KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    Zauhlování Nového zdroje Ledvice 660 MW – druhá etapa

Zauhlování Nového zdroje Ledvice 660 MW – druhá etapa

Publikováno: 28.5.2010, Aktualizováno: 2.6.2010 14:26
Rubrika: Zajímavosti

V dalším pokračování se vracíme k pokračující výstavbě Nového zdroje zauhlování elektrárny Ledvice 660 MW. Nemalou část Nového bloku tvoří zauhlování. Přesypné věže a koridor mostu T15, součásti zauhlování, opláštěné ve shodě s hlavním blokem vytváří stupňovitý přechod mezi strojovnou a konstrukcí kotle.

Zauhlování Nového zdroje je druhou částí obchodního balíčku OB01 – Zauhlování. První částí bylo vybudování nové trasy dopravy uhlí od dodavatele (Úpravny uhlí Ledvice) do stávajících bloků, včetně nové skládky a objektu drtírny. A právě v drtírně, jakési křižovatce dopravních tras, začíná i trasa na nový blok o kapacitě 2 × 750 t/hod.

V drtírně se uhlí sype z dopravníků tras z Úpravny alternativně na trubkové dopravníky T14 A či B. Ze zhruba +10 m, jsou dopravníky spolu s revizní lávkou a elektro kabely vyneseny ocelovou příhradovou konstrukcí do výše +60 m do přesypné věže č. 4. Tato příhradová konstrukce, celkové délky 275 m, zůstane neopláštěná. Jednotlivé stojky této konstrukce si vyžádaly pilotové založení.

Přesypné věže č. 4 a 5 jsou opláštěné ocelové skelety, 25 × 20, resp. 25 × 15 m, kotvené do železobetonové konstrukce mezistrojovny na úrovni +39 m, u věže č. 4 je jedna osa sloupů kotvená už na 0 m. Výška je z architektonického hlediska stejná u obou věží +72 m. Obsluha jednotlivých zařízení se provádí na technologických podlažích (betonová podlaha na trapezových plechách s připraveným kotvením pasů). Věže jsou propojeny takzvaným Koridorem mostu T15. Je to vlastně dopravníkový most T15, z architektonického hlediska „ukrytý“ v koridoru, který dotváří vnější kompaktnost hlavního výrobního bloku.

Obě věže jsou následně na úrovni +51 m propojeny krátkými (cca 15 m) dopravníkovými mosty T16 s kotelnou. Uhlí, které se trubkovými dopravníky dostane do přesypné věže č. 4 se sype na pasové dopravníky T15, které jsou jakýmsi distributorem toho, zda se budou plnit zásobníky na pravé či levé straně nového kotle. Zásobují proto buď dopravníkové pasy T16 A,B ve věži č. 4 nebo pasy T16 C,D ve věži č. 5. Pasy T16 se dopravníkovými mosty T16 dostanou do kotelny na plošinu +51 m po které pokračují až nad vlastní bunkry.

Zprovoznění zauhlování Nového zdroje je plánováno na konec roku 2012. Jak je z fotografií patrné, montážní práce ocelových konstrukcí jsou v plném proudu.

Coaling of the New source Ledvice 660 MW – Second Phase
In the following article, we are getting back to the ongoing construction of the New source of coaling of the power plant Ledvice 660 MW. As it obvious from the highlighted part of Architectural study (the unit will be of one colour), a considerable part of the New unit is made of coaling. Transfer towers and corridor of the bridge T15, parts of coaling, sheathed in line with the main unit, create a gradual transition between the engine room and boiler design.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Věž 4 nad mezistrojovnouKoridor T15 s věží 5

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

ČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normyČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normy (407x)
Na dvě stovky posluchačů z řad odborníků na požární ochranu si našly 2. února 2012 cestu do Atelieru D na Stavební fakul...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (58x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...
K navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah podle eurokódů (56x)
Problematika navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah doznala zrušením původních českých technických norem a jeji...

NEJlépe hodnocené související články

„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Jindřich Řičica, předseda Asociace dodavatelů speciálního zakládání staveb...
Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili?Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili? (5 b.)
Autoři v článku popisují architektonické, konstrukční a materiálové řešení nové hasičárny v Krásné Studánce. Ta neslouží...
V mnoha směrech rekordní Bauma 2019V mnoha směrech rekordní Bauma 2019 (5 b.)
Po třech letech a tour v Indii a Číně se veletrh Bauma vrátil na výstaviště v bavorské metropoli – do Mnichova. Největší...

NEJdiskutovanější související články

Dřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdíDřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdí (9x)
Koncept „dřevostavba“ není zatím přesně definován. Tímto pojmem budeme rozumět stavební dílo, pro jehož nosnou konstrukc...
Analýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinekAnalýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinek (5x)
Zinkové povlaky tvoří nejefektivnější antikorozní ochranu ocelových výrobků. V práci je představena analýza nákladů...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (3x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice