moravský Svätý Ján mezi Slovenskem a Rak...
O stavbu Národní technické knihovny mají firmy zájem (26x)
V rozsáhlém komplexu vysokých škol v Praze 6 vyroste Národní technická knihovna. Stavba objektu přijde na dvě miliardy k...
Betonové vozovky pohledem odborníků (26x)
Je lepší stavět vozovky z betonu nebo asfaltu? Tak hlavně v tomto duchu se nesla 1. mezinárodní konference Betonové vozo...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice