„Po celou dobu výstavby bylo nutné respektovat městský provoz, logistiku jsme řešili již od samotného začátku,“
Rubrika: Obchodní Centrum Frýda
vysvětluje Ing. Martin Nevrlý, manažer projektu OC Frýda ze společnosti GEMO OLOMOUC.
Čím pro Vás byl projekt OC FRÝDA specifický?
Nové obchodní centrum bylo od začátku stavby velmi spjato s bývalou víceúčelovou sportovní halou a také s výstavbou nové sportovní haly Polárka. Přestože se jednalo o dva samostatné projekty s rozdílnými investory/developery, tak mnohdy docházelo k záměně resp. spojování těchto staveb do jednoho celku. S vazbou na bývalou víceúčelovou sportovní halu byla také ze strany obyvatel Frýdku-Místku cítit jistá nostalgie nad ztrátou určitého symbolu města a nejistota z nové výstavby, se kterou nebyli někteří občané ztotožněni.
Výstavba navazovala na demolici bývalé sportovní haly, která stála na místě dnešní FRÝDY, stavět se začínalo v zimě navíc na břehu řeky. Nastaly situace, u kterých jste se „zapotil“?
S ohledem na termín výstavby panovala ze začátku určitá obava z počasí, které mohlo ovlivnit průběh realizace prefa skeletu, jež jsme měli realizovat v období leden – březen. Vlivem příznivé zimy jsme dokončili práce na hrubé stavbě dle plánovaného harmonogramu. Zvýšený tlak na všechny členy týmu pak nastal v závěru, kdy bylo nutné perfektně zkoordinovat průběh dokončovacích prací obchodního centra i s vazbou na finalizaci nájemních jednotek a s probíhající výstavbou sousední haly Polárka.
Jak probíhala spolupráce se subdodavateli?
Zkušenosti mé a i celého mého týmu s našimi subdodavateli jsou až na výjimky pozitivní a s velkou částí firem bych uvítal spolupráci i na dalších projektech. Na některé z nich jsme se v závěru stavby mohli opravdu spolehnout a i díky nim jsme dílo úspěšně dokončili ve velmi krátkém termínu.
Nemohu se nezeptat na logistiku. OC FRÝDA se stavělo hned vedle velmi frekventovaného silničního tahu centrem města. Jak se tomuto faktu musela přizpůsobit například doprava prefa dílců na stavbu?
Po celou dobu výstavby bylo nutné respektovat městský provoz a nijak výrazně jej neomezovat. Logistiku jsme řešili již od samotného začátku. Od zahájení demolice a zemních prací, kdy bylo nutné po místních komunikacích odvážet suť a zeminu, dále pak při přesunu nadrozměrných prefa dílců, až po návoz zásob nájemců v samém závěru. Podmínky logistiky byly také ještě více ztíženy v prvních měsících výstavby, kdy probíhala rekonstrukce estakády vedoucí hned vedle obchodního centra, a na které byl umožněn pouze střídavý provoz jedním pruhem.