KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    Věžové jeřáby od JVS na stavbě Centra Chodov

Věžové jeřáby od JVS na stavbě Centra Chodov

Publikováno: 26.9.2017
Rubrika: Zajímavosti

Devět jeřábů, přes 28 tisíc hodin práce, montáže na vzdálenost téměř šedesát metrů a boj o každý centimetr. Tak by se dala ve stručnosti shrnout stavba Centra Chodov pro společnost Jeřábový a výtahový servis s. r. o. (JVS), která na tuto stavbu dodávala věžové jeřáby.

„Bylo to trošku jako kličkování v minovém poli,“ říká s úsměvem Marek Krčma, vedoucí obchodního oddělení JVS. Podle něj bylo nutné vyhnout se při rozmístění jeřábů například průvlakům a dilatačním spárám. „Zároveň jsme se snažili použít pro umístění jeřábů světlíky, abychom tak stavbě ušetřili odstávky při práci na stropech,“ poznamenal Krčma.

Další překážkou byly radiové paprsky. Těch nad touto stavbou prochází různými směry celkem šest v nevelkých rozestupech a navzájem se kříží. „Kromě rozmístění jeřábů na stavbě tak bylo velmi důležité dobře promyslet i v jakých výškách se budou nacházet jejich výložníky tak, aby se vzájemně nestřetávaly jednotlivé jeřáby mezi sebou a zároveň, aby při jejich pohybu nedocházelo k přerušení zmíněných paprsků,“ vysvětluje ředitel společnosti JVS Petr Vacek.

Zajímavá byla i samotná montáž jednotlivých jeřábů, protože se jedná o velkou zastavěnou plochu, navíc v těsné blízkosti obchodního centra, které je v provozu. Pět z devíti jeřábů je totiž ukotvených v garážích Centra Chodov, kde nebyl provoz přerušen a společnost JVS na tuto skutečnost musela brát ohled. „Vzhledem k tomu, že se tím pádem nedalo k místu osazení některých jeřábů dostat a nebyla možná klasická montáž s pomocí autojeřábu, využili jsme náš největší nasazený jeřáb na této stavbě, konkrétně TEREX CTT 181 s nosností až 8 tun, vyložením 60 metrů a výškou pod hák téměř 70 metrů,“ uvádí ředitel JVS. Touto technikou byly namontovány jeřáby J4, J7 a J8.

Stavba byla z pohledu nasazení jeřábů méně obvyklá i svou délkou a množstvím provedených prací. Od montáže prvního po demontáž posledního jeřábu uplynulo téměř 16 měsíců a jeřáby aktivně pracovaly přes 28 tisíc hodin.

Typy a parametry jeřábů použitých na stavbě Centra Chodov
Typ jeřábu Vyložení Max. nosnost Výška pod hák
J1 TEREX CTT 91 45 m / 1,8 t 5 t 42,8 m
J2 TEREX CTT 91 35 m / 2,75 t 5 t 39,85 m
J3 TEREX CTT 161 55 m / 2,65 t 6 t 34,75 m
J4 TEREX CTT 91 50 m / 1,4 t 5 t 61,45 m
J5 TEREX CTT 181 60 m / 2,6 t 8 t 67,2 m
J6 TEREX CTT 61 40 m / 1,4 t 2,5 t 28,85 m
J7 TEREX CTT 91 30 m / 3,3 t 5 t 39,85 m
J8 TEREX CTT 91 40 m / 2,3 t 5 t 45,75 m
J9 LIEBHERR 71 K 45 m / 1,2 t 6 t 23,1 m

Řez stavbou s rozmístěním jeřábů na Centru Chodov

Bookmark
Ohodnoďte článek:
Diskuse

Věžové jeřáby od JVS na stavbě Centra Chodov

jeřáby
 https://uplifter.cz/privesny-jerab/...
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 16.11.2018 09:36vstup do diskuse >>

Fotogalerie
Jeřáby na stavbě Centra Chodov, foto: Jan Tatar

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

ČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normyČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normy (410x)
Na dvě stovky posluchačů z řad odborníků na požární ochranu si našly 2. února 2012 cestu do Atelieru D na Stavební fakul...
K navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah podle eurokódů (56x)
Problematika navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah doznala zrušením původních českých technických norem a jeji...
Havárie střechy kotelny elektrárny Opatovice nad Labem (55x)
Havárie v Opatovické elektrárně znamenala úplnou destrukci střechy kotelny. Katastrofa se stala na začátku listopadu 200...

NEJlépe hodnocené související články

„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Jindřich Řičica, předseda Asociace dodavatelů speciálního zakládání staveb...
Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili?Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili? (5 b.)
Autoři v článku popisují architektonické, konstrukční a materiálové řešení nové hasičárny v Krásné Studánce. Ta neslouží...
V mnoha směrech rekordní Bauma 2019V mnoha směrech rekordní Bauma 2019 (5 b.)
Po třech letech a tour v Indii a Číně se veletrh Bauma vrátil na výstaviště v bavorské metropoli – do Mnichova. Největší...

NEJdiskutovanější související články

Dřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdíDřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdí (9x)
Koncept „dřevostavba“ není zatím přesně definován. Tímto pojmem budeme rozumět stavební dílo, pro jehož nosnou konstrukc...
Analýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinekAnalýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinek (5x)
Zinkové povlaky tvoří nejefektivnější antikorozní ochranu ocelových výrobků. V práci je představena analýza nákladů...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (3x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice