KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Den ocelových konstrukcí zaznamenal na veletrhu úspěch

Den ocelových konstrukcí zaznamenal na veletrhu úspěch

Publikováno: 21.4.2004, Aktualizováno: 18.12.2008 16:34
Rubrika: 2004

První ročník konference Den ocelových konstrukcí se na brněnském výstavišti v průběhu 9. ročníku stavebního veletrhu IBF 2004 setkal s velkým zájmem vystavovatelů, návštěvníků i studentů. Tématem akce, která se konala v průběhu celého druhého výstavního dne, bylo užití oceli v architektuře, užití ocelových konstrukcí v bytové a občanské výstavbě a odolnost ocelových konstrukcí proti požáru.

Mezi přednášejícími se vystřídaly významné osobnosti z oboru, k nimž určitě patří architekti Roman Koucký, Patrik Kotas, Jindřich Smetana - dlouholetý spolupracovník architektky Evy Jiřičné či profesor František Wald – specialista na požární odolnost konstrukcí a mnoho dalších. Nechyběli ani zahraniční odborníci. Například zástupce společnosti Arcelor BCS Patrick Le Pense z Francie, který hodnotil ocel jako materiál pro občanskou a bytovou výstavbu a Jules Mathieu z Lucemburska, který hovořil o požární bezpečnosti staveb, kde dostává nový prostor ocel a chování konstrukcí průmyslových budov při požáru.
Architekt Roman Koucký zmínil ve své přednášce ocelové mosty, jejichž je autorem. Patří k nim jeden z nejznámějších - most v Ústí nad Labem a Dlouhý most v Českých Budějovicích. Připomenul také, že zásadním principem při stavbách podobných děl je týmová spolupráce. „Architekti a inženýři se bez vzájemné komunikace neobejdou. Bohužel často dochází k opaku, a proto je cílem obou komor postupné sbližování,“ sdělil Koucký. I architekt Kotas prezentoval stavby, jimž dominuje ocel. Zastávku metra Rajská zahrada a nedávno dostavěnou nekonvenční tramvajovou trať Hlubočepy-Barandov. Divadlo Spirála jako ukázku stavby z ocelové konstrukce pro veřejné shromažďovací prostory představil zase architekt Smetana.

Po skončení jednotlivých přednášek následovaly vždy velmi podnětné diskuse. Asi nejvzrušenější debatu rozpoutali s obecenstvem právě architekti. Zástupce ocelářských firem zajímalo například, jak podpořit větší využití oceli ve výstavbě. K tomu Koucký s Kotasem poznamenali, že bohužel panuje všeobecná nedůvěra k projektům navrženým z ocelových konstrukcí. „Nevím z jakých důvodů, ale u projektu z betonové konstrukce se nikdo neptá proč je z betonu, u ocelové konstrukce ta otázka zazní vždycky a my musíme složitě obhajovat, proč jsme si vybrali jako materiál ocel. Vidím problém v určité setrvačnosti, uzavřenosti a neprogresivnosti společnosti, což brání jakémukoliv kroku kupředu,“ sdělil Koucký.
Smetana ještě poznamenal: „Ocel má přitom mnohem větší schopnost asimilace s městským prostředím. Betonová tělesa třeba na dálničních tazích působí často až brutálně, estakády z oceli by ke krajině byly určitě milosrdnější. Navíc je v dnešní době i velmi málo času na projekty a tak se jede ve starých zajetých kolejích.“ Ve prospěch oceli hovoří i možnost následné manipulace s konstrukcí, recyklovatelnost a rychlost stavby. Koucký dodal, že velkou roli v prosazení zajímavých a moderních projektů z oceli mohou sehrát média a školy. „Ke školám však budu kritický. Na českých architekturách zoufale chybí věda a výzkum. Ověřují se stále už známé věci.“
Celodenní konferenci v rámci stavebního veletrhu uspořádala Česká asociace ocelových konstrukcí společně s BVV. Vedoucí manažer projektu stavebních veletrhů Rudolf Böhm konstatoval, že konference je vlastně takovým dárkem pro účastníky výstavy. „Chceme i v budoucnu představovat populární, progresivní a přitom zanedbávaná témata. I. ročník Dne ocelových konstrukcí se v České republice konal poprvé v historii a jsem rád, že právě tady, protože sem patří,“ řekl Böhm.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu (26x)
Sedm měsíců bude trvat výstavba nového provizorního mostu na hraničním přechodu Moravský Svätý Ján mezi Slovenskem a Rak...
O stavbu Národní technické knihovny mají firmy zájem (26x)
V rozsáhlém komplexu vysokých škol v Praze 6 vyroste Národní technická knihovna. Stavba objektu přijde na dvě miliardy k...
Betonové vozovky pohledem odborníků (26x)
Je lepší stavět vozovky z betonu nebo asfaltu? Tak hlavně v tomto duchu se nesla 1. mezinárodní konference Betonové vozo...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice