KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Investiční celky    Obchodní Centrum Frýda    „Po celou dobu výstavby bylo nutné respektovat městský provoz, logistiku jsme řešili již od samotného začátku,“

„Po celou dobu výstavby bylo nutné respektovat městský provoz, logistiku jsme řešili již od samotného začátku,“

Publikováno: 2.1.2015
Rubrika: Obchodní Centrum Frýda

vysvětluje Ing. Martin Nevrlý, manažer projektu OC Frýda ze společnosti GEMO OLOMOUC.

Čím pro Vás byl projekt OC FRÝDA specifický?
Nové obchodní centrum bylo od začátku stavby velmi spjato s bývalou víceúčelovou sportovní halou a také s výstavbou nové sportovní haly Polárka. Přestože se jednalo o dva samostatné projekty s rozdílnými investory/developery, tak mnohdy docházelo k záměně resp. spojování těchto staveb do jednoho celku. S vazbou na bývalou víceúčelovou sportovní halu byla také ze strany obyvatel Frýdku-Místku cítit jistá nostalgie nad ztrátou určitého symbolu města a nejistota z nové výstavby, se kterou nebyli někteří občané ztotožněni.

Výstavba navazovala na demolici bývalé sportovní haly, která stála na místě dnešní FRÝDY, stavět se začínalo v zimě navíc na břehu řeky. Nastaly situace, u kterých jste se „zapotil“?
S ohledem na termín výstavby panovala ze začátku určitá obava z počasí, které mohlo ovlivnit průběh realizace prefa skeletu, jež jsme měli realizovat v období leden – březen. Vlivem příznivé zimy jsme dokončili práce na hrubé stavbě dle plánovaného harmonogramu. Zvýšený tlak na všechny členy týmu pak nastal v závěru, kdy bylo nutné perfektně zkoordinovat průběh dokončovacích prací obchodního centra i s vazbou na finalizaci nájemních jednotek a s probíhající výstavbou sousední haly Polárka.

Jak probíhala spolupráce se subdodavateli?
Zkušenosti mé a i celého mého týmu s našimi subdodavateli jsou až na výjimky pozitivní a s velkou částí firem bych uvítal spolupráci i na dalších projektech. Na některé z nich jsme se v závěru stavby mohli opravdu spolehnout a i díky nim jsme dílo úspěšně dokončili ve velmi krátkém termínu.

Nemohu se nezeptat na logistiku. OC FRÝDA se stavělo hned vedle velmi frekventovaného silničního tahu centrem města. Jak se tomuto faktu musela přizpůsobit například doprava prefa dílců na stavbu?
Po celou dobu výstavby bylo nutné respektovat městský provoz a nijak výrazně jej neomezovat. Logistiku jsme řešili již od samotného začátku. Od zahájení demolice a zemních prací, kdy bylo nutné po místních komunikacích odvážet suť a zeminu, dále pak při přesunu nadrozměrných prefa dílců, až po návoz zásob nájemců v samém závěru. Podmínky logistiky byly také ještě více ztíženy v prvních měsících výstavby, kdy probíhala rekonstrukce estakády vedoucí hned vedle obchodního centra, a na které byl umožněn pouze střídavý provoz jedním pruhem.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Obchodní centrum Frýda – nová dominanta Frýdku-MístkuObchodní centrum Frýda – nová dominanta Frýdku-Místku (26x)
Nové Obchodní centrum FRÝDA, které vyrostlo na pozemku bývalé frýdeckomístecké sportovní haly, se stalo novou nepřehlédn...
Obchodní centrum FRÝDA – hydroizolace spodní stavbyObchodní centrum FRÝDA – hydroizolace spodní stavby (16x)
Společnost JANEČEK building society s. r. o. byla vybrána jako hlavní dodavatel hydroizolací spodní stavby na zakázce Ob...
„Nejdůležitějším faktorem je vhodný výběr lokality,“ (13x)
tvrdí Mogens Pedersen, generální ředitel TK Development, co-developer OC FRÝDA....

NEJlépe hodnocené související články

„Nejdůležitějším faktorem je vhodný výběr lokality,“ (1 b.)
tvrdí Mogens Pedersen, generální ředitel TK Development, co-developer OC FRÝDA....

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice