KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Zinkovna v plném provozu

Zinkovna v plném provozu

Publikováno: 10.6.2004, Aktualizováno: 18.12.2008 16:37
Rubrika: 2004

V závěru letošního května byla uvedena do plného provozu patrně největší a nejmodernější zinkovna svého druhu v Evropě. Jde o zinkovnu firmy Wiegel CZ žárové zinkování, která je lokalizována ve Velkém Meziříčí blízko dálnice D1.

Letošní prudký růst stavební produkce se plně promítá i do požadavků na žárové zinkování., kde se jedná doslovně o skokový růst poptávky. Firma na něj reaguje zvýšenou směnností a dalšími opatřeními. Tak vysoký zájem však údajně nečekala a důvodem je mimo jiné i dlouhodobá informační a reklamní kampaň, podporující další rozvoj žárového zinkování.

Strategické umístění
Vedení firmy Wiegel dlouho zvažovalo, ve které lokalitě novou zinkovnu postavit. Po řadě pro a proti volba padla na Velké Meziříčí v lokalitě, která je přímo u dálnice. „Komunikace, a to především dopravní, hraje v našem podnikání velkou roli“, uvedl v osobní diskusi Michael Hofmann, jeden ze spolumajitelů firmy, která sídlí v německém Norimberku. Investorům jde o čas a ten nedílně souvisí s možností rychlé přepravy.Nová zinkovna má vanu o rozměrech 15,5 x 1, 8 x 3, 2 metry. Zinkování probíhá při teplotě zinku okolo 450°C a vana obsahuje okolo dvaašedesáti tun zinku. Jak jsme si měli možnost ověřit, denní výkony zinkovny jsou velmi různorodé. Například květnový plán hovořil o nutnosti pozinkovat 820 tun ocelových prvků. Ve středu 19.5. bylo pozinkováno 86 tun a to bylo 133 % denního plánu. Den nato byl ale výsledek jen 30,3 tuny. Proč? „Univerzální hodnocení a plánování produkce přes strukturu a celkové složení ocelových prvků neexistuje“, uvedl Petr Kudláček, vedoucí velkomeziříčské provozovny. Hodnotí se zkrátka množství tun, ať už se zinkují malé háčky nebo velké ocelové profily.


Celkový pohled na zinkovací vanu


Namáčení a vytahování ocelových prvků


Petr Kudláček

Rychlost byla vynikající
Projevy vedoucích představitelů firmy se nedílně týkaly systému výstavby nové provozovny. M. Hofmann si velmi pochvaloval rychlost a tvůrčí schopnosti brněnské firmy IMOS, která byla garantem projektu, ale i všech dodavatelů, kteří dokázali novou zinkovnu postavit v době od ledna 2002 do ledna 2004. „Chtěli jsme zde mít zařízení s nejvyšší úrovní techniky v Evropě a to se podařilo“, zdůraznil Michael Hofmann a dodal, že „zákazníkům přeje vždy optimálně chráněnou ocel bez slabých míst“.
Součástí slavnostního uvedení zinkovny do plného provozu bylo několikanásobné předvedení žárového zinkování v praxi, ale také například řada vystoupení historických šermířů. Poslední vystoupení nakonec vyústilo ve zdvižení firemního loga do prostoru, před nímž starosta města ocenil důležitost této investice. Mezitím se hovořilo i o tom, že vykopaná zemina z místa stavby byly použita na rozšíření místní lyžařské sjezdovky. V projektu se také zapomnělo na schodiště u řídicího centra a komplikace přinesla i krádež dvou aut před hotelem, kde se nový projekt utvářel. Musela to být skutečně mimořádná akce, protože v závěru svého vystoupení Petr Kudláček dokonce děkoval Pánu Bohu za to, že zinkovna je skutečně hotova a v plném provozu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový silniční obchvat ulehčí Uherskému Hradišti i dalším městům (21x)
Za účasti ministra dopravy Šimonovského, generálního ředitele ŘSD Laušmana a vrcholových představitelů sdružení firem Sk...
První železniční koridor byl dokončen (18x)
České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými...
Česká republika je ve hře o další ocelárny (17x)
Rakouské ocelárny Voestalpine plánují v jedné ze tří středoevropských reformních zemí postavit nový závod na zpracování ...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice