KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Zaplavení mostu Košická a uložení na pilíř dokončeno

Zaplavení mostu Košická a uložení na pilíř dokončeno

Publikováno: 23.9.2004, Aktualizováno: 16.2.2010 00:10
Rubrika: 2004

Průběh výstavby nového mostu přes Dunaj - most Košická - postupuje úspěšně do dalších fází. Poté, kdy byla minulý víkend v neděli přední část 5.240 tun těžké a 231 metrů dlouhé ocelové konstrukce mostu otočena a přemístěna pomocí soulodí z jednoho břehu Dunaje na druhý, zatímco zadní část se otáčela na ložisku na druhém břehu, přešlo přemostění největší slovenské řeky do další etapy - uložení mostu ze soulodí na pilíř pravého břehu. Toto uložení, další ze složitých částí celé výstavby, skončilo ve čtvrtek 23. září 2004.

Stejně jako v případě originálního otáčení, které ještě nebylo nikde na světě u tak velkého mostu použito, musel tým odborníků flexibilně řešit přímo na staveništi i množství technických specifik a komplikací naložení mostu z plavebního komplexu na pilíř, které opožďovaly ukončení unikátního manévru. Šlo například o nepříznivé vodní poměry, kdy tok Dunaje ztratil sílu, potřebnou pro finální část zaplavení. Plynulému přesunu na pilíř pak bránily hlavně komplikace s teflonovými deskami, které přestávaly sloužit jako nosné prvky pro přesun po dráze.

Způsob a montáž konstrukce mostu byl vybrán z několika technicky náročných a komplikovaných možností. Rozhodnutí vycházelo ze snahy o co nejpřesnější montáž na pevném podkladu a snahy co nejméně omezit mezinárodní plavební dopravu na Dunaji. Plavba byla omezena jen na pár dnů, během nichž bylo nutné uskutečnit všechny náročné technické a unikátní operace. Při použití jiných technologií, čili postupné výstavby mostu nad hladinou Dunaje, by bylo přerušení plavby podstatně delší. Stejnou technologii použili v zahraničí nedávno při výstavbě mostu ve španělské Seville, ale ten je o polovinu kratší.





Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový silniční obchvat ulehčí Uherskému Hradišti i dalším městům (21x)
Za účasti ministra dopravy Šimonovského, generálního ředitele ŘSD Laušmana a vrcholových představitelů sdružení firem Sk...
První železniční koridor byl dokončen (18x)
České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými...
Česká republika je ve hře o další ocelárny (18x)
Rakouské ocelárny Voestalpine plánují v jedné ze tří středoevropských reformních zemí postavit nový závod na zpracování ...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice