KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    Realizace jeřábových drah společnosti ORTEC ČR s. r. o.

Realizace jeřábových drah společnosti ORTEC ČR s. r. o.

Publikováno: 20.4.2016
Rubrika: Zajímavosti

Firma ORTEC ČR s. r. o. byla založena v roce 2000 a ve svém oboru patří na českém trhu mezi tradiční a spolehlivé dodavatele. Stálé zákazníky má také v zahraničí. Ve společnosti je zaveden a certifikován systém managementu kvality ISO 9001:2008.

Hlavními obory dodávek společnosti jsou systémy pro uložení kolejnic v tramvajových tratích a tratích podzemních drah, které zajišťují redukci hluku a vibrací a elektrickou izolaci kolejnice, systémy pro pružné a stavitelné uchycení kolejnic jeřábových drah, drah regálových zakladačů a jiných technologických zařízení, dodávky veškerých typů kolejnic a s těmito dodávkami související servis. Společnost ORTEC má za sebou celou řadu úspěšně zvládnutých zakázek. Blíže si nyní představíme některé z nich.

STAVBA JEŘÁBOVÉ DRÁHY ZEVO CHOTÍKOV
Investorem této zakázky byla společnost Plzeňská teplárenská, a. s. a projektovou dokumentaci obstaral TEREX Materiál Handling, s. r. o. Slaný.

Předmětem zakázky bylo 2 × 48 m jeřábových kolejnic. Jeřábové kolejnice A55 jsou uloženy kontinuálně na průběžné ocelové pásnici systémem pružného a stavitelného uložení ORTEC MX. Kotvení pásnice je provedeno šrouby M16 × 250 mm na tzv. chemickou maltu. Pásnice je vyrovnána a podlita nivelační vysokopevnostní maltou ORTEC grout typ 2 Rapid.

Dvoudílná kovaná svěrka MX umožňuje stranovou rektifikaci ±6 mm. Pružná podložka pod patou kolejnice zajišťuje klouzání kolejnice na podkladnicích a potlačuje provozní hlučnost.

OPRAVA JEŘÁBOVÉ DRÁHY TOPOS PREFA s. r. o. TOVAČOV
Poslední zajímavá realizace je staršího data, avšak vzhledem k netradičnímu řešení je dobré ji zmínit. Předmětem dodávky bylo 2 × 220 m kontinuálního uložení jeřábové kolejnice typu A65 v systému upevnění kolejnice ORTEC MXA 10120 na ocelovém nosníku. 

Rozteč svěrek činila 650 mm.

Původní kolejnice JK 65 byly na průběžné pásnici uchyceny tzv. tuhou svěrkou. Po demontáži kolejnic byla pásnice zabroušena a původní kolejnice JK 65 byly repasovány. Výrazně poškozené části kolejnice byly nahrazeny novými kolejnicemi A 65. Kolejnice byly uloženy kontinuálně pomocí svěrek typ ORTEC MXA 10120. Kotvení pásnice k nosníku zůstalo zachováno. Kolej je řešena jako bezstyková. Vzhledem k délce jeřábové dráhy a konstrukčnímu uspořádání spodní konstrukce byl na koleji vytvořen styk pro „velké dilatace“. I v tomto případě byla autorem projektové dokumentace a technického řešení společnost ORTEC ČR, s. r. o. Jihlava.

OPRAVA JEŘÁBOVÉ DRÁHY FESTRA BRNO
Předmětem zakázky byla v tomto případě oprava 2 x 96 m kolejnic jeřábové dráhy. Dodávku představovalo kontinuální uložení kolejnice JK 85 se systémem upevnění kolejnice ORTEC MXA 10120 pro ocelový nosník.

Investorem byla společnost JASS a. s. Dvůr Králové nad Labem pro firmu Festra Brno s. r. o. Zhotovitelem a tvůrcem projektové dokumentace byla společnost ORTEC ČR s. r. o. ve spolupráci s JASS a. s.

Před opravou byly kolejnice JK 85 otvory v patě kolejnice přišroubovány k pásnici nosníků. Konstrukční uspořádání uložení nosníků na sloupech neumožňovalo provedení nezbytné rektifikace.

Při opravě byly původní kolejnice demontovány. Na horní pásnici nosníku byla přivařena průběžná pásnice potřebné tloušťky k výškovému vyrovnání. Na vyrovnané pásnice byly následně uloženy kontinuálně původní kolejnice doplněné kolejnicemi novými a uchyceny stavitelnou svěrkou k přivaření typ ORTEC MXA 10120. Kolej je provedena jako bezstyková.

Execution of Crane Rails of Company ORTEC ČR s. r. o.
Company ORTEC ČR s. r. o. was founded in 2000 and it belongs to the traditional and reliable suppliers in its field at the Czech market. It also has its regular customers abroad. A quality management system ISO 9001:2008 is established and certified in the company. The main fields of the company deliveries are systems for rail laying in tram lines and underground lines, which ensure the reduction of noise and vibrations due to an electric isolation of a rail, systems for flexible and constructible fastening of crane rails, rails of shelve stackers and other technological devices, delivery of all types of rails and the service related to these deliveries. The company ORTEC has been through a number of successfully completed contracts, some of which are introduced in the article.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
ZEVO Chotíkov – jeřábová dráha 2 x 48 m, kontinuální uložení kolejnic A 55, systém upevnění ORTEC MX 1316Z průběhu výstavbyPodlití nivelační vysokopevnostní maltou typ Ortec grout typ 2 RapidTopos Prefa s. r. o. Tovačov – levá větev JD po opravěVzhledem k délce jeřábové dráhy a konstrukčnímu uspořádání spodní konstrukce byl na koleji vytvořen styk pro „velké dilatace“.Na vyrovnané pásnice byly uloženy kontinuálně původní kolejnice doplněné kolejnicemi novými a uchyceny stavitelnou svěrkou k přivaření typ ORTEC MXA 10120. Kolej je provedena jako bezstyková.Před opravou byly kolejnice JK 85 otvory v patě kolejnice přišroubovány k pásnici nosníků. Konstrukční uspořádání uložení nosníků na sloupech neumožňovalo provedení nezbytné rektifikace.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

ČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normyČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normy (316x)
Na dvě stovky posluchačů z řad odborníků na požární ochranu si našly 2. února 2012 cestu do Atelieru D na Stavební fakul...
Havárie střechy kotelny elektrárny Opatovice nad Labem (69x)
Havárie v Opatovické elektrárně znamenala úplnou destrukci střechy kotelny. Katastrofa se stala na začátku listopadu 200...
K navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah podle eurokódů (68x)
Problematika navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah doznala zrušením původních českých technických norem a jeji...

NEJlépe hodnocené související články

„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Jindřich Řičica, předseda Asociace dodavatelů speciálního zakládání staveb...
Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili?Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili? (5 b.)
Autoři v článku popisují architektonické, konstrukční a materiálové řešení nové hasičárny v Krásné Studánce. Ta neslouží...
V mnoha směrech rekordní Bauma 2019V mnoha směrech rekordní Bauma 2019 (5 b.)
Po třech letech a tour v Indii a Číně se veletrh Bauma vrátil na výstaviště v bavorské metropoli – do Mnichova. Největší...

NEJdiskutovanější související články

Dřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdíDřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdí (9x)
Koncept „dřevostavba“ není zatím přesně definován. Tímto pojmem budeme rozumět stavební dílo, pro jehož nosnou konstrukc...
Analýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinekAnalýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinek (5x)
Zinkové povlaky tvoří nejefektivnější antikorozní ochranu ocelových výrobků. V práci je představena analýza nákladů...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (3x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice