KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Dobrá se zbavila dopravní zátěže o čtyři měsíce dříve

Dobrá se zbavila dopravní zátěže o čtyři měsíce dříve

Publikováno: 25.10.2004, Aktualizováno: 16.2.2010 00:04
Rubrika: 2004

Se čtyřměsíčním předstihem byla slavnostně zprovozněna stavba obchvatu obce Dobrá, která se stala jedním z nejvýznamnějších a nejsledovanějších dopravních projektů Moravskoslezského kraje posledních let. Výstavba obchvatu v délce 5,6 km byla zahájena začátkem léta a dodavatelé se zavázali ji dokončit za 32 měsíců.

Oproti plánu byla tedy doprava z obce Dobrá převedena na novou komunikaci, která je součástí mezinárodní silnice E 462 (rychlostní silnice R 48), o 4 měsíce dříve. Řidiči tak dostanou k dispozici čtyřpruhovou rychlostní silnici se středním dělícím pruhem, dvěma mimoúrovňovými křižovatkami, 11 mosty, jednou lávkou pro pěší a podchodem. Součástí projektu byla též výstavba protihlukových stěn o ploše cca 25.000 m2, 9 opěrných zdí, 18 km svodidel a zábradlí. Bezprostředně po zahájení stavby bylo v průběhu 6 měsíců vykopáno a uloženo zhruba 700 tisíc m3 zemin, plocha nových vozovek dosahuje výměry 170 tisíc m2 a v rámci ochrany životního prostředí byla provedena náhradní výsadba asi 30 tisíc kusů stromků a keřů.


Otevření se zúčastnil i premiér Gross

Obchvat obce Dobrá významně přispěje celkovému zkvalitnění dopravní infrastruktury kraje, bezpečnosti silničního provozu a především zlepšení životního prostředí obyvatel obce. Stavbu realizovalo sdružení moravských firem v čele se společností ODS - Dopravní stavby Ostrava. Dalšími členy sdružení byly firmy Skanska DS a ŽS Brno.

Jde o první stavbu v ČR, spolufinancovanou v rámci programu ISPA Evropskou unií, která přispěla nenávratnou částkou - grantem ve výši 20,3 mil. EUR (60% z celkových nákladů). Dohled nad dodržováním technických parametrů stavby a nad efektivním využíváním finančních prostředků zajišťovala společnost Mott MacDonald, investorem celé stavby bylo ŘSD ČR.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu (26x)
Sedm měsíců bude trvat výstavba nového provizorního mostu na hraničním přechodu Moravský Svätý Ján mezi Slovenskem a Rak...
O stavbu Národní technické knihovny mají firmy zájem (26x)
V rozsáhlém komplexu vysokých škol v Praze 6 vyroste Národní technická knihovna. Stavba objektu přijde na dvě miliardy k...
Betonové vozovky pohledem odborníků (26x)
Je lepší stavět vozovky z betonu nebo asfaltu? Tak hlavně v tomto duchu se nesla 1. mezinárodní konference Betonové vozo...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice