KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Poločas v Ruzyni

Poločas v Ruzyni

Publikováno: 13.10.2004, Aktualizováno: 18.12.2008 17:00
Rubrika: 2004

Kompletního odbavování podle nejmodernějších pravidel leteckého provozu se dočkají cestující v novém terminálu Sever 2 na mezinárodním letišti Praha Ruzyně, jehož výstavba je v plném proudu. Nový terminál je velmi náročný z hlediska stavebního, ale je i mimořádně složitý způsobem technického vybavení. Jeho výstavba probíhá navíc za plného letištního provozu, což pro stavbaře znamená vysoké nároky na organizaci výstavby.

Na staveništi se ve středu 13. října 2004 mírně slavilo. Investor, kterým je Česká správa letišť, se spolu s zainteresovanými stavebními firmami a dalšími spolupracovníky dohodli na postavení tak zvané glajchy. Jde o staveništní rituál, kdy se po dokončení nejvyššího bodu stavby (nejčastěji střechy nebo komínu), instaluje na stavbu větev, stromek nebo jiný symbol, signalizující ukončení určité fáze výstavby. Stavba je nyní zhruba v polovině. Na slavnostní akci, která se odehrála v části nově budovaného odbavovacího prstu C, se sešlo na 300 lidí z nejrůznějších oborů. Byli zde zástupci všech dodavatelských firem, zástupci investora, novináři a další zainteresovaní. Ve vystoupeních firemních představitelů zaznívala spokojenost s dosavadním průběhem prací i přesvědčení, že výstavba bude ukončena podle harmonogramu.
Tím by měl být červen roku 2004, ale generální ředitel firmy HOCHTIEF Václav Matyáš vyjádřil přesvědčení, že tato stavební akce bude dokončena o měsíc dříve. V současné době pracuje na stavbě okolo 500 lidí, ale na jaře příštího roku jich budou zhruba dva tisíce. Nový terminál nebude při zahájení provozu vybaven ve všech sférách kompletně, ale jen tak, aby letiště bez problémů zvládalo stále rostoucí nároky na přepravu. Nové technologie při současném rozvoji vědy a techniky rychle zastarávají. Veškeré nové věci budou instalovány vždy až na základě aktuálně rostoucích potřeb a v právě dané úrovni poznání.



Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Česká republika je ve hře o další ocelárny (22x)
Rakouské ocelárny Voestalpine plánují v jedné ze tří středoevropských reformních zemí postavit nový závod na zpracování ...
Nový most přes řeku Moravu zvýší kapacitu hraničního přechodu (17x)
Sedm měsíců bude trvat výstavba nového provizorního mostu na hraničním přechodu Moravský Svätý Ján mezi Slovenskem a Rak...
Betonové vozovky pohledem odborníků (16x)
Je lepší stavět vozovky z betonu nebo asfaltu? Tak hlavně v tomto duchu se nesla 1. mezinárodní konference Betonové vozo...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice