KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Hovořilo se o tématech z 9. sympozia Mosty 2004

Hovořilo se o tématech z 9. sympozia Mosty 2004

Publikováno: 28.9.2004, Aktualizováno: 16.2.2010 00:09
Rubrika: 2004

Diskusní seminář, který navazoval na 9. sympozium Mosty 2004 se konal předposlední zářijový týden v Plzni - Křimicích. Týkal se hlavně problematiky mostů, pozemních komunikací a drážních mostů.

Podebatovat na tato témata přijelo z celé republiky okolo šedesáti odborníků ze státní i soukromé sféry. Součástí dvoudenního semináře byla i exkurze po obchvatu Plzně (mostní objekty - SMP Construction, Bögl & Krýsl, Skanska DS). Mostařská veřejnost využívá těchto seminářů kromě možnosti odborného vyjádření k přednáškám z letošního sympozia, kdy na podobné diskuse není čas, tak hlavně i k navázání kontaktů. Nejzajímavější náměty ze semináře budou posléze zařazeny do programu připravovaného jubilejního 10. sympozia Mosty 2005.

A tím by například mohl být příspěvek, hodnotící stav mostů v Česku. Přítomní odborníci jej totiž v mnoha případech označili za kritický. „Někdy mi až naskakuje husí kůže, když projíždím pod některými dálničními mostmi. Kolegové z ciziny se opravdu diví, kam až jsme stav mostů nechali dojít,“ poznamenal například František Menšík z ŘSD Brno. Vedoucí pracoviště hospodaření s vodou z VÚV T.G. Masaryka v Praze Evžen Polenka zase názorně představil na videoprojekci, co všechno ovlivňuje odolnost mostní konstrukce při povodních. Hovořil také o tom, jak přizpůsobit stavbu mostu průtokům řek, neboť nelze brát v potaz jen čísla udávaná meteorologickými ústavy. Od skutečnosti se mohou lišit v mnoha procentech. Více o těchto zkušenostech přineseme v některém z dalších čísel časopisu KONSTRUKCE. Taktéž o dalších zajímavých příspěvcích budeme průběžně informovat v dalších číslech.

Během programu prvního dne se probíraly ještě tyto oblasti: Financování dopravní infrastruktury, legislativa, normy, předpisy, novinky v oblasti vědy a výzkumu, Projekce a realizace novostaveb, přestaveb a oprav mostů, Příslušenství mostů s doporučeným zaměřením na materiály, výrobky a konstrukční prvky mostních staveb. Večer zpestřily videoprogramy z výstavby zajímavých objektů.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu (26x)
Sedm měsíců bude trvat výstavba nového provizorního mostu na hraničním přechodu Moravský Svätý Ján mezi Slovenskem a Rak...
O stavbu Národní technické knihovny mají firmy zájem (26x)
V rozsáhlém komplexu vysokých škol v Praze 6 vyroste Národní technická knihovna. Stavba objektu přijde na dvě miliardy k...
Betonové vozovky pohledem odborníků (26x)
Je lepší stavět vozovky z betonu nebo asfaltu? Tak hlavně v tomto duchu se nesla 1. mezinárodní konference Betonové vozo...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice